Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

2 sidor V   1 2 >  
          Skriv svarNytt inlägg
          > Riv här osv !klipp här osv
          Motti
          Inlägg 09-07-2010, 21:29
          Länk hit: #1

Medlem
          Antal inlägg: 10 802
          Medlem nr: 16 563

Har retat mig så in i vassen på alla förpackningar man köper !det står "riv här" ja då går det år skogen direkt halva paketen blir "öppnad" så man får tejpa ihop skrället för att få en öppning att hälla ur,en del förpackningar står det öppnas här som tex juice ja där står man och drar och sen sitter halva jäkla lappen kvar och man får plocka fram saxen och pilla upp öppningen slap.gif !funckar aldrig,sen har vi de här Findusfrysta förpackningar där det ska finnas ett så kallat sipplås ,ja då står man där och klipper i den punktade kanten och så står man där och sliter och drar så lossnar hela jäkla sippen och man får än då ta fram en "fryskläma"från IKEA och sätta på!kaffepaket lika dant har än i dag inte lyckats öppna en kaffepaket utan att det varit kaffe över halva bänken nono.gif Kan man inte bara göra idiotsäkra förpackningar som man kan öppna utan att söla ner halva köket med socker ströbröd grönsaker juice och annat slap.gif

Citera
          *Stintan*
          Inlägg 09-07-2010, 21:32
          Länk hit: #2

Medlem
          Antal inlägg: 22 484
          Medlem nr: 6 301

giggle.gif det var bättre förr när man handlade i lösvikt...

--------------------
          Rotar runt i Sörmlands inland zon 2-3
          Det är ingen konst att vara modig om man inte är rädd/Tove Jansson

Citera
          Motti
          Inlägg 09-07-2010, 21:36
          Länk hit: #3

Medlem

Ja du Stintan det var en del som var bättre för :)hoppas inte det är lika jäkligt att få upp en P-pillerkarta eller ett Kondompaket för då kan ju vem som helst tappa lusten giggle.gif De gammla hederliga Påsarna !vart tog dom vägen confused.gif

Citera
          Malin_MeL
          Inlägg 09-07-2010, 21:36
          Länk hit: #4

Medlem
          Antal inlägg: 855
          Medlem nr: 18 334

känner igen det där
          "återförslutningsbar" har mist sin mening

en gång köpte jag 10 kilo kattmat som var i återförslutningbar påse. den funkade inte....när jag åkte och klagade så blev jag erbjuden att köpa en fodertunna oxå...

sen har vi de där yohughurtpaketen med skruvkork, de funkar ju men det är ju typ en dl youghurt kvar som inte går att få ut

Citera
          Motti
          Inlägg 09-07-2010, 21:39
          Länk hit: #5

Medlem

tänk va !hur smarta är förpackningarna igentlige nu confused.gif tänk er att komma in på Apoteket och säga :jag skulle vilja ha en påse med tio kondomer rotfl.gif

Citera
          gnon49
          Inlägg 09-07-2010, 21:40
          Länk hit: #6

Medlem
          Antal inlägg: 4 721
          Medlem nr: 17 660

Jag öppnar aldrig kaffepaketet. Jag skär en skåra högst upp på kortsidan och använder mitt ögonmått när jag fyller filtret. En plastpåse över för aromens skull. Vissa förpackningar kräver starka nypor eller en sax. Och ett oändligt tålamod.

--------------------
          Odlar i zon 2-3 utanför Uddevalla

Den bästa huvudkudden har ett positivt innehåll.

Citera
          Motti
          Inlägg 09-07-2010, 21:44
          Länk hit: #7

Medlem

på kaffepaket i dag finns en utväxt som liknar en flärp confused.gif "dra här" står det och vad man får dra alltså unsure.gif hux flux så har man kaffe över halva köket ju!

Citera
          netha
          Inlägg 09-07-2010, 22:35
          Länk hit: #8

Gäster

Senaste inplastade köpet var ett par hörlurar ... där behövdes både kniv och sax och ändå klarade jag inte av att få ut lurarna ... fick be maken om hjälp ... han har starkare nypor men fick ändå ett litet skärsår som blödde ett tag.

Jag tycker att förpackningshysterin gått helt överstyr! Inte behövs tredubbelt inplastat för någon vara. thumbdown.gif

Citera
          Monica M zon 4
          Inlägg 10-07-2010, 06:42
          Länk hit: #9

Medlem
          Antal inlägg: 3 070
          Medlem nr: 21

Jag tillhör också dem som blir alldeles galen på dessa märkliga förpackningar. Jag följer alla instruktioner, riv här, tryck här, klipp här, och det slutar för det mesta med trasiga förpackningar och utspridd mat. Vet inte hur många mjölkförpackningar som gått sönder så man fått mjölk i hela köket. Och zipp-låsen på frysförpackningar är ju helt kass. Jag använder alltid påsklämma!!

Nu har jag gett upp och hämtar alltid verktyg för att ta mig in i förpackningen. Jag är nöjd så länge det funkar med sax.

Köpte en dubbelcd häromdagen och efter att ha försökt öppna den i en kvart fick jag ett utbrott och bröt sönder hela omslaget. Jag ville ju komma åt skivan så jag kunde lyssna på den!! Det var ju inte så smart att göra sönder fodralet för nu har jag två skivor som ligger helt oskyddade.

Citera
          malcolm
          Inlägg 10-07-2010, 07:18
          Länk hit: #10

Medlem
          Antal inlägg: 20 052
          Medlem nr: 30 311

CITAT (Motti @ 09-07-2010, 22:39) *
          tänk va !hur smarta är förpackningarna igentlige nu confused.gif tänk er att komma in på Apoteket och säga :jag skulle vilja ha en påse med tio kondomer rotfl.gif

Tänk sedan att gå tillbaka och säga att de inte passade. giggle.gif

Jag brukar köpa Gevalia snabbkaffe i "återförslutningsbar" påse men har man en gång öppnat och tagit kaffe så är det fullt av kaffesmulor i ziplåset så det inte går att stänga igen. Nu har jag gett upp och köpt en genomskinlig plastburk med ett slags vacuumlock dit jag häller över kaffet så snart jag öppnat påsen och då får jag även plats med en sked i burken. Jag tror inte de som konstruerat och designat alla dessa förpackningar har provat dem själva och idén med att sätta en skruvkork av plast på tex. juice- och yoghurtpaket är helt vansinnig, både för miljön och för användaren.

En annan sak som jag retar mig på är att det aldrig går att köpa samma antal korvar/hamburgare som bröd utan det blir alltid udda på något sätt och sedan står man där med en massa "skvättar" i frysen. Jag är också för papperspåsens återinförande till färsk svamp, potatis, frukt och vissa grönsaker. Papper låter ju innehållet andas vilket plast inte gör, dessutom är papper förnyelsebart vilket plast inte är.

Citera
          silos
          Inlägg 10-07-2010, 08:17
          Länk hit: #11

Medlem
          Antal inlägg: 9 297
          Medlem nr: 6 292

Har någon tänkt att dessa förpackningar är ett mycket bra sätt att träna tålamod med?
          Till slut kom jag på detta när jag varit arg alldeles för många gånger och nu är det lugnt i mitt sinne och hemmet när jag öppnar förpackningar! biggrin.gif

Citera
          Inga från Närke
          Inlägg 10-07-2010, 10:03
          Länk hit: #12

Medlem
          Antal inlägg: 3 807
          Medlem nr: 29

Jag brukar kalla dem inbrottssäkra förpackningar.
          Det är det nästan på alla varor nu för tiden och jag brukar tänka på alla som har artros och liknande i sina händer, hur fasiken får de upp alla förpackningar.

--------------------
          skriver Inga från Närke i zon 3-4

Citera
          mamamaggan
          Inlägg 10-07-2010, 12:06
          Länk hit: #13

Medlem
          Antal inlägg: 15 810
          Medlem nr: 2 558

Det som retar mig mest är läkemedel som ligger i inbrottsäkra förpackningar. Jag har t o m mailat producenterna och klagat. Hur i hela friden har de tänkt att någon som t ex har problem med sina händer av en eller annan anledning ska kunna få ur tabletter ur blisterkartor ???? Eller kunna dra i en sådan där ring som ofta sitter under locket ????

Jag får be min man eller son att hjälpa mig och t o m de som inte har några sådana handikapp får inte alltid fram tabletterna. Hur tänker tillverkarna , ja på säkerheten förstås men ...............................

--------------------
          Mälardalen zon 2 - 3

Att känna skuld är att vara human

Citera
          katah
          Inlägg 10-07-2010, 20:44
          Länk hit: #14

Medlem
          Antal inlägg: 1 834
          Medlem nr: 4 107

Äggkartonger klassades som bästa förpackning i Reumatikerförbundets tidning kanske ett år sedan.
          Jag tror att dom jämförde just hanterbarhet med svaga händer.

Fyller sin funktion, är lätta att öppna och stänga och dessutom miljövänliga.

Citera
          netha
          Inlägg 10-07-2010, 20:52
          Länk hit: #15

Gäster

CITAT (mamamaggan @ 10-07-2010, 13:06) *
          Det som retar mig mest är läkemedel som ligger i inbrottsäkra förpackningar. Jag har t o m mailat producenterna och klagat. Hur i hela friden har de tänkt att någon som t ex har problem med sina händer av en eller annan anledning ska kunna få ur tabletter ur blisterkartor ???? Eller kunna dra i en sådan där ring som ofta sitter under locket ????

Jag får be min man eller son att hjälpa mig och t o m de som inte har några sådana handikapp får inte alltid fram tabletterna. Hur tänker tillverkarna , ja på säkerheten förstås men ...............................

Samma här ... jag orkar inte få upp den där ringen som sitter som ett lock över burköppningen.
          Blisterkartor är ett elände ... men man kan fråga på Apoteket om medicinen kanske finns i burk också och man får byta.
          Alla problem du har med medicinförpackningar kan du berätta för personal på ditt apotek ... de vb till tillverkaren.

Citera
          Chamomille
          Inlägg 10-07-2010, 21:51
          Länk hit: #16

Medlem
          Antal inlägg: 10 013
          Medlem nr: 11 250

Och jag som har friska händer får tamejfasiken hämta sekatören för att komma in i vissa plastförpackningar wacko.gif Det gäller framför allt elektronikprylar.
          Och hade jag ingen sax i köket hade jag nog svultit ihjäl smile.gif

--------------------
          Camilla zon 2-3

Ett gott skratt förlänger munnen.

Citera
          Motti
          Inlägg 10-07-2010, 23:05
          Länk hit: #17

Medlem

skulle ha en rökt röding till lunch i dag !inbrottsäker för fan !fick ta fram min superkniv och öppna förpackningen med våld slap.gif nu mer har jag lärt mig att skita i "öppna här "riv här " nu tar jag bara slaktarkniven och språter upp skiten Sen ta jag "Ingvars" superklämmor och nyper ihop påsar och kartonger kaffepaket fryspåsar osv.Ja jag har get upp och kör min egen supersmarta lösning crazy.gif PLASTKLÄMMOR

Citera
          mamamaggan
          Inlägg 10-07-2010, 23:06
          Länk hit: #18

Medlem

CITAT (netha @ 10-07-2010, 21:52) *
          Samma här ... jag orkar inte få upp den där ringen som sitter som ett lock över burköppningen.
          Blisterkartor är ett elände ... men man kan fråga på Apoteket om medicinen kanske finns i burk också och man får byta.
          Alla problem du har med medicinförpackningar kan du berätta för personal på ditt apotek ... de vb till tillverkaren.

Sist jag pratade med personalen på Apoteket om en förpackning så berättade de att de klagat och klagat på just den förpackningen och vet ni vad de fått för svar ????

Personalen på Apoteket skulle utbilda kunderna i hur de skulle öppna förpackningen eftersom det inte var någor fel på den !!! Personalen var jätteglada över att jag mailat till producenten och klagat.

Men vi kanske kan skapa nya jobb genom att anställa folk som kommer hem och öppnar förpackningar åt oss ????!!!!! Kan man göra skatteavdrag för det tror ni ?!

--------------------
          Mälardalen zon 2 - 3

Citera
          Motti
          Inlägg 10-07-2010, 23:14
          Länk hit: #19

Medlem

Har aldrig direkt haft problem med mina medicinförpakningar,men är man reumatiker så kan det bli knivigt att öppna medecinförpakningarna.

Citera
          mamamaggan
          Inlägg 11-07-2010, 00:09
          Länk hit: #20

Medlem

Man behöver inte ens vara reumatiker utan bara lite allmänt svag och fumlig för att inte få ut pillrena . Har en sorts plåster för smärta där det finns en anvisning om var man ska riva för att komma in men tror ni det funkar ??? Nejdå , den där lilla kanten går av efter halva vägen och så får man ta till en sax men man måste vara försiktig för själva plåstret är i princip lika stort som höljet . Lätt att klippa i själva plåstret alltså.

All annan smärtmedicin som jag tar ligger på blisterkartor och de pillrena kan jag aldrig få ur själv. Min man fyllde sådana där medicinlådor ni vet , med flera fack om dagen och för en vecka , åt mig förut .

De lådorna kunde också kärva så jag inte kom åt pillereländena !!!!

Som tur är är min man hemma nu för tiden och kan hjälpa mig .

--------------------
          Mälardalen zon 2 - 3

Citera

2 sidor V   1 2 >
          Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 30-07-2025, 21:15

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon