CITAT (skånepåg @ 18-11-2011, 19:07)

Ska du ha LED skaffa ett par sånna här
http://www.gardenhome.se/led-lampa-90w-ufo-orginal-630nm Kostar inte många hundralappar om året i el och håller fan typ 50 år ^^
Det er alt for dyrt for sådan en - den kan købes billigere andre steder. Det ser heller ikke ud til, at de har den mere.
Og når jeg nu er i gang... De skriver, at den kan dække 10 m2 fra en højde på 1 m over planterne og 27 m2 ved 2 m højde. Det er simpelthen fysisk umuligt og passer slet ikke...
Jeg har selv en 90 W UFO, og hvis jeg hænger den 1 m over planterne, kan den dække 1,5 x 1,5 m. Den skulle jo nærmest lyse vandret, hvis den skulle dække 10 m2, og der er der ingen af dem, der gør

De skriver heller ikke noget om, hvilke dioder der er i, og til den pris skal det være de bedste!
Desuden ville jeg aldrig anbefale en lampe med kun rødt lys - det fremmer blomstringen, men har en tendens til at give lange planter. Der skal være en del blåt lys også, som fremmer gren- og bladvækst.
Så fint, at de ikke har den længere - det var ikke et godt køb i forhold til den erfaring, som jeg har med LED til planter!