växtnovis
Hej
Jag är ägare till 3 st rhododendron buskar som inte vill blomma. De 2 mindre inköpte jag själv för 3 år sedan och de är planterade i 2 stora ektunnor och de har blommat fram tills i år då jag inte kan hitta några knoppar på någon utav dem. Den större blommade första året (inköptes på sensommaren efter blomning och fick nya knoppar till hösten) men har inte blommat en enda gång sedan dess, det är ca 5 år sedan. De är alla gröna och frodiga och planterade efter konstens alla regler. Vad kan vara fel och finns det något man kan göra? har provat gödslat dem.
buffy
Du kanske har gödslat för mycket? Då utvecklas busken på bekostnad av blomningen.
växtnovis
Det är nog mycket möjligt för de mindre för de fick gödsel första gången i somras. Den större slutade dessvärre blomma redan innan jag förstod att man kanske skulle behöva gödsla...
Bassam

Hej

Om växter tar mycket kväv gödsel så de ger mycket grönskar bara.
H:Bassam
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon