Rapunzel
Nu är jag riktig orolig . help.gif Mitt fina pelaräppelträd som jag nu haft i fyra år verkar det inte hända något med. Förra året kom det tidigt igång med blad och blom. Men nu ingenting. Desperat som jag är så tog jag upp det och tittade på rötterna. Dom var mörka och tunna. Så ska dom inte se ut va ? Så är det kört nu ??? Snälla ni hjälp mig.
ingrids
Kan du testa att skrapa försikt på en gren och se om det finns grönt under den bruna barken eller bryta av en knopp och se om den är grön inuti? Är det bara brunt ser det nog tyvärr inte så bra ut, annars är ju allt ganska sent i år så finns det grönt finns det hopp.
Rapunzel
Tack Ingrids för snabbt svar. Nu har jag varit och skrapat lite på stammen och det är grönt under. Men när jag bröt en liten kvist var det grönaktigt men verkade väldigt torrt. Några knoppar finns inte.
ingrids
Då är trädet inte helt dött i alla fall smile.gif, förhoppningsvis bara sent i starten. Vattna eventuellt en skvätt (ifall jorden är torr) och se tiden an.
Rapunzel
Ja det kanske finns hopp ändå. Det skulle vara så tråkigt om det var slut med det. För jag har tyckt så mycket om det.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon