Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

Skriv svarNytt inlägg
          > De har det trevligt tillsammans
          ingrid fuxwall
          Inlägg 07-02-2011, 21:41
          Länk hit: #1

Medlem
          Antal inlägg: 4 792
          Medlem nr: 5 891

Detta med hur djur kommunicerar är så spännande och jag lär mig aldrig att förstå hur de
          ”samtalar”.

Men att hunden ser till att katten inte förvillar sig för långt bort från huset, det vet jag mycket väl men att katten hjälper hunden, trots att han blir så till tufsad - det är lite gulligt.

Det står en skål med nötter på ett bord och katten hoppar lätt upp och tar en nöt i munnen och lägger den på golvet och hunden som älskar nötter, hon tar dem och knäcker och äter innehållet.

Hur fungerar Era djur tillsammans?

Citera
          Meriona
          Inlägg 08-02-2011, 08:28
          Länk hit: #2

Gäster

Det där låter ju fantastiskt! Hoppas att du kan filma det någon gång, det kan vara roligt att titta på långt senare. För vem vet om katten är lika snäll nästa jul? bravo.gif

Mammas katt övervakade min son. Fast han är ju inte ett djur förstås. Men han räddade livet på ungen en gång. Han rymde till ån i tvåårsåldern en gång när mormor var inne och satt på potäter. Och hade hon inte fått syn på katten som följde efter så hade det nog kunnat gå galet.

Citera
          merlin68
          Inlägg 23-02-2011, 21:56
          Länk hit: #3

Medlem
          Antal inlägg: 4 044
          Medlem nr: 28 369

Vår katt brukar följa med på kvällspromenaden och då går vi genom fiendeterräng (dvs andra katters revir). Vår katt har blivit påhoppat av grannkatter under en av promenaderna och gissa om vår hund var framme som ett skott för att försvara sin kompis kram1.gif ! I vanliga fall är han jättesnäll mot alla djur stora som små men där blev han rosenrasande....Det syntes faktiskt på katten att den blev jätteglad över hjälpen och han "pussade" sin hundkompis och strök sig mot honom efter "överfallet". Sen dess håller han sig nära under promenaderna:) Vi är flera stycken i vårt område som är ute och går med både hund och katt - alltid lika kul att se hur hundarna skyddar sina kattvänner från andra hundar. Just nu så busar mina kära husdjur här i vardagsrummet, katten kopplade precis "dödsgreppet" kring hundens hals giggle.gif

Redigerat av merlin68: 23-02-2011, 21:57

Citera
          Meriona
          Inlägg 23-02-2011, 22:06
          Länk hit: #4

Gäster

CITAT (merlin68 @ 23-02-2011, 21:56) *
          Vår katt brukar följa med på kvällspromenaden och då går vi genom fiendeterräng (dvs andra katters revir). Vår katt har blivit påhoppat av grannkatter under en av promenaderna och gissa om vår hund var framme som ett skott för att försvara sin kompis kram1.gif ! I vanliga fall är han jättesnäll mot alla djur stora som små men där blev han rosenrasande....Det syntes faktiskt på katten att den blev jätteglad över hjälpen och han "pussade" sin hundkompis och strök sig mot honom efter "överfallet". Sen dess håller han sig nära under promenaderna:) Vi är flera stycken i vårt område som är ute och går med både hund och katt - alltid lika kul att se hur hundarna skyddar sina kattvänner från andra hundar. Just nu så busar mina kära husdjur här i vardagsrummet, katten kopplade precis "dödsgreppet" kring hundens hals giggle.gif

wub.gif wub.gif

Citera
          zaaritha
          Inlägg 26-02-2011, 21:20
          Länk hit: #5

Medlem
          Antal inlägg: 9 608
          Medlem nr: 2 237

När husse går ut med hunden-Kelly-så följer Kryddan o Simba med.
          Och Kryddan som är storebror; kollar noga att lillsyrran är med!

Citera
          Kullatorpet
          Inlägg 01-03-2011, 20:18
          Länk hit: #6

Medlem
          Antal inlägg: 96
          Medlem nr: 30 982

Våra 2 hundar, en kelpie på 11 år, en korth vorsthe på 8 år har ett fantastiskt språk sinsemellan. Men det är ju äldst som bestämmer på ett bra sätt. Kelpien lägger huvudet på fotöljen & vorstehn går ner så hans kompis kan ligga där istället. Det roligaste att se när dom byter tuggben smile.gif

Citera
          fuchsian
          Inlägg 12-03-2011, 12:52
          Länk hit: #7

Medlem
          Antal inlägg: 3 631
          Medlem nr: 30 760

Min gamla hund har alltid "kommunicerat" med mina fåglar. En av fåglarna kunde prata och kallade på hunden och hon kom, då skrattade fågeln gott och hunden lufsade iväg.
          Det mest gripande var när denne goja skulle dö och jag lade honom på mitt bröst och hunden lade sig nästan uppepå, men lämnade en liten plats åt den döende fågeln.
          Strax innan gojan skulle ge upp, började hunden gny och högre blev det när gojan tog sitt sista andetag.

Där hittade min make oss gråtande, både mig och hunden med den döda fågen kvar på mitt bröst.
          Hunden sörjde länge och under några dagar åt hon inget.
          Medial som jag är, så kunde jag se skuggan av fågeln under 4 mån. tid efter detta och det hände att hunden hämtade mig och stirrade på något bestämt ställe och viftade med svanssen. Jag såg då skuggan av fågeln och det såg min hund också. Hunden och jag delade på den "visiten" efter en älskad goja.

Genom detta har jag kunnat kommunicera mer eller mindre med mina djur, men det är inte något som jag gått kurs för, det är medfödd, för det hade jag med djuren redan som barn och trodde att det var normalt, men hur som helst, vet jag att de flesta djurägare har en viss kontakt med sina djur utan att tänka mer på det.
          Härligt med dessa djur som förgyller våra dagar ...... wub.gif .... Fuchsian .....

Redigerat av fuchsian: 12-03-2011, 12:54

Citera
          silos
          Inlägg 17-03-2011, 09:11
          Länk hit: #8

Medlem
          Antal inlägg: 9 297
          Medlem nr: 6 292

CITAT (fuchsian @ 12-03-2011, 12:52) *
          Min gamla hund har alltid "kommunicerat" med mina fåglar. En av fåglarna kunde prata och kallade på hunden och hon kom, då skrattade fågeln gott och hunden lufsade iväg.
          Det mest gripande var när denne goja skulle dö och jag lade honom på mitt bröst och hunden lade sig nästan uppepå, men lämnade en liten plats åt den döende fågeln.
          Strax innan gojan skulle ge upp, började hunden gny och högre blev det när gojan tog sitt sista andetag.

Där hittade min make oss gråtande, både mig och hunden med den döda fågen kvar på mitt bröst.
          Hunden sörjde länge och under några dagar åt hon inget.
          Medial som jag är, så kunde jag se skuggan av fågeln under 4 mån. tid efter detta och det hände att hunden hämtade mig och stirrade på något bestämt ställe och viftade med svanssen. Jag såg då skuggan av fågeln och det såg min hund också. Hunden och jag delade på den "visiten" efter en älskad goja.

Genom detta har jag kunnat kommunicera mer eller mindre med mina djur, men det är inte något som jag gått kurs för, det är medfödd, för det hade jag med djuren redan som barn och trodde att det var normalt, men hur som helst, vet jag att de flesta djurägare har en viss kontakt med sina djur utan att tänka mer på det.
          Härligt med dessa djur som förgyller våra dagar ...... wub.gif .... Fuchsian .....

Både sorgset och vackert!

Citera

Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 29-07-2025, 13:18

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon