CITAT (flaxss @ 30-09-2010, 15:59)

åhh vad trevligt att ha släkt i Italien. det skulle jag med vilja ha. Italien detta underbara land, underbara mat, underbara språk, underbara människor, underbara klimat, underbara trädgårdar, underbara byggnader, underbara historia.
jag har börjat så smått att lära mig italienska, men på sista tiden har det gått trögt. men funderar på att hitta en riktigt kurs och gå. att lära sig på självhand kanske inte blir så bra.
jag har svårt att lära mig nytt. så jag vet inte när jag kan prata italienska. men vill man flytta ditt där i framtiden kan det ju vara bra att förbereda sig.
historien går lättare fram än språket kan jag säga. men allt kommer väl falla på plats någon gång.
Vad roligt Flask

(sorry...kunde inte låta bli...skäll på mig)
Du glömde underbart vin!!
Jag började med att låna ljudböcker typ nybörjarkurser i Italienska på bibblan och lade in i min mobil så jag kunde lära mig uttalet. (går sisådär fortfarande)
Sen finns det en gratissajt på nätet vad gäller stavning, glosor mm.
glosor.eu
Där finns en massa olika språk!
Men nu bidde det en "riktig" kurs.
Om du anser att DU har svårt att lära som är ung...vad tror du då att tant här har???
Men alla, även de minsta nya kunskaper är bra kunskaper!
Seså....ner till biblioteket nu och gå in på den sajten och regga dig så tränar vi ihop!!
Eller hoppa in i vår kurs!