|
Om ni fick bestämm..., Vad skulle ni göra då? |
|
|
|
13-09-2010, 13:09
|
Medlem
Antal inlägg: 2 933
Medlem nr: 13 452

|
Jag skulle se till att alla äldre som inte kan laga sin mat själv skulle bli erbjudna god och vällagad och nyttig mat där man inte sparar in pengar på kvalitet när det gäller råvarorna. Inget storkökspulverklabb som transporterats massa mil. Råvarorna till de äldres mat skulle vara dyrare än den mat som serveras i fängelserna. Nu är det ju tvärtom.
Återfallsförbrytare skulle bara få äta motsatsen till GImat. Massa snabba kolhydrater och inte så mycket mer. Då blir de tjocka och trötta och förstoppade och orkar inte hitta på så mycket djävulsskap.
Jag kommer säkert på massa mer saker att skriva om i den här tråden. Vad vi ni ändra på?
|
|
|
|
|
13-09-2010, 13:30
|

Moderator
Antal inlägg: 18 405
Medlem nr: 9 009

|
CITAT (Myosotis @ 13-09-2010, 14:23)  Jag skulle framförallt förbjuda granen i Skåne och låta ta bort alla granplanteringar, sedan skulle kossor få gå och beta på ytorna istället för att återställa den biologiska mångfalden, eller på vissa ställen skulle ädellövblandskog få utvecklas fritt. Om vi utvidgar det lite geografiskt så kan vi samarbeta med det önskemålet
|
|
|
|
|
13-09-2010, 13:40
|

Medlem
Antal inlägg: 19 798
Medlem nr: 12 674

|
CITAT (Huggorm @ 13-09-2010, 14:30)  Om vi utvidgar det lite geografiskt så kan vi samarbeta med det önskemålet  Självklart gäller det hela världen, men inte just med gran.
--------------------
Det ska gå.
|
|
|
|
|
13-09-2010, 13:51
|
Medlem
Antal inlägg: 2 933
Medlem nr: 13 452

|
Jag vill ha fler magra slåtterängar som inga betande djur går och gödslar. Där blir ju en enorm blomrikedom som blir allt ovanligare.
|
|
|
|
|
13-09-2010, 14:11
|

Medlem
Antal inlägg: 2 494
Medlem nr: 14 081

|
o jag vill ha ett Sverige där vi alla kan leva i harmoni oavsett religion och ursprung. KD här i stan kör med en rolig reklamfrågeställning på sina plakat(jag är inte själv KD'are men ändå) "Vem bakar dina pizzor i framtiden?". Tycker den säger en hel del om det hyckleri som många av de som säger att de ska rösta på SD håller på med. Tror nog inte de inser hur mycket gott invandrare har fört med sig genom åren och att vi precis som alla I länder är helt beroende av invandrare för att fungera. På växtfronten så skulle jag se mer grönska i städerna och att mer död yta läggs ut till kolonilotter åt städernas invånare dvs inte att de måste bygga dyra stugor utan bara ge tillåtelse att odla en 30kvm per invånare. Jag kanske skulle starta BP...Botaniska Partiet dvs:-)
Huvudfrågan är ett grönare Sverige bokstavligt talat där Sverige blommar inte bara blommar ekonomiskt utan verkligen blommar. Skattereduktioner och bistånd till svenska odlare och uppfödare som vill vara eko.
|
|
|
|
|
13-09-2010, 15:42
|

Medlem
Antal inlägg: 4 131
Medlem nr: 51

|
Jag skulle förbjuda nya köpcentrum. Börja att bygga separata cykelvägar,förbjuda biltrafik i städerna bara tillåta nyttotrafik,fördubbla antalet trafikpoliser och införa hårda böter för billister som inte använder blinkers,parkerar på trotoarer/cykelbanor mm, krav på att nya bilar skall ha GPS med auto inbetalning när bilistern kör över hastighetsbegränsningen.
Hörsamma slogan "alla skall med" förbjud utanförskap fast det nog inte är möjligt, men alla borde ha den inställningen att"alla skall med".
Arbeta för kortare arbetstid=vi måste dela på jobben om det skall vara jobb till alla.
Nu när vi är med i EU( fast jag inte vill det)så borde vi kunna påverka att det blir ett stopp på inporterat kött från pampas, det vill säja från länder långt bort.
Diskutera möjligheten att införa någon form av medborgarlön.
--------------------
Problemet är inte de onda människorna utan de goda människornas tystnad. Martin Luther King. Oerhörda summor har lämnat välfärdssystemen genom de skattelättnader som nu genomförs och inte många opponerar sig. Gunilla T. Att inte cykla är att gå för långt.
Redigerat av andersen: Idag, 45929 gånger.
|
|
|
|
|
13-09-2010, 16:15
|

Medlem
Antal inlägg: 3 631
Medlem nr: 30 760

|
Skulle vilja flytta till ett skattefri plats och slippa befatta mig saker jag inte gillar och endast ta det piano, och få både städ och hemhjälp osv ......drömma kan man, men det blir nog i mitt nästa liv som detta sker...F...
Glömde en sak, kastrering på alla bedofiler obligatoriskt!
Redigerat av fuchian: 13-09-2010, 16:16
|
|
|
|
|
13-09-2010, 16:58
|
Medlem
Antal inlägg: 2 328
Medlem nr: 11 218

|
Hej! Jag gillar Myos förslag att ta bort granen i Skåne. Tyvärr är det så att granen på naturlig väg har vandrat in i Skåne så Myos förslag är inte naturenligt. Jag tog hem en stor maskin och högg ner de flesta granarna hemma. Jag är däremot lite tveksam till att öka komängden. Metan är inte trevligt. Varför inte hästar istället. De är också goda att äta. Att ha en massa betesdjur gör att vi inte kan ha varg här. Bra!
Ska jag titta på miljön i övrigt så vill jag ha bort lågintensiv odling. Det är en teknik som endast duger i hemträdgårdar där den inte gör skada. Nya kärnkraftverk så att vi får maximalt med nästan koldioxidfri energi. Större satsningar på biobränsle till fordon. Många bra saker är på gång men jag tror att det går att öka takten. ( dimetyleter, metanol, etanol från cellulosa, tallolja ) Mer växtförädling.
På regionalplanet så vill jag ha bort landstingen, förstatliga skolan, ge människor fler alternativ att välja bland.
På riksplanet behöver vi en generösare invandringspolitik, bättre rehab, ett nytt skattesystem där vi inte lurar folk genom att kalla skatter för avgifter, Förändra arbetslöshets- och sjukersättningarna. ( Inför en låg ersättning som gäller alla och är skattefinansierad. De som vill ha högre ersättningar skaffar försäkringar från bolag eller fack. )
Det är några av mina akuta förändringar om jag fick bestämma. Jag har inte ens lyckats få bestämma hemma så det är ingen risk att jag får bestämma på något ställe. ( Jag får säga som min far. Han fick bestämma alla viktiga saker som interplanetära förbindelser och liknande. I övrigt bestämde min mor. ) MVH Jan Lindgren
|
|
|
|
|
13-09-2010, 17:02
|

Medlem
Antal inlägg: 94 312
Medlem nr: 12 751

|
fred på jorden..
--------------------
Har du också ett stort monster under sängen?  zon 1
|
|
|
|
|
13-09-2010, 17:12
|

Moderator
Antal inlägg: 18 405
Medlem nr: 9 009

|
CITAT (Jan Lindgren @ 13-09-2010, 17:58)  Hej! Jag gillar Myos förslag att ta bort granen i Skåne. Tyvärr är det så att granen på naturlig väg har vandrat in i Skåne så Myos förslag är inte naturenligt. Jag tog hem en stor maskin och högg ner de flesta granarna hemma. Jag är däremot lite tveksam till att öka komängden. Metan är inte trevligt. Varför inte hästar istället. De är också goda att äta. Att ha en massa betesdjur gör att vi inte kan ha varg här. Bra! MVH Jan Lindgren Man behöver ju inte utrota granen, men man kan sluta utrota andra trädslag. Monokulturer är allt annat än naturligt. Det finns 20+ trädslag naturligt i Sverige, då är det inte okej att gran och tall tillsammans står för 80% av träden, på sina håll ännu mera. Max 10% gran tycker jag är rimligt. Men det blir ju ingen bra lönsamheten för skogsbolagen då. Får och getter är också bra alternativ till kor. Tyvärr tycker vargarna om dom också.
|
|
|
|
|
13-09-2010, 18:56
|

Medlem
Antal inlägg: 5 521
Medlem nr: 7 219

|
om jag fick bestämma skulle jag förbjuda tidelag och så skulle jag avväpna ca 90 % av sveriges jägarkår.
--------------------
likes anarki och faråthelvete ☺
|
|
|
|
|
13-09-2010, 19:03
|

Medlem
Antal inlägg: 3 778
Medlem nr: 6 894

|
Om jag fick bestämma så skulle man öka antalet civila trafikkontrollanter som filmade fortkörare och andra som riskerar livet på sina medtrafikanter.
|
|
|
|
|
13-09-2010, 19:10
|

Medlem
Antal inlägg: 590
Medlem nr: 8 879

|
Fred på jorden, inga naturkatastrofer, frodigare natur och lika rättigheter för alla i hela världen.
Omöjligt, men en tanke.
--------------------
• I am the hibiscus witch! • Mälaren zon 2-3 •
|
|
|
|
|
13-09-2010, 20:32
|

Medlem
Antal inlägg: 1 228
Medlem nr: 5 153

|
Öka avskjutning av skadedjur som rådjur, vildsvin mm. Mer rovdjur i naturen. Undrar om inte den ekonomiska skadan trädgårdsmarodörerna gör är större än rovdjurens åverkan på diverse tamboskap. Inte fasen kräver jag staten på pengar för avätna växter och inte får jag några bidrag till stängsel. Och vill inte ha det heller. Med färre rådjur minskar både fästingburna sjukdomar och kostnader för nya plantor. För övrigt räcker det  med " gyllne regeln" som inträdesed för alla politiker världen över och på alla nivåer. Alla avsteg ska bestraffas kännbart!
Redigerat av Ingrid Zon3: 13-09-2010, 20:33
--------------------
Erfarenhet är värdelöst, du har den alltid strax efter att du behövde den.
|
|
|
|
|
13-09-2010, 20:53
|

Medlem
Antal inlägg: 23 957
Medlem nr: 296

|
Stäng alla kyrkor och tempel och förbjud offentlig religionsutövning, det är ändå bara bluff med gudar. Då löser vi dessutom invandringsproblematiken för inga muslimer skulle våga sig hit.
--------------------
Mera Japan-pop åt svenska folket AKB48と日本を発見するには、長い時間に起こった最高のことです
Straight for ever. Cogito, ergo sum.
|
|
|
|
|
13-09-2010, 20:54
|

Medlem
Antal inlägg: 10 802
Medlem nr: 16 563

|
Fram för gårdslakterier och gårdsförsäljning av egna produkter !mer gammeldagsbutiker ostaffärer fiskaffärer osv,inga fler stormarknader.Och naturligtvis fred på jordklotet !
|
|
|
|
|
13-09-2010, 21:07
|

Medlem
Antal inlägg: 2 494
Medlem nr: 14 081

|
Givetvis vill jag behålla en del import från utlandet då så otroligt många liv hänger på det. En bitter verklighet är att även om saker kan tillverkas under ruggigt dåliga förhållanden i u-länder så vore alternativet att de inte tillverkas där överhuvudtaget vilket skulle innebära än mer fattigdom. För om inga företag hyser något intresse så sjunker även statliga bidrag...tyvärr men en bister verklighet som nog inte kommer förändras på vääääldigt länge.
|
|
|
|
|
14-09-2010, 03:01
|
Medlem
Antal inlägg: 15 810
Medlem nr: 2 558

|
Om jag fick bestämma så skulle vi se till att U-länderna får den hjälp och det stöd de behöver . Varför ska vi ha så stora skillnader mellan dem och västvärlden ?
--------------------
Mälardalen zon 2 - 3
Att känna skuld är att vara human
|
|
|
|
1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
0 medlem(mar):
|
|
 |
|