HeleneN
Syrenbuskarna och vinbärsbuskarna som kantar gräsmattan i soligt läge hade förra året gula/limegröna blad. Det verkar som att de fått för lite/för mycket av något? Vad ska jag göra, och när?
Gunilla T
Det är svårt att svara på förstås, det kan vara olika anledningar men gula blad brukar förknippas med näringsbrist. Andra skäl jag kan komma på är att de fått för mycket vedaska?..eller har du kanske använt Stroller kombi på gräsmattan i närheten av buskarna?
Bassam
Hej

och de kommer från den här dåliga väder nu.
H:Bassam
HeleneN
Hej och tack för förslagen! Då lutar det nog mest åt näringsbrist, för vedaska har de inte fått och gräsmattegödslet hette inte Stroller Kombi. Ska helt enkelt ta reda på vad jag ska gödsla dem med och när, och så se om det blir samma sak iår.
Alexander-VG-zon3
är stället där dom växer torrt/sandigt ?

det kan ju vara att dom etablerat sig dåligt och lider av torka och av näringsbrist. det du såfall kan gör är ju att jordförbättra. så att det håller fukt och näring bättre och att dom får rätt jord.

dock har dom väl etablerat sig ordenligt så brukar dom tåla normal sommartorka.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon