Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

9 sidor V   1 2 3 > »   
          Skriv svarNytt inlägg
          > forumfunderingar
          Fny
          Inlägg 03-11-2010, 16:07
          Länk hit: #1

Medlem
          Antal inlägg: 1 823
          Medlem nr: 23 163

Undrar ni någonsin om vissa av människorna ni umgås med på nätet så här, under anonymt nick, i själva verket är folk ni träffat i verkliga livet? Har ni någon gång varit med om just det, att en forumbekant visar sig vara en riktig bekant? wacko.gif Jag har faktiskt varit med om det, eller iallafall nästan. Personen jag pratade med på internet visade sig vara en som jag faktiskt träffat ett antal gånger. sweatingbullets.gif Pga sammanhanget en aning pinsamt, om jag ska vara ärlig. sweatingbullets.gif En annan möjlighet är ju att man stöter på samma människor i flera olika forum, och om personen inte har samma nick vet man ju ingenting! Men ibland undrar man ju... whistling.gif Själv heter jag Fny i princip överallt, lättast så. =)

--------------------
          Glada hälsningar från Fny!
          Liten trädgård i zon 4

Citera
          Suz
          Inlägg 03-11-2010, 16:14
          Länk hit: #2

Medlem
          Antal inlägg: 956
          Medlem nr: 10 095

Ja jag har också råkat ut för det....men å anda sidan är jag inte så hemlig med vem jag är IRL.
          Jag heter Suz överallt men skulle jag behöva avhandla något känsligt ämne kanske jag tar ett annat nick, men då är jag nog sparsam med vad jag ger ut också smile.gif

Edit, jag kallas för Suz även "på riktigt"!

Redigerat av Suz: 03-11-2010, 16:15

--------------------
          Zon II

Citera
          Aqvakul
          Inlägg 03-11-2010, 16:35
          Länk hit: #3

Medlem
          Antal inlägg: 94 312
          Medlem nr: 12 751

Oavsett hur väl man försöker dölja sin identitet, så kan man nästan alltid bli "avslöjad". Slutsatsen av detta är att man aldrig bör lämna ut mer än vad man kan stå för gentemot vem som helst i vänkretsen, bekantskapskretsen eller på arbetsplatsen. Jag är inte särskilt anonymiserad här på odla, men avstår från att direkt använda mitt fullständiga namn. Den som anstränger sig får gärna ta reda på vem jag är, men det ska inte gå att få fram rubbet genom att söka rakt av på Google...

--------------------
          Har du också ett stort monster under sängen?

zon 1

Citera
          Suz
          Inlägg 03-11-2010, 16:41
          Länk hit: #4

Medlem

CITAT (Aqvakul @ 03-11-2010, 16:35) *
          Oavsett hur väl man försöker dölja sin identitet, så kan man nästan alltid bli "avslöjad". Slutsatsen av detta är att man aldrig bör lämna ut mer än vad man kan stå för gentemot vem som helst i vänkretsen, bekantskapskretsen eller på arbetsplatsen. Jag är inte särskilt anonymiserad här på odla, men avstår från att direkt använda mitt fullständiga namn. Den som anstränger sig får gärna ta reda på vem jag är, men det ska inte gå att få fram rubbet genom att söka rakt av på Google...

Det har du rätt i...lite får de anstränga sig smile.gif

För egen del så finns det en hel del "Suz" på nätet så lite mera måste nog luskas fram.
          Men som sagt, jag är inte orolig, jag är den jag är...här eller i verkligheten!

--------------------
          Zon II

Citera
          malcolm
          Inlägg 03-11-2010, 16:42
          Länk hit: #5

Medlem
          Antal inlägg: 20 052
          Medlem nr: 30 311

Jag har varit med om att bli igenkänd från speciellt en sajt på nätet men so what.. vi var ju där av samma anledning så det finns ingen anledning att skämmas, ungefär som att bli igenkänd på en nakenbadstrand. Okej... du gillar också att bada textillöst... coolgleam.gif

Citera
          gnon49
          Inlägg 03-11-2010, 16:55
          Länk hit: #6

Medlem
          Antal inlägg: 4 721
          Medlem nr: 17 660

Använder oftast samma nick där jag diskuterar i något forum. Tror o hoppas att det jag skriver också är något jag kan stå för om jag skulle bli igenkänd. Har förstått att jag har "en granne" som diskuterar här på odla. Ingen jag känner, men så är det säkert för flera här på odla. Så prata inte illa om dina vänner o grannar. Dom kan ju dyka upp här på odla när du minst anar det. crying.gif

--------------------
          Odlar i zon 2-3 utanför Uddevalla

Den bästa huvudkudden har ett positivt innehåll.

Citera
          Anma
          Inlägg 03-11-2010, 17:06
          Länk hit: #7

Medlem
          Antal inlägg: 10 260
          Medlem nr: 5 642

Detta är det enda forum som jag är aktiv i. Läser på ett annat och där har jag samma nick som här. Några vet mitt namn, de flesta gör det inte. Jag står för allt jag skrivit, även om jag kanske inte håller med mig själv längre, så gjorde jag det då jag skrev det.
          Ibland har jag lämnat ut mig lite för mycket, men det står jag också för, jag tror inte att man kan rota fram min identitet enbart genom att läsa mina 5547 inlägg, men går det så går det. Jag är inte så rädd längre som jag var förr, då jag hade en tok efter mig, långt innan Odlas tid.

Vad jag vet har jag inte träffat någon IRL, men det kanske har hänt, eller kommer att hända.

Tillägg: förut för ett par år sen kamouflerade jag en del av det jag berättade, det har jag slutat med.

Redigerat av Anma: 03-11-2010, 17:07

Citera
          malcolm
          Inlägg 03-11-2010, 17:36
          Länk hit: #8

Medlem
          Antal inlägg: 20 052
          Medlem nr: 30 311

Jag har inte ett sätt att vara här och ett annat IRL, skulle det vara så att någon känner igen mig så bryr eller räds jag inte av det.

Citera
          herkules
          Inlägg 03-11-2010, 17:41
          Länk hit: #9

Medlem
          Antal inlägg: 5 521
          Medlem nr: 7 219

det är bara här på odla jag kallar mig herkules, mig veterligen har jag aldrig stött på någon som hänger på samma forum som jag utan att veta om det.
          jag är lika (o)trevlig irl som jag är här.

--------------------
          likes anarki och faråthelvete ☺

Citera
          Suz
          Inlägg 03-11-2010, 18:04
          Länk hit: #10

Medlem

CITAT (malcolm @ 03-11-2010, 17:36) *
          Jag har inte ett sätt att vara här och ett annat IRL, skulle det vara så att någon känner igen mig så bryr eller räds jag inte av det.

CITAT (herkules @ 03-11-2010, 17:41) *
          det är bara här på odla jag kallar mig herkules, mig veterligen har jag aldrig stött på någon som hänger på samma forum som jag utan att veta om det.
          jag är lika (o)trevlig irl som jag är här.

Jag håller med er båda!!

--------------------
          Zon II

Citera
          *Stintan*
          Inlägg 03-11-2010, 18:06
          Länk hit: #11

Medlem
          Antal inlägg: 22 484
          Medlem nr: 6 301

Jag är inte ett dugg orolig och har inget att dölja. Finns flera på forumet som vet vad jag heter och vem jag är.

--------------------
          Rotar runt i Sörmlands inland zon 2-3
          Det är ingen konst att vara modig om man inte är rädd/Tove Jansson

Citera
          Anma
          Inlägg 03-11-2010, 18:07
          Länk hit: #12

Medlem
          Antal inlägg: 10 260
          Medlem nr: 5 642

Fast det går ju aldrig ge samma bild av sig IRL och på nätet, om man aldrig träffats. På nätet är det ju alltid läsarens tonfall och tolkning av texten man läser som påverkar hur man uppfattar det.
          Detta har ju framkommit tydligt ett flertal gånger här på Odla.

Citera
          Fny
          Inlägg 03-11-2010, 18:09
          Länk hit: #13

Medlem

Nej jag är inte heller orolig, på samma sätt som att jag inte har något att dölja för människor jag träffar IRL. smile.gif Det handlar snarare om att man kan bli lite ställd av upptäckten. Alla har vi ju vår egen bild av människorna vi träffar såhär på nätet, och när den vänds upp och ner blir det krock i huvudet på lilla fny... wink.gif biggrin.gif

--------------------
          Liten trädgård i zon 4

Citera
          Skruttis
          Inlägg 03-11-2010, 18:23
          Länk hit: #14

Medlem
          Antal inlägg: 1 659
          Medlem nr: 14 868

Men stackars Fny. Det kan inte vara roligt när det krockar. trostar.gif
          Jag håller med dig. Jag har också skapat mig en "bild" av flera här inne och skulle jag träffa dem IRL så kanske jag märker att jag har helt fel. whistling.gif
          Lite konstigt skulle det kännas.
          Jag står för allt jag skriver här. Kan inte tänka mig att ljuga bara för att man kan vara anonym.

--------------------
          Zon 3
          Mina katter är inte bortskämda, jag är bara väldresserad!

Citera
          Fny
          Inlägg 03-11-2010, 18:25
          Länk hit: #15

Medlem

shy.gif

--------------------
          Liten trädgård i zon 4

Citera
          andersen
          Inlägg 03-11-2010, 19:10
          Länk hit: #16

Medlem
          Antal inlägg: 4 131
          Medlem nr: 51

Jag heter andersen på riktigt, och har inga problem med att folk vet vem jag är, men jag talar inte om vad min fru eller dotter har för namn,och inte heller vad jag jobbar någon stanns, tror att om jag hadde börjat på nätet i dag, så hadde jag nog inte haft mitt riktiga namn, för det finns många konstiga människor och risker med dom.

Mitt val är att inte ha kontakt med folk från nätet,och det är samma sak med arbetskamraterna dom vill jag heller inte ha kontakt med utanför arbetet, utan dom vännerna som jag har i "riktiga"livet dom träffar jag och vi har trevligt tillsammans, dom är inte så många.

Jag dricker i stortsätt ingen alkohol sedan 25år tillbaka,och har svårt med fulla människor, tycker att det är jobbigt att gå på tillställningar som jobbet anordnar, brukar därför alldrig gå på firmafester eller dyl.

Är med i föreningslivet, är politisk aktiv och tycker om att skriva insändare i tidningar och vara med i medborgarträffar, samma sak där dom personerna som man träffar i det "livet" bjuder jag inte hem, utan man nöjer sig att nicka tillvarandra på konsum.

--------------------
          Problemet är inte de onda människorna
          utan de goda människornas tystnad. Martin Luther King.

Oerhörda summor har lämnat välfärdssystemen genom de skattelättnader som nu genomförs och inte många opponerar sig. Gunilla T.

Att inte cykla är att gå för långt.

Redigerat av andersen: Idag, 45929 gånger.

Citera
          Aqvakul
          Inlägg 03-11-2010, 19:14
          Länk hit: #17

Medlem

Jag har träffat några stycken IRL och det har bara varit trevligt. Men det är klart, en liten annan bild får man. Kanske man kan jämföra det med en bra bok man läst och som man sen ser som film. Bilden i huvudet är en annan en den som ges på filmduken.

--------------------

zon 1

Citera
          Meriona
          Inlägg 03-11-2010, 21:20
          Länk hit: #18

Gäster

CITAT (Aqvakul @ 03-11-2010, 19:14) *
          Jag har träffat några stycken IRL och det har bara varit trevligt. Men det är klart, en liten annan bild får man. Kanske man kan jämföra det med en bra bok man läst och som man sen ser som film. Bilden i huvudet är en annan en den som ges på filmduken.

Jaså! Kom inte och säg att boken var bättre bara! -cry-.gif
          Var jag t.ex. som du trott? innocent.gif

Jag är i stort sett bara på odla. Det finns ett par andra forum som jag inte är särskilt aktiv i, men jag har samma nick. Jag tycker INTE om när man har olika på olika, jag vet att det rekommenderas av säkerhetsskäl, men jag skulle tycka att det var obehagligt att få reda på att en människa är samma fast med olika namn. Som sagt, eftersom jag nästan uteslutande är på Odla, så gör det inte så mycket. Men jag vill iallafall kunna stå för det jag säger, så jag kör samma namn rakt över. Inte är jag särskilt hemlig heller, men jag har inte så mycket att dölja heller. Och inte tillräckligt attraktiv heller längre för att råka ut för nån stalker. giggle.gif

Citera
          Aqvakul
          Inlägg 03-11-2010, 21:42
          Länk hit: #19

Medlem

CITAT (Meriona @ 03-11-2010, 21:20) *
          Jaså! Kom inte och säg att boken var bättre bara! -cry-.gif
          Var jag t.ex. som du trott? innocent.gif

Du var ännu bättre IRL! smiley_small_hug.gif

--------------------

zon 1

Citera
          Meriona
          Inlägg 03-11-2010, 21:48
          Länk hit: #20

Gäster

CITAT (Aqvakul @ 03-11-2010, 21:42) *
          Du var ännu bättre IRL! smiley_small_hug.gif

Ha, det var ju snällt sagt. Men jag ska låtsas som om du menar det, för alla odlaiter jag träffat IRL är förfärligt trevliga! wub.gif yes.gif

Citera

9 sidor V   1 2 3 > » 
          Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 03-09-2025, 05:18

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon