Full version: Gamla vindruvor
oddiblogg
Hej

Vi har en gammal stock med vita vindruvor som alltid har gett god skörd tidigare år. Detta år verkar den väldigt sen i starte, osäker på om den lever. Tycker mig se ett par blygsamma skott men ack vad tvecksam jag är. Stocken är tjock, säkert 40-50 cm i omkrets.

Vad tror Ni? Har det dött över vår smällkalla vinter?

Bor i zon 2
Åsa, mälardalen zon 2
Vinrankor som är härdiga är sena i starten min i växthuset har precis börjat svälla lite i knopparna och någon gren på en av staketvindruvorna som sitter i gynnsamt läge har också börjat svälla lite så de verkar sena iår.
oddiblogg
Åh, då ger det mig lite hopp.
nervöst när man har en gammal bebis att ta hand om ju.
oddiblogg
Jag som undrade om min druva överlevt den bistar vintern kan nu meddela att den lever i allra högsta grad men antagligen tog en rejäl sovmorgon.



vitavargen
Vilken fin vinranka och vilken fin bänk du har !

(men huset kanske behöver målas om smile.gif )
oddiblogg
tummenupp.gif

Ja, det måste målas, snyft. Gubben har börjat att skrapa, det är därför det saknas färg på vissa plank.

Hela semestern ryker på detta elände! Grrr
vitavargen
Där de gröna vinbladen träffar bänken, blidar de en vacker färgkombination.
fuchsian
CITAT (Åsa, mälardalen zon 2 @ 12-05-2010, 22:03) *
Vinrankor som är härdiga är sena i starten min i växthuset har precis börjat svälla lite i knopparna och någon gren på en av staketvindruvorna som sitter i gynnsamt läge har också börjat svälla lite så de verkar sena iår.

Ja, den vinrankan, Åsa, mälardalen, .... min tog också god tid på sig innan den visade sig. den är i skyddad läge och inget annat hade inte vintern tagit med sig, så lite oro fanns nog hos mig, men tänkte att kanske ....
och där kom den, men inte i samma hastighet som förra våren, men dock lever den .... flirting.gif ... fuchian
Bassam
Hej

Vi haft dåliga och långa vinter i år så många växter kommer försent.
.H:Bassam
Grobladet
Vindrufvor aro olika. Min drufa ute är redan stor men den i växthuset är senare i år.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon