Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

Skriv svarNytt inlägg
          > Planering för nästa enhjulingstur :)
          Jesper1986
          Inlägg 26-12-2011, 23:28
          Länk hit: #1

Medlem
          Antal inlägg: 141
          Medlem nr: 1 080

Hej alla glada trädgårdsentusiaster!!!!:)

Jag heter Jesper och är en kille med ett konstig intresse. Jag cyklar enhjuling. I sommras cyklade jag 2500 km genom hela Sverige.

I sommar ska jag cykla 6000 km från Europas nordligaste kommun Nordkapp till Europas sydligaste punkt Tarifa genom Norge, Finland, Sverige, Danmark, Tyskland, Holland, Belgien, Frankrike och Spanien. Detta är då 9 länder!! Resan börjar i Juni och slutar i November. Den större delen av sträckan så kommer jag cykla i Sverige igen fast en annan väg. Så jag undrar om någon av er som känner till vägen som jag ska cykla på i Sverige.

Platserna jag kommer cykla genom är:

Karesouando, Övre Soppero, Vittangi, Lappeasuanto, Gällivare, Porjus, Jokkmokk, Kåbdalis, Moskosel, Arvidsjaur, Sorsele, Storuman, Vilhelmina, Dorotea, Strömsund, Hammerdal, Östersund, Bräcke, Ånge, Torrflonäs, Ytterhogdal, Sveg, Tandsjöborg, Orsa, Mora, Rättvik, Falun, Hofors, Sala, Enköping, Västerås, Arboga, Örebro, Svartå, Nybble, Mariestad, Skövde, Jönköping, Ulricehamn, Borås, Kinna, Varberg, Falkenberg, Halmstad, Båstad, Ängelholm, Helsingborg, Landskrona, Lund, Malmö

Min fråga till er är då om ni tycker jag ska undvik en väg eller plats? Om de finns en bättre väg att ta istället. De skulle också vara kul att ses förstås om ni bor på dessa platser.

Om ni vill följa min resa så kan ni gilla min fansida

Unicycling 4 love

Sen så vill jag gärna dela med mig utav min kramfilm som jag va med o gjorde i somras.

Kramkalas!!

MVH Jesper

Citera
          Huggorm
          Inlägg 27-12-2011, 00:02
          Länk hit: #2

Moderator
          Antal inlägg: 18 405
          Medlem nr: 9 009

Genom Norrland cyklar du ju längs 45:an. Antar att du cyklade längs E4:an förra gången? I såna fall hade du cykelväg, men det finns inte längs 45:an. Den kan bitvis vara ganska hårt trafikerad, så den är nog inte kul att ta med cykel. Men du är väll där före semestrarna börjar, så det går kanske bra i alla fall.

Citera
          Jesper1986
          Inlägg 27-12-2011, 00:21
          Länk hit: #3

Medlem
          Antal inlägg: 141
          Medlem nr: 1 080

CITAT (Huggorm @ 27-12-2011, 00:02) *
          Genom Norrland cyklar du ju längs 45:an. Antar att du cyklade längs E4:an förra gången? I såna fall hade du cykelväg, men det finns inte längs 45:an. Den kan bitvis vara ganska hårt trafikerad, så den är nog inte kul att ta med cykel. Men du är väll där före semestrarna börjar, så det går kanske bra i alla fall.

Hmm jag kunde inte cykla längs E4 någonting knappt. Cyklade E45 i norr å där var den inte så farlig.

Citera

Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 23-07-2025, 19:54

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon