Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

gallery_2985_1706_40227.jpg
          Aïcha
          Foto: noranettan
          Datum: 01-01-2008, 11:31
          Visningar: 259 · Kommentarer: 1

Bildbeskrivning
          Kan man bli gladare av någon ros? Jag har haft en buske av Aïchan som var dryga 2 meter och nästan lika omfångsrik. Det var en lycka när den stod i huvudfloret och nästan lika glad blev man för sensommarblomningen. Så förra våren, när jag vårstädade i Rosengården, skulle jag klippa av några torra grenar och fick hela busken i famnen. Inte en rot kvar, helt kaläten av sorken. Jag grät faktiskt en liten skvätt. Bilden är från min ersättningsbuske - man bara MÅSTE ha en Aïcha. Den är inte så stor än, men den producerade rätt bra med blommor ändå sommaren 2007. Bilden är tagen midsommarveckan, den brukar börja blomningen veckan innan och slutar ungefär samtidigt som den stora gallicablomningen tar vid. Blommorna är riktigt stora och har så vackra vinröda ögonfransar, man faller totalt! Den doftar himmelskt dessutom, vad mer kan man begära?

> Bilder i: Dagens pimpinell
          tn_gallery_2985_1706_70608.jpg
          <<
          tn_gallery_2985_1706_140565.jpg
          <
          tn_gallery_2985_1706_40227.jpg

> Kommentarer om den här bilden
          Fågelvägen
          post 27-01-2008, 16:06
          Länk hit: #1

Medlem
          Antal inlägg: 1 550
          Från: Sörmland, zon 2-3
          Medlem nr: 4 889

Vilka underbara pimpineller med kärleksfulla beskrivningar! thanks.gif för att du delat med dig av bilderna! Man blir alldeles sjuk av längtan efter sådana rosor. Har du märkt om rådjur äter pimpinellor? Här verkar de (åtminstone lite slumpvis) lämnas i fred. Och sorkar tycks ju inte vara så mycket roligare.
          Lycka till med rosorna, snart är det sommar igen!

--------------------
          Zon 2-3, en gammal trädgård med höjdskillnader på över 4 m. Gillar förvandlingar - med berg, sten och växter som material

Enkel version Datum och tid: 09-08-2025, 06:14

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon