Nilam1
Hej,

för en vecka sedan planterade jag en Stella pixie (ca 2 meter när det är klart). Grenarna står i i princip rakt upp sedan plantskolan. Funderar på om jag ska tynga ner dem lätt eller om de faller ner av sig själva om några veckor. Ngn som vet?
Huggorm
Dom står fortfarande upp på min Stella efter två år. Jag antar att det utvecklas sidogrenar så småningom.
Åsa, mälardalen zon 2
Punussläktet växer inte riktigt som äpple så att grenarna pekar uppåt är helt normalt. Och prunusar brukar inte gilla böjning av grenar och liknande alltför mycket, ska man tynga ner ska det isåfall vara milt inget tvingande ifall grenarna tar emot.
Nilam1
Tack! Då vet jag att det ser ut som det ska, o jag behöver inte göra ngt alls:)
tibello
CITAT (Huggorm @ 06-05-2010, 21:26) *
Dom står fortfarande upp på min Stella efter två år. Jag antar att det utvecklas sidogrenar så småningom.


Hur ser ditt ut idag?
Mitt är ett år och har fyra grena från stammen nästan rakt upp. Inga förgreningar alls. Långa också så jag kapade ner dem.
Törs man böja ner dem lite och isf hur?
Blir de mindre om man nöjer ner dem?
Vill gärna ha det så litet det går...
Huggorm
CITAT (tibello @ 19-08-2016, 21:08) *
Hur ser ditt ut idag?

Det finns inte längre. Älgen brukade äta på det, och till slut knäckte den det på mitten istället ranting.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon