Har varit väldigt många gånger i Thailand från mitten av 70-talet och till nu senast nu 2009. har även bott där i några månader. Med Thailand menar jag i vårt fall Phuket, Pragn Nhga och öarna i Siambukten. Visst är vädret regnigare under sommaren - egentligen fr o m 15 april säger man regntiden börjar. Den bästa tiden är utan tvekan november till mars, då deras vinter börjar. Men även i november har vi haft regn med rejäla åskväder nästan varje kväll. Jag tycker ändå juni juli är OK det är färre turister, en del restauaranger är stängda, men det finns ändå tillräckligt. För mig har det varit mera genuint under den tiden. Östkusten har bättre väder men ibland en del översvämningar under sommaren.
Vad flygresan anbelangar, beroende på hur ni vill flyga - hur ofta ni orkar byta plan o s v. så är ca 6000 är ett hyffsat lågt pris även om vi betalat för något år sedan omkring 3.500 till Bangkok. Det var sista sista minuten och så vill man knappast ha det. Boende fixar vi själva och brukar komma tillbaka ställen vi besökt tidigare. Har bott i Guesthouse fr 100:- till hotell 1000:-/natt. Allt finns och är för det mesta rent och snyggt. Det finns ett bra forum : reseforum.se där många skrivit om Thailand bl a jag!
Hoppas du fått lite info nu!
--------------------
Det är dumt att slänga bort en hel cykel för att det kommit in ett gruskorn i kedjan...
|