Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

Skriv svarNytt inlägg
          > Språkkurser, Italienska
          Suz
          Inlägg 30-09-2010, 14:47
          Länk hit: #1

Medlem
          Antal inlägg: 956
          Medlem nr: 10 095

Hej!

Funderade på att öppna en här är ditt/mitt/någons liv tråd....men kom till sans wink.gif

Jag och yngste sonen har börjat på Italienskakurs i Huddinge och undrar om det är någon mer här som läser/läst just det språket?
          Eller kanske är därifrån (Italien alltså inte kursen....fast det vore ju i och för sig med trevligt om någon här går på samma kurs smile.gif)?
          Vore kul att, så småningom, få träna lite eller få tips mailledes eller så.
          Har släkt i Italien men vill inte göra bort mig totalt i början cool.gif
          Skämt åsido, gubben är därifrån men det skulle vara kul att öva lite helt oförbehållslöst med en "främling"!

Edit...ja nu vet ni nog vad jag gör när jag editerar va? (stavningen)

Redigerat av Suz: 30-09-2010, 14:49

--------------------
          Zon II

Citera
          Alexander-VG-zon...
          Inlägg 30-09-2010, 14:59
          Länk hit: #2

Medlem
          Antal inlägg: 23 015
          Medlem nr: 6 358

åhh vad trevligt att ha släkt i Italien. det skulle jag med vilja ha. Italien detta underbara land, underbara mat, underbara språk, underbara människor, underbara klimat, underbara trädgårdar, underbara byggnader, underbara historia.

jag har börjat så smått att lära mig italienska, men på sista tiden har det gått trögt. men funderar på att hitta en riktigt kurs och gå. att lära sig på självhand kanske inte blir så bra.

jag har svårt att lära mig nytt. så jag vet inte när jag kan prata italienska. men vill man flytta ditt där i framtiden kan det ju vara bra att förbereda sig.

historien går lättare fram än språket kan jag säga. men allt kommer väl falla på plats någon gång.

Citera
          Suz
          Inlägg 30-09-2010, 15:13
          Länk hit: #3

Medlem

CITAT (flaxss @ 30-09-2010, 15:59) *
          åhh vad trevligt att ha släkt i Italien. det skulle jag med vilja ha. Italien detta underbara land, underbara mat, underbara språk, underbara människor, underbara klimat, underbara trädgårdar, underbara byggnader, underbara historia.

jag har börjat så smått att lära mig italienska, men på sista tiden har det gått trögt. men funderar på att hitta en riktigt kurs och gå. att lära sig på självhand kanske inte blir så bra.

jag har svårt att lära mig nytt. så jag vet inte när jag kan prata italienska. men vill man flytta ditt där i framtiden kan det ju vara bra att förbereda sig.

historien går lättare fram än språket kan jag säga. men allt kommer väl falla på plats någon gång.

Vad roligt Flask flirting.gif (sorry...kunde inte låta bli...skäll på mig)
          Du glömde underbart vin!!

Jag började med att låna ljudböcker typ nybörjarkurser i Italienska på bibblan och lade in i min mobil så jag kunde lära mig uttalet. (går sisådär fortfarande)
          Sen finns det en gratissajt på nätet vad gäller stavning, glosor mm.
          glosor.eu
          Där finns en massa olika språk!

Men nu bidde det en "riktig" kurs.

Om du anser att DU har svårt att lära som är ung...vad tror du då att tant här har???
          Men alla, även de minsta nya kunskaper är bra kunskaper!

Seså....ner till biblioteket nu och gå in på den sajten och regga dig så tränar vi ihop!!
          Eller hoppa in i vår kurs!

--------------------
          Zon II

Citera
          Alexander-VG-zon...
          Inlägg 30-09-2010, 16:09
          Länk hit: #4

Medlem

giggle.gif min mobil är på italienska, så numera står det ,,''tutti i contatti'' det är ju ett steg att tänkta i italienska och använda språket.

har laddat ner lite appar på mobilen, men tyvärr ger dom inte full inlärning eller vad man ska säga, rabbla ord är enkelt tycker jag. men man måste förstå språket och kunna uttala vilket jag har kunnat gjort med ett annat program som jag har på datorn där får man grammatik också.

tack för länk tipset där ska jag in och kolla. och regga mig.

jag får gå till bibblan när dom öppnar igen, dom bygger om. innan lånade jag mycket om roms historia som jag har läst om. men i språk ska jag nog hitta mycket också hoppas jag.

har bara kollat lite på kurser runt om kring. tror dom flesta är i Göteborg.

Citera
          Aqvakul
          Inlägg 30-09-2010, 16:52
          Länk hit: #5

Medlem
          Antal inlägg: 94 312
          Medlem nr: 12 751

Hustrun och jag började läsa italienska på Studiefrämjandet för nästan 9 år sen. Snart blev det väldigt familjärt och ledde till gemensamma middagar och resor som fortsatt efter det. Själva pluggandet blev det dock allt sämre med. Och efter 4-5 år så la vi ner kursen, men träffas fortfarande regelbundet. Personligen tror jag att min enda chans att bli bra på italienska är att vara i Italien under längre perioder, på något ställe där de inte talar engelska. Men det får bli efter pensionen.

Men om du startar en tråd där vi talar italienska, så är jag med...

--------------------
          Har du också ett stort monster under sängen?

zon 1

Citera
          Huggorm
          Inlägg 30-09-2010, 16:59
          Länk hit: #6

Moderator
          Antal inlägg: 18 405
          Medlem nr: 9 009

Det dumma med italienska är ju att det i princip bara används i Italien. Lär man sig tex. spanska i stället så har man ju mycket större område där språket talas.

Citera
          Alexander-VG-zon...
          Inlägg 30-09-2010, 17:13
          Länk hit: #7

Medlem

CITAT (Huggorm @ 30-09-2010, 17:59) *
          Det dumma med italienska är ju att det i princip bara används i Italien. Lär man sig tex. spanska i stället så har man ju mycket större område där språket talas.

varför jag vill lära mig det är för att jag gillar Italien mer än Sverige tyvärr. jag gillar italienskan mer än andra språk.

jag har provat franska och spanska, dessa två används mer än italienska och skulle för mig vara bättre att kunna. men ändå hoppade jag av/slutade för att jag ville inte lära mig dessa språk för ''användning''. ska jag lära mig ett språk så måste det finnas en vilja och inte ett måste för att det är bra att kunna. franska och spanska var/blev för mig ett mer måste (det blev tråkigt och jag körde i prov).

italienska ligger närmre hjärtat än eng och spanska och franska och andra språk.

ryska, grekiska är två andra språk jag också väldigt gärna vill lära mig.

sedan om man nu kunde somna och vakna och kunna franska eller spanska flytande så hade jag ju inte tackat nej såsett. ''häftigt'' och större jobbmöjligheter kanske, längre merit lista.
          men som sagt det är inte därför jag vill lära mig ett språk.

Citera
          Suz
          Inlägg 30-09-2010, 17:22
          Länk hit: #8

Medlem

CITAT (Aqvakul @ 30-09-2010, 17:52) *
          Hustrun och jag började läsa italienska på Studiefrämjandet för nästan 9 år sen. Snart blev det väldigt familjärt och ledde till gemensamma middagar och resor som fortsatt efter det. Själva pluggandet blev det dock allt sämre med. Och efter 4-5 år så la vi ner kursen, men träffas fortfarande regelbundet. Personligen tror jag att min enda chans att bli bra på italienska är att vara i Italien under längre perioder, på något ställe där de inte talar engelska. Men det får bli efter pensionen.

Men om du startar en tråd där vi talar italienska, så är jag med...

Det där lät ju fantastiskt!!
          Hoppas "min" kurs får sån sammanhållning!!

Japp...tråden startas....när jag kan lite mera...åtminstonde kunna göra mig förstådd och förstå utan Google translates konstiga översättningar smile.gif

--------------------
          Zon II

Citera
          Alexander-VG-zon...
          Inlägg 30-09-2010, 17:30
          Länk hit: #9

Medlem

jag är inte heller i den nivån än att kunna föra en diskussion.

jag testade en gång att skriva på italienska till en ekologiskt odlare i Italien, skickade och hmm 3dar senare kom det tillbaka på italienska
          ''Gentile Signor Linus,

può scrivere nella sua Lingua.

Noi parliamo Inglese Tedesco e Francese

Grazie e Saluti

Francesco Salamita''

'',, jaha tänkte jag¨, det där gick nog inte så bra.

Citera
          Alexander-VG-zon...
          Inlägg 30-09-2010, 17:37
          Länk hit: #10

Medlem

CITAT (Suz @ 30-09-2010, 16:13) *
          gå in på den sajten och regga dig så tränar vi ihop!!

reggad och klart heter flaxss.

Citera
          Suz
          Inlägg 30-09-2010, 18:25
          Länk hit: #11

Medlem

CITAT (flaxss @ 30-09-2010, 18:37) *
          reggad och klart heter flaxss.

Vad kul!
          Jag heter Suza (allt annat kuligt var upptaget)
          Jag ska lägga till dig som min vän om det är oki......så snart jag jobbat färdigt!

--------------------
          Zon II

Citera
          Alexander-VG-zon...
          Inlägg 30-09-2010, 19:06
          Länk hit: #12

Medlem

CITAT (Suz @ 30-09-2010, 19:25) *
          Jag ska lägga till dig som min vän om det är oki......så snart jag jobbat färdigt!

jadå det är oki , vet inte riktigt hur sidan funkar. men tänkte jag skulle kolla noggranne imorgon. kompiskram.gif

Citera
          Aqvakul
          Inlägg 30-09-2010, 21:57
          Länk hit: #13

Medlem
          Antal inlägg: 94 312
          Medlem nr: 12 751

CITAT (flaxss @ 30-09-2010, 18:13) *
          varför jag vill lära mig det är för att jag gillar Italien mer än Sverige tyvärr. jag gillar italienskan mer än andra språk.

jag har provat franska och spanska, dessa två används mer än italienska och skulle för mig vara bättre att kunna. men ändå hoppade jag av/slutade för att jag ville inte lära mig dessa språk för ''användning''. ska jag lära mig ett språk så måste det finnas en vilja och inte ett måste för att det är bra att kunna. franska och spanska var/blev för mig ett mer måste (det blev tråkigt och jag körde i prov).

italienska ligger närmre hjärtat än eng och spanska och franska och andra språk.

ryska, grekiska är två andra språk jag också väldigt gärna vill lära mig.

sedan om man nu kunde somna och vakna och kunna franska eller spanska flytande så hade jag ju inte tackat nej såsett. ''häftigt'' och större jobbmöjligheter kanske, längre merit lista.
          men som sagt det är inte därför jag vill lära mig ett språk.

Samma här! tummenupp.gif

--------------------
          Har du också ett stort monster under sängen?

zon 1

Citera
          Suz
          Inlägg 30-09-2010, 22:02
          Länk hit: #14

Medlem

CITAT (flaxss @ 30-09-2010, 20:06) *
          jadå det är oki , vet inte riktigt hur sidan funkar. men tänkte jag skulle kolla noggranne imorgon. kompiskram.gif

Den var inte så svår att förstå sig på....
          Kul Linus!!! Verkligen!!

CITAT (Aqvakul @ 30-09-2010, 22:57) *
          Samma här! tummenupp.gif

Ah...Italienska språket som lockar eller allt det andra??
          Kom och gör oss sällskap så tränar vi ihop!!

--------------------
          Zon II

Citera
          malcolm
          Inlägg 04-10-2010, 07:52
          Länk hit: #15

Medlem
          Antal inlägg: 20 052
          Medlem nr: 30 311

Jag kan stava fel på flera olika språk. rolleyes.gif

Citera

Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 25-07-2025, 00:14

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon