Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

3 sidor V   1 2 3 >  
          Skriv svarNytt inlägg
          > Alla dessa km-långa tråder!, Nu svär jag väl i kyrkan!
          renate
          Inlägg 31-12-2010, 11:24
          Länk hit: #1

Medlem
          Antal inlägg: 5 656
          Medlem nr: 834

Jag tar den smällen att svära i kyrkan.Min fråga är:När tar dessa enom långa tråder slut??????????????´De tillför ingenting,tar bara upp en massa plats.Jag ser framemot den nya odla-siten.Jag hoppas att masodontträder raderas!!!!!!!!!!!!! Det är sällan jag titta in på småprat,men det händer då och då och då mötas man av en massa strunttåder.Ursäkta alla ni som gilla trådarna,men detta har jag velat säger länge och nu är det sagt.
          GOTT NYTT ÅR!

--------------------
          MVH Renate zon 4

Citera
          blomkronan
          Inlägg 31-12-2010, 11:34
          Länk hit: #2

Medlem
          Antal inlägg: 3 467
          Medlem nr: 17 820

CITAT (renate @ 31-12-2010, 11:24) *
          .Jag ser framemot den nya odla-siten.
          GOTT NYTT ÅR!

VA confused.gif har jag missat något... va då ny site?

Gott nytt år på dig oxå biggrin.gif

Citera
          Aqvakul
          Inlägg 31-12-2010, 12:06
          Länk hit: #3

Medlem
          Antal inlägg: 94 312
          Medlem nr: 12 751

Jag tar den smällen att svära i kyrkan.Min fråga är:När tar dessa enom långa tråder slut??????????????´De tillför ingenting,tar bara upp en massa plats.Jag ser framemot den nya odla-siten.Jag hoppas att masodontträder raderas!!!!!!!!!!!!! Det är sällan jag titta in på småprat,men det händer då och då och då mötas man av en massa strunttåder.Ursäkta alla ni som gilla trådarna,men detta har jag velat säger länge och nu är det sagt.
          GOTT NYTT ÅR!

Det skulle ju kunna hända att en del facktrådar vore både nördiga och omständliga, men inte skulle jag kommentera det - allra minst som nyårshälsning.. whist.gif

--------------------
          Har du också ett stort monster under sängen?

zon 1

Citera
          fuchsian
          Inlägg 31-12-2010, 12:11
          Länk hit: #4

Medlem
          Antal inlägg: 3 631
          Medlem nr: 30 760

GOTT NYTT ÅR!

Hoppa över dom eller skrålla förbi det du inte vill läsa. Enklare än så är det inte och håll till på dessa du trivs med. Alla kan inte skriva som DU vill och även dessa ska få finnas. Byt forum då!
          Alla gör ju så, att du inte har kommit på det innan?????? .... Fuchsian.....

Citera
          andersen
          Inlägg 31-12-2010, 12:26
          Länk hit: #5

Medlem
          Antal inlägg: 4 131
          Medlem nr: 51

GOTT NYTT ÅR!

Det är ju precis tvärtom,alla djävla nya trådar som startas i tid och otid, när det finns gammla trådar om samma ämne, det gör sökfuktionen helt onödig, jag ser framåt en ny odla site som slänger ut, folk som startar onödiga nya trådar när det finns gammla trådar i ämnet!

--------------------
          Problemet är inte de onda människorna
          utan de goda människornas tystnad. Martin Luther King.

Oerhörda summor har lämnat välfärdssystemen genom de skattelättnader som nu genomförs och inte många opponerar sig. Gunilla T.

Att inte cykla är att gå för långt.

Redigerat av andersen: Idag, 45929 gånger.

Citera
          fuchsian
          Inlägg 31-12-2010, 12:33
          Länk hit: #6

Medlem

Helt rätt,

Därför startar jag inga trådar, även att jag har många frågor. Blädrar i sommarens växttrådar för att få info för mina så-beskymmer. Vill inte störa andra medlemmar just nu mitt på vintern.

Helt onödigt att starta flera trådar som handlar om samma saker ...... tummenupp.gif

Sen kvittar det var man svär ute, inne eller i kyrkan, det uppfattas ändå! ...Fuchsian .....

Redigerat av fuchsian: 31-12-2010, 12:34

Citera
          andersen
          Inlägg 31-12-2010, 12:49
          Länk hit: #7

Medlem

Så här skriver ingemar Innan du postar en fråga kan det vara värt att testa sökfunktionen. Sökfunktionen hittar du antingen i kontrollpanelen eller i sökfältet längst ned i varje avdelning. Många av frågorna som ställs här har redan avhandlats innan och många svar finns att få i de tidigare trådarna.

--------------------

Oerhörda summor har lämnat välfärdssystemen genom de skattelättnader som nu genomförs och inte många opponerar sig. Gunilla T.

Citera
          *Stintan*
          Inlägg 31-12-2010, 13:10
          Länk hit: #8

Medlem
          Antal inlägg: 22 484
          Medlem nr: 6 301

Jisses vilka gnällspikar ni är yaay.gif

Hur svårt kan det vara att bara hoppa över ointressanta trådar?

Beträffande att starta nya trådar istället för att dra upp flera år gamla så är det mycket bättre att det startas nya, åtminstone i småprat, om det inte är mer eller mindre personliga ämnen det är fråga om. Det tillkomer ständigt nya medlemmar och gamla försvinner så trådarna blir inte relevanta utan det är endast irriterande när man svarar och sen upptäcker att tråden är urgammal. Lite skillnad i Trädgårdsavdelningen där det finns mycket fakta att hämta i gamla trådar. Å andra sidan kan man ju fråga sig hur levande forumet skulle vara om inga nya trådar startades. Det är ett diskussionsforum även om den som så önskar kan använda det som uppslagsbok genom sökfunktionen.

--------------------
          Rotar runt i Sörmlands inland zon 2-3
          Det är ingen konst att vara modig om man inte är rädd/Tove Jansson

Citera
          malcolm
          Inlägg 31-12-2010, 13:14
          Länk hit: #9

Medlem
          Antal inlägg: 20 052
          Medlem nr: 30 311

Fy vad tråkigt om sajten bara skall fungera som en slags uppslagsbok där det bara handlar om att söka fakta, jag ser det hela lite som en social samvaro också och det är kul med nya trådar även om ämnet behandlats förr.

Citera
          andersen
          Inlägg 31-12-2010, 13:22
          Länk hit: #10

Medlem

Ni som är för att starta nya trådar där det finns gamla innan använder ni aldrig sök? och det går väl utmärkt att fortsätta på gamla trådar, annars så blir risken stor att tex det finns hur många nyårs trådar som helst, jag vill ha en aktiv admin som slänger ut folk som startar nya trådar i otid.

Ps jag tar en paus ifrån forumet nu och lovar att återkomma nästa år.

--------------------

Citera
          Myosotis
          Inlägg 31-12-2010, 13:26
          Länk hit: #11

Medlem
          Antal inlägg: 19 798
          Medlem nr: 12 674

...De tillför ingenting...

Jo de tillför massor, i alla fall gör meningslösa tråden det. Är man ensam så hittar man alltid någon att prata med där. T.o.m. när jag blev skrämd mitt i natten av vad jag trodde var en inbrottstjuv så hittade jag folk där som kunde trösta och lugna mig. wub.gif Det står så mycket roligt i den så jag går ofta tillbaka och läser om några sidor. Jag skulle bli jätteledsen om den försvann!!! Och jag skulle sluta skriva t.ex. något roligt jag har varit med om om det inte fick vara kvar, vad är det då för mening?

...Det är sällan jag titta in på småprat...

Då föreslår jag att du de få gånger du tittar in låter bli att läsa och störa dig på de trådar som inte intresserar dig så att vi som är här mycket kan få vara sociala och ha trevligt och roligt ifred, det är faktiskt ökad livskvalité för den som är ensam att få prata med sina nätvänner.

Själv använder jag inte facebook, men inte kräver jag att det ska tas bort för att dess existens stör mig?!

CITAT (andersen @ 31-12-2010, 13:22) *
          Ps jag tar en paus ifrån forumet nu och lovar att återkomma nästa år.

Okej, vi ses i morgon wink.gif

--------------------
          Det ska gå.

Citera
          netha
          Inlägg 31-12-2010, 14:11
          Länk hit: #12

Gäster

CITAT (*Stintan* @ 31-12-2010, 13:10) *
          Jisses vilka gnällspikar ni är yaay.gif

Hur svårt kan det vara att bara hoppa över ointressanta trådar?

Beträffande att starta nya trådar istället för att dra upp flera år gamla så är det mycket bättre att det startas nya, åtminstone i småprat, om det inte är mer eller mindre personliga ämnen det är fråga om. Det tillkomer ständigt nya medlemmar och gamla försvinner så trådarna blir inte relevanta utan det är endast irriterande när man svarar och sen upptäcker att tråden är urgammal. Lite skillnad i Trädgårdsavdelningen där det finns mycket fakta att hämta i gamla trådar. Å andra sidan kan man ju fråga sig hur levande forumet skulle vara om inga nya trådar startades. Det är ett diskussionsforum även om den som så önskar kan använda det som uppslagsbok genom sökfunktionen.

"tumme upp"

Hittar inga smilisar när jag surfar m mobilen.

CITAT (Myosotis @ 31-12-2010, 13:26) *
          Jo de tillför massor, i alla fall gör meningslösa tråden det. Är man ensam så hittar man alltid någon att prata med där. T.o.m. när jag blev skrämd mitt i natten av vad jag trodde var en inbrottstjuv så hittade jag folk där som kunde trösta och lugna mig. wub.gif Det står så mycket roligt i den så jag går ofta tillbaka och läser om några sidor. Jag skulle bli jätteledsen om den försvann!!! Och jag skulle sluta skriva t.ex. något roligt jag har varit med om om det inte fick vara kvar, vad är det då för mening?
          Då föreslår jag att du de få gånger du tittar in låter bli att läsa och störa dig på de trådar som inte intresserar dig så att vi som är här mycket kan få vara sociala och ha trevligt och roligt ifred, det är faktiskt ökad livskvalité för den som är ensam att få prata med sina nätvänner.

Själv använder jag inte facebook, men inte kräver jag att det ska tas bort för att dess existens stör mig?!
          Okej, vi ses i morgon wink.gif

"Tumme upp"

Citera
          renate
          Inlägg 31-12-2010, 14:24
          Länk hit: #13

Medlem
          Antal inlägg: 5 656
          Medlem nr: 834

Ha ha ha,ja svor tydligen rejält i kyrkan,det gör mig inget är inte medlem där.Egentligen vill jag inte provocera någon,men alla får väl ha en egen mening och får lov att yttra mig.Jag vill inte trampa någon på tåarna.Jag gör precis som ni skriver hoppa över alla tråder jag inte gillar och aldrig ha läst.Forumet är till för ALLA även för mig.och snälla ni som tycker om småprat,det var inte min mening att srata en hattråd.
          Jag håller mig till rostråden istället,punkr slut!

--------------------
          MVH Renate zon 4

Citera
          Aqvakul
          Inlägg 31-12-2010, 14:29
          Länk hit: #14

Medlem
          Antal inlägg: 94 312
          Medlem nr: 12 751

CITAT (renate @ 31-12-2010, 14:24) *
          Ha ha ha,ja svor tydligen rejält i kyrkan,det gör mig inget är inte medlem där.Egentligen vill jag inte provocera någon,men alla får väl ha en egen mening och får lov att yttra mig.Jag vill inte trampa någon på tåarna.Jag gör precis som ni skriver hoppa över alla tråder jag inte gillar och aldrig ha läst.Forumet är till för ALLA även för mig.och snälla ni som tycker om småprat,det var inte min mening att srata en hattråd.
          Jag håller mig till rostråden istället,punkr slut!

Vad jag vet så brukar du skriva då och då i småpratstrådarna och jag skriver ibland i rosavdelningen. Förstår inte problemet?

--------------------
          Har du också ett stort monster under sängen?

zon 1

Citera
          gnon49
          Inlägg 31-12-2010, 14:40
          Länk hit: #15

Medlem
          Antal inlägg: 4 721
          Medlem nr: 17 660

Tycker själv att just småprat skall vara avdelningen där nya trådar skall skapas ofta. En dagsaktuell del av Odla där det diskuteras vad som händer för stunden. Vad man sett, hört, reagerat på, just nu, inte för ett år sedan.
          I småprat blir ju trådarna fort gamla och inaktuella.

--------------------
          Odlar i zon 2-3 utanför Uddevalla

Den bästa huvudkudden har ett positivt innehåll.

Citera
          Myosotis
          Inlägg 31-12-2010, 15:12
          Länk hit: #16

Medlem

CITAT (renate @ 31-12-2010, 14:24) *
          ...det var inte min mening att srata en hattråd...

Jag ska inte börja hata dig för att vi tycker olika, jag lovar kompiskram.gif

--------------------
          Det ska gå.

Citera
          *Stintan*
          Inlägg 31-12-2010, 15:23
          Länk hit: #17

Medlem
          Antal inlägg: 22 484
          Medlem nr: 6 301

Absolut inte jag heller! flirting.gif

--------------------
          Rotar runt i Sörmlands inland zon 2-3
          Det är ingen konst att vara modig om man inte är rädd/Tove Jansson

Citera
          fuchsian
          Inlägg 31-12-2010, 15:35
          Länk hit: #18

Medlem

Jag måste lära mig att hata mig själv och bli riktigt egotrippad person --- ett nyårslöfte!!

I min bok avslöjar jag hela sen skitiga byken en gång för alla!!!! ranting.gif ---- Fuchsian.....

Citera
          Gunilla T
          Inlägg 31-12-2010, 16:08
          Länk hit: #19

Gäster

GOTT NYTT ÅR!

Inte har du svurit i kyrkan Renate! Här på Odla är det högt i tak och alla värnar om åsiktsfrihet whistling.gif

Själv kan jag väl tycka att intressanta diskussionstrådar blir färre och färre....vet inte varför? Någon annan som vet???

Citera
          Myosotis
          Inlägg 31-12-2010, 16:17
          Länk hit: #20

Medlem

CITAT (Gunilla T @ 31-12-2010, 16:08) *
          Själv kan jag väl tycka att intressanta diskussionstrådar blir färre och färre....vet inte varför? Någon annan som vet???

Kan bara svara för mig själv. När jag var nyare här skrev jag oftare min mening i olika trådar och ville få folk att förstå. Nu har jag insett att det är lönlöst att ha en diskussion, ingen lyssnar eller bryr sig om att ompröva sin ståndpunkt i alla fall. Jag tycker fortfarande likadant men orkar inte berätta om det. Samma diskussioner kan pågå om och om igen utan något som helst resultat, till slut öppnar man inte ens trådarna längre. Vill jag lära mig något nytt kan jag göra det på andra ställen än på odlas småpratsavdelning och vill jag berätta det jag vet gör jag det hellre för någon som lyssnar och vill lära sig, så det finns ingen anledning för mig att skriva i sådana trådar. Dessutom saknar jag folk som jag tyckte hade vettiga åsikter och ett bra sätt att diskutera, t.ex. Markus_H och KURT. Tur att du är kvar, Gunilla, för du skriver alltid vettigt.

--------------------
          Det ska gå.

Citera

3 sidor V   1 2 3 >
          Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 10-08-2025, 21:58

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon