Medlem
Antal inlägg: 2
Medlem nr: 66 454
Vill först tacka för ett bra forum ! Har alltid älskat krukväxter men på senare tid fått upp ögonen för Sansevieria . Är det någon som vet var man kan köpa på nätet ? Mvh Martina
Medlem
Antal inlägg: 3 211
Medlem nr: 9 264
Den borde du ju hitta en planta av på Tradera, synd att jag kastade min stora förra veckan nu har den ju frusit på komposten. Den var nog 10år och jag var så less på den.
Medlem
Antal inlägg: 701
Medlem nr: 16 616
Är du väldigt intresserad? https://www.facebook.com/groups/planetsansevieria/ här är en länk till Planet Sansevieria på facebook. Här finns massor med ögongodis särskilt från Indonesien -landet där sansevierior växer otroligt bra.
Medlem
Antal inlägg: 1 371
Medlem nr: 25 623
Jag har en svärmorstunga som har stått still i växten på min övervåning i en massa år. Det är mitt fel jag har ignorerat den i förhoppning att den skulle självdö (jag har svår att kasta växter). Nu är jag precis färdig med renoveringen däruppe och har ställt den i trappan och kasta den. Den är inte så stor så jag kan skicka den till dig om du vill ha den tills du hittar det du vill ha. Skicka ett PM i så fall.
Medlem
Antal inlägg: 2
Medlem nr: 66 454
Tack Eva för toppen länkar du visade Är redan med i Facebook gruppen Fantastiska bilder !! Tror jag har de flesta som finns i affärerna Dags att utöka sökområdet fvd Tack för erbjudandet är det en lite ovanligare sort ?
Medlem
Har ingen aning jag visste inte ens om några andra sorter. Dessutom kommer jag inte ihåg hur jag fick den från början. Jag skall kolla lite bilder så kanske jag känner igen den,
Medlem
Tyvärr då är nog inte min en sådan jag tittade på en bild men kollade inte bladbredd. Jag är värdelös på krukväxter, finns det någon med breda blad samma mönster och färg tro ?
Medlem
Antal inlägg: 701
Medlem nr: 16 616
fvd, prova med trifasciata. Långa gröna blad 60,80 - 1,5 meter. Fem till tio cm breda. Växer vanligtvis tre och tre, men kan växa två till fem blad i grupp.