Tack för att ni engagerar er, det värmer
En variant av Monardas kök har vi på andra sidan diskbänken, det är därför jag inte vill ha en vinkel på den här väggen också.
Micron ska in ovanför den inbyggda ugnen, då tappar jag skafferiet. Så underskåpen ska bli lådor där jag kan förvara mjöl och socker och sånt. Den ändringen gjorde jag i köket i förra huset och det var kanon!
Bänkskivan ska dit för att jag ska få arbetsyta i köket. Det är det primära. Så ljuset är väldigt viktigt. Men lite mer skåp som sväljer diverse är ju aldrig fel i ett kök, eller hur? På nåt mysko vis är det alltid för lite skåp i mitt kök.
Ja, ja, jag vet att det mesta i skåpen aldrig används. Röda Korset skulle förmodligen ha mer nytta av grejerna än jag har
Ett nytt bekymmer har dykt upp.
Ni som har inbyggnadsugn, var har ni plåtarna?
Nu har jag dem i ett smalt skåp som nog egentligen är tänkt för handdukar.
Jag tror att jag ska köpa nya skåpdörrar från IKEA igen, men den smala skåpdörren finns inte. I förra huset tog vi bort dörren, spacklade och satte in 2 hyllor och använde skåpet som vinförvaring. Men där hade jag en fristående spis, så plåtarna förvarade jag i värmeskåpet.
Vad gör jag av dem nu? Att ha dem i ugnen och behöva ta ut dem varje gång jag ska använda ugnen skulle nog driva mig till vansinne