Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

4 sidor V   1 2 3 > »   
          Skriv svarNytt inlägg
          > Fredag och dags för supandet...
          silos
          Inlägg 16-09-2011, 15:57
          Länk hit: #1

Medlem
          Antal inlägg: 9 297
          Medlem nr: 6 292

Fredag kvällar och nätter ibland ända till 04 på morgonen är det livat i våat hyreshus,i alla fall i min trappuppgång mad.gif

För det mesta bryr jag mig inte,men då och då måste jag ringa efter Securitas,men så fort dessa kommer blir det tvär tyst hos ungdomarna.Jag undrar om de har någon apparat som de kan lyssna på folk som ringer till Securitas,eftersom de finns sådana apparat.

På det viset var det lugnare att bo i ett hus!

Citera
          Huggorm
          Inlägg 16-09-2011, 16:06
          Länk hit: #2

Moderator
          Antal inlägg: 18 405
          Medlem nr: 9 009

Knacka på och fråga om du inte kan få vara med på festen i stället smile.gif

Citera
          silos
          Inlägg 16-09-2011, 16:10
          Länk hit: #3

Medlem

CITAT (Huggorm @ 16-09-2011, 17:06) *
          Knacka på och fråga om du inte kan få vara med på festen i stället smile.gif

Det har jag gjort och fick komma ein en gång och lyssna på en kille som spelade guitarr och sjöng så vackert.
          Men sedan flyttade de in nazist ungdomar så dit går jag inte och ringer på!

Citera
          Alba
          Inlägg 16-09-2011, 16:17
          Länk hit: #4

Medlem
          Antal inlägg: 11 250
          Medlem nr: 8 513

Ta upp det med hyresvärden.

Citera
          silos
          Inlägg 16-09-2011, 16:18
          Länk hit: #5

Medlem

CITAT (Alba @ 16-09-2011, 17:17) *
          Ta upp det med hyresvärden.

Det har jag gjort och efter det blev det lugnare,men nu är det åter igen nya ungdomar som har flyttat in......

Citera
          Alba
          Inlägg 16-09-2011, 16:25
          Länk hit: #6

Medlem
          Antal inlägg: 11 250
          Medlem nr: 8 513

CITAT (silos @ 16-09-2011, 17:18) *
          Det har jag gjort och efter det blev det lugnare,men nu är det åter igen nya ungdomar som har flyttat in......

Ja då är det nog dags att hyresvärden får veta det - nu när det är nya hyresgäster.
          Man ska inte behöva acceptera störande grannar.

Citera
          Meriona
          Inlägg 16-09-2011, 16:32
          Länk hit: #7

Gäster

Jag bor i ett hyreshus med bara medelålders och äldre. Nej närmaste grannen är ett par i 30-årsåldern, men dem har jag inte hört ett pip ifrån. Inget supande här, iallafall inget som hörs. tongue.gif

Citera
          silos
          Inlägg 16-09-2011, 16:40
          Länk hit: #8

Medlem

CITAT (Meriona @ 16-09-2011, 17:32) *
          Jag bor i ett hyreshus med bara medelålders och äldre. Nej närmaste grannen är ett par i 30-årsåldern, men dem har jag inte hört ett pip ifrån. Inget supande här, iallafall inget som hörs. tongue.gif

Vi har flera ettor och tvår här och det är ofta ungdomar som flyttar in.

Citera
          Meriona
          Inlägg 16-09-2011, 17:11
          Länk hit: #9

Gäster

Ja det kan ju vara en förklaring. Här är bara treor tror jag. Och inte så görbillig hyra heller. Trist Silos, stackare så där ska man inte behöva ha det!

Citera
          Keka64
          Inlägg 16-09-2011, 17:15
          Länk hit: #10

Medlem
          Antal inlägg: 302
          Medlem nr: 54 979

Jag bor i hyreshus oxå. Från ungdomar typ 20-25 års-åldern upp till pensionärer där den äldsta krutgumman snart blir 97. Bosnier , en Indiska och en afrikans trevlig kille bor i våran trappuppgång.

Det finns oxå 2 soc-lägenheter, I den ena bor en ung blyg flicka men hon gör inget väsen av sig och i den andra en ny-inflyttad missbrukare. Den som bodde innan tog livet av sig, men han störde ingen heller.

Just nu är det hyfsat lugnt i trappuppgången, men ibland kan man höra den Bosniska mannen vråla på sin fru som börjar gråta. Och om nätterna när indiskan som bor under mig börjar med nattliga sängövningar med sin kille, så att sängen dunkar och gnisslar.

Fast det värsta var när vi hade en granne vägg-i-vägg, som skällde som en hund jämt och ständigt natt som dag när han var hemma. Han hade klart och tydligt Tourettes syndrom, han stod vid fönstret ibland och skällde rätt ut och sen as-garva han.

När vi tog upp det med hyresvärden påstod han att det var flickvännens hund som skällde, men det var aldrig någon som såg honom med "damsällskap" och ännu mindre med någon hund. Hundar behöver ju rastas vad jag vet. g.gif

Det underliga är att han jobbar som sjuksköterska!!!? Fast han kanske går och samlar på sig en massa "vov" som måste ut när han kom hem vad vet jag.

Oj vad skönt det var när han flyttade, och sen tänkte jag stackars dem som får han som granne....

--------------------
          2001 tangerade jag världsrekordet i bowling över en serie d.v.s = 300
          När klockan har roligt - går tiden fort...
          Tiden har roligt - När man har någon att prata med...

Citera
          Meriona
          Inlägg 16-09-2011, 17:18
          Länk hit: #11

Gäster

CITAT (Keka64 @ 16-09-2011, 18:15) *
          Jag bor i hyreshus oxå. Från ungdomar typ 20-25 års-åldern upp till pensionärer där den äldsta krutgumman snart blir 97. Bosnier , en Indiska och en afrikans trevlig kille bor i våran trappuppgång.

Det finns oxå 2 soc-lägenheter, I den ena bor en ung blyg flicka men hon gör inget väsen av sig och i den andra en ny-inflyttad missbrukare. Den som bodde innan tog livet av sig, men han störde ingen heller.

Just nu är det hyfsat lugnt i trappuppgången, men ibland kan man höra den Bosniska mannen vråla på sin fru som börjar gråta. Och om nätterna när indiskan som bor under mig börjar med nattliga sängövningar med sin kille, så att sängen dunkar och gnisslar.

Fast det värsta var när vi hade en granne vägg-i-vägg, som skällde som en hund jämt och ständigt natt som dag när han var hemma. Han hade klart och tydligt Tourettes syndrom, han stod vid fönstret ibland och skällde rätt ut och sen as-garva han.

När vi tog upp det med hyresvärden påstod han att det var flickvännens hund som skällde, men det var aldrig någon som såg honom med "damsällskap" och ännu mindre med någon hund. Hundar behöver ju rastas vad jag vet. g.gif

Det underliga är att han jobbar som sjuksköterska!!!? Fast han kanske går och samlar på sig en massa "vov" som måste ut när han kom hem vad vet jag.

Oj vad skönt det var när han flyttade, och sen tänkte jag stackars dem som får han som granne....

rotfl.gif Milde tid vilka grannar. Undrar vad de tycker om dig? crazy.gif

Citera
          Keka64
          Inlägg 16-09-2011, 17:28
          Länk hit: #12

Medlem
          Antal inlägg: 302
          Medlem nr: 54 979

CITAT (Meriona @ 16-09-2011, 18:18) *
          rotfl.gif Milde tid vilka grannar. Undrar vad de tycker om dig? crazy.gif

Ja det skulle jag oxå vilja veta, får nog supa mig full ikväll och öppna fönstret och skälla lite VOV-VOV.

Nja , jag ska till Norrköping i morgon så det blir nog bara EN! god öl.

Förövrigt är jag en blyg liten snaggis som inte gör så mycket väsen av mig....Tror jag iaf. whistling.gif

--------------------
          2001 tangerade jag världsrekordet i bowling över en serie d.v.s = 300
          När klockan har roligt - går tiden fort...
          Tiden har roligt - När man har någon att prata med...

Citera
          andersen
          Inlägg 16-09-2011, 17:36
          Länk hit: #13

Medlem
          Antal inlägg: 4 130
          Medlem nr: 51

CITAT (silos @ 16-09-2011, 16:57) *
          För det mesta bryr jag mig inte,men då och då måste jag ringa efter Securitas,men så fort dessa kommer blir det tvär tyst hos ungdomarna.Jag undrar om de har någon apparat som de kan lyssna på folk som ringer till Securitas,eftersom de finns sådana apparat.

Nej dom har nog det nya radiosystemet RAKEL så dom kan inte lyssna av vaktbolaget.

--------------------
          Problemet är inte de onda människorna
          utan de goda människornas tystnad. Martin Luther King.

Oerhörda summor har lämnat välfärdssystemen genom de skattelättnader som nu genomförs och inte många opponerar sig. Gunilla T.

Att inte cykla är att gå för långt.

Redigerat av andersen: Idag, 45929 gånger.

Citera
          Huggorm
          Inlägg 16-09-2011, 18:05
          Länk hit: #14

Moderator

Bland mina tidigare grannar kan nämnas ett dagis. Jag bodde på tredje våningen och dagiset fanns i källaren, men det hjälpte inte. Före sju började skrikandet, och sedan var det bara att stiga upp för sovmorgon kunde man glömma. Trots att det var tre våningar ifrån lät det som våningen under, och värst var när de åkte omkring på några trehjulingar eller något, då ekade det på ett märkligt sätt genom hela huset. Jag sa upp lägenheten efter bara någon vecka, men fick ju bo där i tre månader som var uppsägningstiden. Ingen flyttade in efter mig, så vitt jag vet står det fortfarande tomt rolleyes.gif

På ett annat ställe där jag bodde var jag granne med en rätt skum familj som såg ut som missbrukare, men jag vet inte om det verkligen var så. Hur som helst kunde deras hund skälla timtal i streck, utan att de gjorde något för att få tyst på den. Jag sa ju aldrig något, på sant svenskt manér, men en annan av grannarna stod ute i trapphuset en gång och vrålade åt dem att tysta byrackan. Jag tror han var allas hjälte den natten, även om hunden inte tystnade.

De hade även en tonårsdotter, och hennes rum låg vägg i vägg med min lägenhet. Vid ett tillfälle hade hon stereon på, på hög volym, med en och samma Lady Gaga-låt på repeat i tre timmar. Då var jag nära att knacka på och klaga.

Citera
          Fjortispower
          Inlägg 16-09-2011, 18:10
          Länk hit: #15

Medlem
          Antal inlägg: 712
          Medlem nr: 34 377

Vilka roliga grannar vissa av er har haft giggle.gif

--------------------
          Även ett rosa monster kan ha gröna fingrar!

Citera
          xlxl67
          Inlägg 16-09-2011, 18:45
          Länk hit: #16

Medlem
          Antal inlägg: 1 870
          Medlem nr: 25 446

Har ni inte själva varit unga? wink.gif Fram med era bästa historier! yaay.gif

Hade lägenhet vid första Tjörnbron i början av 90-talet och vi hade ofta Rave/Techno i min lägenhet. Hade DJ-utrustning och dansgolv i vardsgarummet och körde på rätt rejält. Ibland kom grannen in - en surmulen dam och klagade på det höga ljudet och då kunde det hända att någon som öppnade inte hörde vad hon sade på grund av det höga ljudet.

I efterhand är jag väldigt glad att hon inte ringde polisen så hon var allt riktigt schysst ändå! smile.gif

Sedan hade jag en inneboende - lång och vältränad kampsportare som likande Dolph Lundgren och var lite full-i-fan ibland. Då när han var på humör kunde han när det ringde på öppna dörren med gammal Jofa-hjälm på huvudet, enbart boxershorts och solglasögon samtidigt som han hade mitt basebollträ i handen fast han var alltid väldigt vänlig upp på allt. biggrin.gif

Så nu har jag bjudit på lite ivf...

Redigerat av xlxl67: 16-09-2011, 18:46

Citera
          gnon49
          Inlägg 16-09-2011, 20:09
          Länk hit: #17

Medlem
          Antal inlägg: 4 721
          Medlem nr: 17 660

Skulle jag behöva till en hyresrätt så här i Uddevalla så vet jag vilka bostadsområden jag aldrig skulle bosätta mig i. Sedan skall det helst inte var smålägenheter i huset, typ ettor. Gärna en lägenhet med uteplats och utsikt mot grönområden. Sedan kan man ju inte bestämma sina grannar utan man får gå på känsla.

--------------------
          Odlar i zon 2-3 utanför Uddevalla

Den bästa huvudkudden har ett positivt innehåll.

Citera
          Huggorm
          Inlägg 16-09-2011, 20:13
          Länk hit: #18

Moderator

CITAT (gnon49 @ 16-09-2011, 21:09) *
          Skulle jag behöva till en hyresrätt så här i Uddevalla så vet jag vilka bostadsområden jag aldrig skulle bosätta mig i. Sedan skall det helst inte var smålägenheter i huset, typ ettor. Gärna en lägenhet med uteplats och utsikt mot grönområden. Sedan kan man ju inte bestämma sina grannar utan man får gå på känsla.

Räknas Tureborg dit? Jag bodde i en etta där ett tag, och det var tyst och lugnt. Enda fridstöraren var en mås som häckade tio meter utanför fönstret och skrek en del

Citera
          Överbölingen
          Inlägg 16-09-2011, 21:19
          Länk hit: #19

Medlem
          Antal inlägg: 1 602
          Medlem nr: 707

Är en nubbe till sillen och en wiskey till kaffet att supa till en fredagskväll efter 5 dagar i älgskogen?
          Dem du talar om är de som inte kan skruva på korken. Det är bedrövligt.
          Förmodligen är deras liv så tråkiga att de tror att de kan förverkliga sina drömmar med ett rus. Och allt älende som följer på det.

notera: Inget försvar.

Citera
          malcolm
          Inlägg 16-09-2011, 21:38
          Länk hit: #20

Medlem
          Antal inlägg: 20 052
          Medlem nr: 30 311

Ikväll super jag, har varit på min mors begravning men trots detta för jag inte ett himla liv. Det är starköl och Bacardi Black som gäller. Mår inte speciellt dåligt men ville koppla av efter ca. 40 mils bilkörning

Citera

4 sidor V   1 2 3 > » 
          Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 26-07-2025, 17:16

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon