Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

Skriv svarNytt inlägg
          > Hur klarar era hundar av värmen?
          mbn
          Inlägg 12-07-2010, 11:01
          Länk hit: #1

Medlem
          Antal inlägg: 97
          Medlem nr: 9 935

Min minsta, en 9-årig chihuahua-korsning, hade en "pass-out" i morse! Han hälsade på mig när jag vaknat, snurrade en runda i sin korg och sen var det som om han svimmade..? Han blev helt slapp i kroppen och jag var helt säker på att nu var hans tid slut! crying.gif Det var jättehemskt! Efter några sekunder, som kändes som en evighet, så kom han sig igen. Han var nog lite snurrig och mådde illa, för han kräktes lite också då. Sen var han som vanligt igen och vi gick på promenad. Kan detta ha varit pga värmen? Jag hade nära 29 grader i sovrummet men hade fläkten på. Nu har jag svalkat honom i flera omgångar och han ligger med fläkten riktad på sig. Mer kan jag inte göra just nu. Har också fått i honom mer vätska än han brukar genom att blanda ut lite mat i vatten.
          Hur klarar era hundar värmen? Hörde av en väninna att hennes ena fått feber, troligtvis pga värmen.
          Bor i lägenhet och har allt, som går att öppna, öppet!

Redigerat av mbn: 12-07-2010, 11:02

Citera
          Gertie
          Inlägg 12-07-2010, 12:41
          Länk hit: #2

Medlem
          Antal inlägg: 768
          Medlem nr: 4 958

Stackars lille. Tur att han klarade sig.
          Anton gillar inte alls värmen heller. Ligger en liten stund i skuggan i trädgården.
          Sen går han in och "provligger" olika ställen. Får inte riktigt ro någonstans.
          Hoppas att det blir svalare snart.
          Denna värme är inte bra för vare sig djur eller människor.

--------------------
          Gertie i Ystad

Citera
          herkules
          Inlägg 12-07-2010, 13:23
          Länk hit: #3

Medlem
          Antal inlägg: 5 521
          Medlem nr: 7 219

en av hundarna här klarar värmen ganska bra, den andra är helt däckad.
          det blir långpromenad mitt i natten, på dagtid bara ut och göra i från sig.
          har vatten stående i varenda rum och stora fläktar går dygnet runt, jag hoppas faktiskt att temperaturen kunde sjunka 10 grader.

--------------------
          likes anarki och faråthelvete ☺

Citera
          fuchsian
          Inlägg 12-07-2010, 13:55
          Länk hit: #4

Medlem
          Antal inlägg: 3 631
          Medlem nr: 30 760

Det är ju så brdrövligt hett att även en människa har det segt i värmen, inte tala om djuren. Jag såg igår 2 st. hundar, fastbundna utanför ett mindre varuhus när vi parkerade. En äldre man stod och pratade med hundarna, den ena låg och den andra skulle sitta, men bådas tungor hängde ut nästan en halv meter.
          Jag skulle inte in till varuhuset, men gick ut till mannen och hundarna. Mannen var riktigt arg och viftade runt med käppen om omdömmeslösa människor som inte tänker längre än så. Lite längre bort fanns det skugga, men vi hade ingen befogenhet att röra andras djur.
          Den gamle mannen frågade om jag hade nån kopp el. likn för han hade lite vatten i flaska i sin bil. Med gemensamma ansträngningar fick dessa stora hundar en slurk var och den gamle mannen skulle läsa lusen av ägarna och tackade för min insats. Jag hade endast en pappersmugg, men det gick bra.
          Jag kände mig trygg när jag hade tvunnen att åka iväg. Vad tänker folk? Eller tänker de inte alls? ....
          Vår gamla hund letar de varmaste ställen att lägga sig, verkar totalt opåverkad av värmen, eller tänker hon sina slitna leder och att orka en vinter till? Vem vet? ... .... Fuchian ....

Redigerat av fuchian: 12-07-2010, 13:57

Citera
          Inga från Närke
          Inlägg 12-07-2010, 19:08
          Länk hit: #5

Medlem
          Antal inlägg: 3 807
          Medlem nr: 29

De vanliga promenaderna är inte så poppis hos Nemo just nu, det blir bara en liten kort promenad vid 09,00 och 19,30. Sedan ligger han mest i skuggan och inomhus på våra klinkersplattor i hallen och köket.
          Vi har väldigt varmt inomhus just nu bor i ett dåligt isolerat tegelhus så väggarna värmer. Har ca 29-32 grader + inomhus trots öppet runt om där skuggan är.

På dagtid kyler han av sig i sin pol ca 5-15 ggr/dag beroende på vad han gör. Har en vanlig pol som finns att köpa för barn runt 3 meter och 68 cm hög, där hoppar han i när kan känner för det. Ska försöka att hinna med att ta kort men det går så snabbt när han hoppar i så man hinner knappast.

Här åskade det lite i går kväll men det blev inte svalare för det och nu är det en hemsk värme, vet inte om man kan sova i natt heller. Föregående natt var helt omöjligt förän fram på småtimmarna.

--------------------
          skriver Inga från Närke i zon 3-4

Citera
          Bengalow
          Inlägg 12-07-2010, 19:26
          Länk hit: #6

Medlem
          Antal inlägg: 3 185
          Medlem nr: 24 333

Så klok han är lille Nemo, som tar sig ett dopp då och då! Vår Ouzo, också en pudel, som betyder "plaskare", avskyr vatten. Till råga på allt har han stygnen kvar så vi får inte ens duscha honom. Han bara ligger inne på wc, på kakelgolvet. Det är det svalaste rummet i huset. Men ut och gå älskar han. Nu går vi bara 15 minuter åt gången, men 4-5 rundor om dagen.

Citera
          Irene_L
          Inlägg 12-07-2010, 20:14
          Länk hit: #7

Medlem
          Antal inlägg: 4 111
          Medlem nr: 5 006

Milla gillar att duscha i vattenspridare men då springer hon rätt mycket och det är ju inte bra i denna värme. Idag fick hon testa att gå i en barnpool. Det gillade hon!!

Bifogad fil  Milla_i_badpool.jpg ( 398.61k ) Antal nedladdningar: 54

--------------------
          Irene sår och odlar i zon 3

Citera
          Myosotis
          Inlägg 13-07-2010, 07:18
          Länk hit: #8

Medlem
          Antal inlägg: 19 798
          Medlem nr: 12 674

CITAT (mbn @ 12-07-2010, 12:01) *
          ... och sen var det som om han svimmade..? Han blev helt slapp i kroppen och jag var helt säker på att nu var hans tid slut! crying.gif ...

-fear-.gif Hjälp vad otäckt!! Min daghund blir väldigt snabbt överhettad när hon rör på sig, så det blir bara relativt korta promenader tidigt på morgonen. Annars älskar hon att ligga i solen, men det har hon inte fått göra nu, hon får vara inne där det är lite svalare. Hon hade gärna badat mer, men bäckar och diken är uttorkade och de flesta dammar är stinkande sörja. T.o.m. mina katter är dämpade i värmen.

--------------------
          Det ska gå.

Citera
          mbn
          Inlägg 13-07-2010, 10:29
          Länk hit: #9

Medlem
          Antal inlägg: 97
          Medlem nr: 9 935

Vi går också bara korta rundor mitt på dagen, långrunda får det bli på sen kväll när det blivit svalt så man kan andas! Skulle ju ut och introducera lite sök och spår för min andra hund men det får bli när det blivit svalare! Åskade här för en stund sen och värmen sjönk faktiskt några grader så jag håller tummarna för att det kanska lättar lite nu! 000.gif

Citera
          TheLan
          Inlägg 14-07-2010, 00:37
          Länk hit: #10

Medlem
          Antal inlägg: 189
          Medlem nr: 22 965

Ja våran lille pojke är helt utslagen här hemma med, han går från den ena kalla fläcken till nästa och piggnar inte till förrän runt 9 på kvällen.
          Vi har ställt ut en balja med vatten och en gammal skottkärra som står vid en sten så han lätt kan ta sig i och ur den och det utnyttjar han i massor när det är såhär varmt. Tack och lov älskar han vatten så få honom att svalka sig i det är inget vi ens behöver försöka göra, han fixar det själv.

--------------------

Citera
          silos
          Inlägg 14-07-2010, 07:50
          Länk hit: #11

Medlem
          Antal inlägg: 9 297
          Medlem nr: 6 292

Mina hundar klarar sig riktigt bra.Vi går ut på dagen för att de kan göra sina behov,på andra sidan gatan och promenader tar jag dem tidigt på morgonen och sent på kvällen.

Citera

Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 23-07-2025, 06:59

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon