Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

Skriv svarNytt inlägg
          > Lökar från Odla!
          Irene_L
          Inlägg 13-03-2011, 22:21
          Länk hit: #1

Medlem
          Antal inlägg: 4 111
          Medlem nr: 5 006

Igår hämtade vi ut ett paket från Odla! Det var liljelökar som jag hade beställt och en söt dahlia som jag fick som bonus:

Bifogad fil  l_kar_odla_ram.jpg ( 290.62k ) Antal nedladdningar: 35

Högst upp till vänster är bonusdahlian "Smarty". Sen kommer liljan "Double Magic Star", asiatisk lilja "Forever Marjolein", tigerliljan "Sweet Surrender", under dahlian ligger doftliljan, sen liljan "Black Beauty", asiatiska liljan "Orange Electric" och till sist tigerliljan "Leightlinii". Sen fick jag 3 kolor som jag snabbt slukade...hihi!

Härligt med fina liljor! Jag älskar liljor och har redan många i min trädgård men några fler får jag alltid plats för! Det går åt att man sen har koll på dom varje dag och plockar bort liljebaggarna!!
          Jag brukar ju köpa liljor på trädgårdsmässan i Älvsjö men i år ska jag inte köpa liljor där! Det blir aldrig dom som visas på löklådans bild! Skulle dessa liljor inte stämma är det bara att ta kontakt med Odla så fixar det sig!

Nu får lådan med lökarna stå under såhyllan på köksgolvet. Där är det rätt så svalt! Ja nu väntar jag och lökarna bara på våren!!!

Har ni beställt några lökar?

Redigerat av Irene_L: 13-03-2011, 22:23

--------------------
          Irene sår och odlar i zon 3

Citera
          Wilmer
          Inlägg 13-03-2011, 22:29
          Länk hit: #2

Medlem
          Antal inlägg: 10 733
          Medlem nr: 2 529

NEJ jag satt på fingrarna!! I år.. Ska se vilka liljor som överlevde vintern nerkastade i backen. De är sååå ljuvliga, ska se till att få ordning på rabatter innan jag beställer igen bara. Tror inte jag kan hålla mig från perennerna senare bara............. sweatingbullets.gif

--------------------

Killerq Mini Wrigg.jpg

Citera
          Skruttis
          Inlägg 14-03-2011, 07:36
          Länk hit: #3

Medlem
          Antal inlägg: 1 659
          Medlem nr: 14 868

Nix, har inte heller beställt några lökar (än). Men jag såg en dubbel lilja samt liljan "Sweet Surrender" hos odla och de fick det att klia i köpfingret. Kanske..... whistling.gif

Väntar däremot på fröer från england, en beställning som strulat från början. Nästan tre månader sedan jag beställde första gången och har fortfarande inte fått dem. -fear-.gif

--------------------
          Zon 3
          Mina katter är inte bortskämda, jag är bara väldresserad!

Citera
          fuchsian
          Inlägg 14-03-2011, 08:07
          Länk hit: #4

Medlem
          Antal inlägg: 3 631
          Medlem nr: 30 760

Va roligt!
          Jag väntar på min låda med lökväxter fr, Odla, kommer nog under veckan. Jag tittade på de större lådorna, sådana som du, Irene hade köpt, men jag vågade mig inte helt ut utan plockade lite av varje sort.
          En del kan man ju förodla, men med liljorna får man vänta ett tag.
          När omkring sätter du ner i dina liljor? Det behöver väl inte vara efter järnnätter, bara marken är någorlunda varm? Eller är jag ute och cyklar?
          Det behövs att sätta näsan i blomsterkatalog för att glömma bort sig en stund. ...Fuchsian .....

CITAT (Skruttis @ 14-03-2011, 07:36) *
          Nix, har inte heller beställt några lökar (än). Men jag såg en dubbel lilja samt liljan "Sweet Surrender" hos odla och de fick det att klia i köpfingret. Kanske..... whistling.gif

Väntar däremot på fröer från england, en beställning som strulat från början. Nästan tre månader sedan jag beställde första gången och har fortfarande inte fått dem. -fear-.gif

Var det perenna du hade skickat efter fr. England? Det är verkligen en lång leveranstid, har du kollat om och när du kommer att få dem? ....Fuchsian.....

Citera
          Iren
          Inlägg 14-03-2011, 09:52
          Länk hit: #5

Medlem
          Antal inlägg: 981
          Medlem nr: 35 230

Nu blev det inte lökar frå Odla men lite från Lidl... Tänkte att de ska få bo i en stor kruka jag har....
          mars 2011.jpg

--------------------
          Irene zon 3 :-)

Citera
          Irene_L
          Inlägg 14-03-2011, 10:42
          Länk hit: #6

Medlem
          Antal inlägg: 4 111
          Medlem nr: 5 006

fuchsian...jag köpte inte något färdigt paket utan valde själv dom jag ville ha. Så här brukar jag sen göra med lökarna: I maj brukar jag först sätta dom i krukor som får stå på altanen! Sen brukar jag svepa in krukorna i fiberduk! I juni när järnnätterna är över tar jag upp lökarna ur krukorna och sätter ut dom i rabatterna!

irdalen....jag brukar också köpa på Lidl men man får vara beredd på att det ofta inte blir det som bilden visar!

Redigerat av Irene_L: 14-03-2011, 10:48

--------------------
          Irene sår och odlar i zon 3

Citera
          fuchsian
          Inlägg 14-03-2011, 10:48
          Länk hit: #7

Medlem
          Antal inlägg: 3 631
          Medlem nr: 30 760

Jaha, Irene,
          Då hänger jag med i din resonemang. Man ska inte göra det svårare för sig när det kan bli enkelt och lika bra resultat.
          Jag kan ta det till mig, du har kloka åsikter och är kunnig så jag lyssnar gärna när du förklarar det så lätt och jag är nybörjare i de delar som du med flera har hållit på åratal.
          Tack för hjälpen! ..... tummenupp.gif
          ...Fuchsian .....

Citera
          Kamilla_I
          Inlägg 14-03-2011, 11:25
          Länk hit: #8

Medlem
          Antal inlägg: 45
          Medlem nr: 40 983

ÅÅh så ljuvligt Irene!
          Jag har (ännu) inte beställt från Odla, men jag satt och klickade korgen full i går...
          men, sedan tömde jag varukorgen! Det blev så dyyyrt sweatingbullets.gif

--------------------
          Det man sår får man skörda :)

http://norrtradgard.blogspot.com

Citera

Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 08-08-2025, 08:58

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon