CITAT (Huggorm @ 23-01-2011, 10:40)

Jag delar upp i smutsig och ren tvätt

Annars tvättar jag allt tillsammans, med undantag för tex. skinnjackor som jag kör för sig själv på 30 grader och låter hängtorka
Lustigkurre!

Så du tvättar svart och vitt i samma?
Det har jag gjort av misstag och det är något jag helst undviker med facit i hand.
CITAT (Christa @ 23-01-2011, 10:35)

Jag har några få gula plagg och dom har jag inte vågat tvätta med rött. Är det klargula kläder du kört med rött? Har det alltid funkat?
Jag har ett linne som är röd och vitrandigt men det vågade jag inte köra med det röda idag.
Har en hel del syrenlila men dom har jag inte vågat blanda med något annat. De flesta är ganska ljusa.
Har - eller snarare hade! - en gul t-shirt som nu är mer aprikos pga av en röd handduk som fällde mer än jag hade tänkt mig. Så visst får man tänka till några gånger i alla fall. Men oftast har man ju kläder som är tvättade många gånger tididgare och då brukar de ju inte fälla längre.
Ljuslila hade jag tvättat med blått - men rött går ofta bra det med beroende på färgskalan och var det får plats eller vad som är på gång.
Ibland tvättar jag mörkblått och svart tillsammans - allt för att fylla maskinen så mycket som möjligt.
Har som sagt inte heller något bra svar på de där randiga kläderna - usch för dem!