Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

Skriv svarNytt inlägg
          > Importera växter/lökar, hur, var?
          Frida Sandman
          Inlägg 03-07-2010, 22:35
          Länk hit: #1

Medlem
          Antal inlägg: 112
          Medlem nr: 3 079

Har sett att en del verkar importera lökar och perenner från försäljare utomlands. Kan någon beskriva hur man går tillväga, samt gärna rekommendera bra försäljningsställe? Sugen på att testa nämligen.

Har hittat http://www.kvbwholesale.com men har ingen aning om de är bra att köpa från.

Tacksam för hjälp i frågan.

--------------------
          Frida Sandman
          zon 6-8 (Älvsbyns kommun, Norrbotten)

Citera
          lindacse
          Inlägg 03-07-2010, 23:01
          Länk hit: #2

Medlem
          Antal inlägg: 56
          Medlem nr: 8 827

Jag har handlat av Rühlemann's http://www.kraeuter-und-duftpflanzen.de/ för ett par år sen, det gick finemang. Man ska se till att man är hemma när växterna kommer bums såklart, och kanske kunna tänka sig om något kanske är känsligare än något annat. Tyvärr fick jag just då en sådan där "avin halkar in under hallbyrån"-incident, hämtade ut plantorna kanske en vecka sent, men de flesta klarade sig ändå (!). Enda gången en avi rymmer så för mig, riktigt dålig tajming. Man ska väl tänka på härdighetsangivelser - de gäller ju inte oss, såklart, för t ex Rühlemanns anger ju inte några direkta zoner. Från Rühlemann's var det ju inget som var direkt svårt, var som att handla varsomhelst annars, förutom att man fick maila och lova att man håller dom ansvarsfria för att de ska skicka hit.

En del verkar ju köpa pluggisar, det är jag rätt nyfiken på, men då måste man väl köpa väldigt många ac en sort, antar jag.

--------------------

i zon 3

Citera
          kerstin z5-6
          Inlägg 03-07-2010, 23:57
          Länk hit: #3

Medlem
          Antal inlägg: 21 879
          Medlem nr: 559

Jag har köpt frö , lökar buskar rosor , träd och annat via internet.Går utmärkt.Bättre om man är fler tex ett trädgårdssällskap om man vill ha plantor(billigare frakt)

--------------------
          Kerstin

Ut sementem feceris, ita metes
          (Cicero)

Citera
          Åsa, mälardalen ...
          Inlägg 04-07-2010, 07:04
          Länk hit: #4

Medlem
          Antal inlägg: 18 595
          Medlem nr: 31

CITAT (Frida Sandman @ 03-07-2010, 23:35) *
          Har sett att en del verkar importera lökar och perenner från försäljare utomlands. Kan någon beskriva hur man går tillväga, samt gärna rekommendera bra försäljningsställe? Sugen på att testa nämligen.

Har hittat http://www.kvbwholesale.com men har ingen aning om de är bra att köpa från.

Tacksam för hjälp i frågan.

Om du håller dig till EU-länder blir det sällan problem + det brukar inte tillkomma överraskningar som ex. tull och skatter. Och handlar man inom EU är det oftast inget annorlunda än att handla hos svenska firmor. Lökväxter och sånt kan man ex. köpa hos Verberghe.

--------------------
          Mvh Åsa

Människor kan diskutera, men naturen agerar. (Voltaire)

Citera

Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 25-07-2025, 09:33

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon