CITAT (Klint @ 09-12-2010, 11:05)

Jag är faktiskt också mycket orolig för dej Silos
Vad hände med dessa tankar som jag klippt från din tråd inte alls längesen
Jag har absolut INTE någon religion,utan jag har Jesus i mitt hjärta,själ och ande.......hoppas jag och jag ha en låååång väg att vandra om Gud tillåter det.......
Gud är den ende Guden och Hans son är Jesus Kristus och vi har fått den helige Anden till vår hjälpare....så mycket vet jag idag!
Idag var jag till Apoteket och fick medicin mot värken i min kropp.....men den själsliga smärtan kan ENDAST Jesus bota!
Tack snälla du för att du bryr dig!
Jag vill fortfarande inte ha någon religion,utan jag vill undersöka Bibeln och vet att JV har enorm kunskap om Bibeln.Detta betyder inte att jag vill vara med i deras organisation!
Det är bara att jag är ganska...MYCKET vilsen inuti min själ-ande och eftersom jag inte har fått TYDLIGA svar från Jesus själv så fortsätter min färd med att vilja lära mig....
Min förrvirring är nog på grund av att jag har lyssnat och läst mina medmänniskors tankar och åsikter om vad som är sanning:(((
Jag vet faktiskt inte var jag själv står vad det gäller min tro och detta gör mig så ledsen och dessutom besviken på Gud att Han inte ger tydliga svar!
Även här är jag förvirrad,ena stunden skriver jag att Gud visar vägen och så nu skriver jag att jag inte får tydliga svar!
ÄKTA VIRRPANNA är jag vad jag tydligen är,kanske lika bra att jag håller mig till mina dockor,målandet,ritandet,mina hundar.....för DÅ är jag i alla fall lycklig!!!!
Kommer jag att hamna i helvetet nu då????

CITAT (Gossen Ruda @ 09-12-2010, 10:12)

Det är just det, de studerar bibeln tills ögonen blöder men eftersom bibeln är ett hopkok av olika riktningar blir resultatet märkligt. Vad de ALDRIG studerar är huruvida bibeln har rätt, och det har den inte i stora delar. Dvs vanlig normal källkritik, som "stämmer detta?".
Har du studerat Bibeln? Har du varit med JV?
Som jag har förstått så undersöker JV verkligen ORDENTLIGT allting!