KRT
Satte frön från Morus Alba (vitt mullbär) i höstas och har nu fått upp 6 st småplantor som verkar växa och trivas ganska bra inomhus - men de börjar bli lite stora nu och samtidigt börjar ju vädret bli lite varmare även här nere... Någon som vet hur känsliga mullbär är (som småplantor på ca 15 cm), går det att att sätta ut dem (i krukor) eller mår de bättre inne ett tag till? Och när kan jag plantera ut dem (storlekt och/eller ålder) och få dem att överleva vintern?
Huggorm
Jag tror absolut du kan sätta ut dom i krukor. Börja med att sätta ut dom några timmar åt gången så dom får vänja sig vid äkta solljus. Eller sätt ut dom hela dygnet i skuggan, det kan vara en god övergång till utomhusomständigheter. Håll koll på väderleksrapporter och termometer och ta in dom om det går ner mot frost, men det skall det väll inte göra i din del av landet i maj. Men jag skulle nog vänta ett par veckor med att plantera ut dom i marken, det är ännu ganska kallt i jorden.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon