Medlem
Antal inlägg: 11 250
Medlem nr: 8 513
Varför inte - så rolig har aldrig Reinfeldt varit på alla år - tror aldrig jag sett honom le ens. Nu får vi väl hoppas att det är andra kvaliteer som räknas.
Medlem
Antal inlägg: 8 776
Medlem nr: 6 891
Kanske inte min favorit men vad har de att välja på egentligen? 100000 medlemmar men ett elitistiskt urvalssystem som premierar politikerbroilers och ryggdunkare.
Medlem
Antal inlägg: 3 631
Medlem nr: 30 760
Tittade lite på karln, men jag är inte för sossar, så desto blekare ledare, desto bättre till nästa val att kunna behålla moderaterna i makten. .....Fuchsian.....
Medlem
Antal inlägg: 4 721
Medlem nr: 17 660
Tiden får väl utvisa vad han går för. Vad jag förstått så är han ganska mycket gråsosse o tillhör vänsterfraktionen i partiet och det gynnar knappast partiet om man är ute efter regeringsmakten. Klarar han en duell med statsministern så kan det vara rätt val o man för posten. Men för mycket vänsterretorik lockar knappast tillbaka förlorade väljare. Troligen är han en kompromiss för att partiet inte skall falla sönder. Bra eller dåligt får framtiden visa. Ett hästjobb har han i alla fall för att få partiet på fötter igen.
Medlem
Antal inlägg: 3 631
Medlem nr: 30 760
Hoppas att han gör rätt nu ifrån sig och slutar snegla åt vänster för mycket för då är han ute rätt fort, men om han är en följsam persom som lyssnar aktivt sina väljare, kan man hoppas för deras skull att han inte drar sverige mot kina-hållet. ...Fuchsian.... alla har ju rätt att försöka innan man döms .....
Medlem
Antal inlägg: 2 446
Medlem nr: 28 186
inte helt fel att plocka en relativt okänd som får växa in i rollen,om han blir vald är ju en annan sak. men nog är det konstigt i ett av sveriges största partier att det inte finns några kandidater till partiledare? sen gäller det ju att hitta politiken också,folk röstar inte vänster längre.Man måste uppdatera hela rörelsen o hänga med väljarna.30-talet är sedan länge borta. Hörde på nyheterna att medelålders tjänstemän är den största fackliga gruppen,LO facken tappar kraftigt i takt med att industrin försvinner. Ulf
Medlem
Antal inlägg: 10 260
Medlem nr: 5 642
Jag gillar att han är mer vänster än Mona i alla fall. Dessutom verkar han vara ganska mänsklig och det gillar jag också. Mer kan jag inte säga, vet alldeles för lite om honom.
Den dåliga buskisen var skitrolig ju. Finns inget bättre än när folk tappar masken och garvar järnet från hjärtat.
Medlem
Antal inlägg: 1 610
Medlem nr: 1 876
Jag har haft förmånen att få träffa Håkan Juholt! Han är en varm, humoristisk människa med bägge fötterna på jorden och en ideologisyn som är sällsynt idag! OK jag är socialdemokrat, men inte okritisk till alla som säger sig (eller inte säger sig) aspirera till posten! Stoooor respekt till dem som sagt nej på grund av väl underbyggda skäl! Men ännu större respekt till en person som tar sig an detta enorma uppdrag! Välkommen Håkan!!!