Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

5 sidor V   1 2 3 > »   
          Skriv svarNytt inlägg
          > "Snacka om att föda barn" = förkylning på män
          Motti
          Inlägg 14-01-2012, 00:17
          Länk hit: #1

Medlem
          Antal inlägg: 10 802
          Medlem nr: 16 563

Är det så att män blir "dödsjuka"när de blir förkylda ?bara undrar för min gubbe har snorat i tre veckor nu och det är klart att han har det jobbigt !han har egen firma har rest i två veckor och det förpliktigar ju naturligt på många vis !men när jag drev ege (jag jobbade själv ) och blev förkyld fick man ju dra i sig Alvedon och gå och jobba vilket gubben har gjort utan Alvedon .Men gnället och ynkedomen när en man blir förkyld är outhärdlig ju vad gör att ni män blir sååå mycket sjukare än oss kvinnor när ni blir förkylda wink.gifMärkligt vad ni män kan piggna till också när det är läge wink.gif

Citera
          Azur
          Inlägg 14-01-2012, 04:26
          Länk hit: #2

Gäster

Det är nog som med kvinnor och bilkörning.

Citera
          Carl
          Inlägg 14-01-2012, 09:17
          Länk hit: #3

Medlem
          Antal inlägg: 1 222
          Medlem nr: 9 850

Vi män är som datorer. Känsliga vid varje yttre störning. Kvinnor är som ånglok pustar och fräser men går alla väder.

Citera
          Myosotis
          Inlägg 14-01-2012, 11:55
          Länk hit: #4

Medlem
          Antal inlägg: 19 798
          Medlem nr: 12 674

Man flu

--------------------
          Det ska gå.

Citera
          Noak
          Inlägg 14-01-2012, 14:27
          Länk hit: #5

Medlem
          Antal inlägg: 2 882
          Medlem nr: 13 081

CITAT (Myosotis @ 14-01-2012, 11:55) *

giggle.gif

--------------------
          -------------------------
          Södra Norrlands kust- och inland.
          Zon 4

Citera
          Robbanp
          Inlägg 14-01-2012, 15:13
          Länk hit: #6

Medlem
          Antal inlägg: 141
          Medlem nr: 71 235

Det stämmer ungefär lika mycket som att alla kvinnor blir omöjliga att tala med veckan innan mensen.
          Jag har i alla fall aldrig missat arbete eller något annat på grund av förkylning. Det är bara fjollor som tycker att det är en sjukdom. För riktiga män är det bara ett irritationsmoment som ska jobbas bort.

Citera
          Huggorm
          Inlägg 14-01-2012, 15:14
          Länk hit: #7

Moderator
          Antal inlägg: 18 405
          Medlem nr: 9 009

Det är för att män får allvarligare förkylningar som naturen har gjort kvinnorna till det ömmare och omhändertagande könet

Citera
          abbbe
          Inlägg 14-01-2012, 15:44
          Länk hit: #8

Medlem
          Antal inlägg: 851
          Medlem nr: 8 321

CITAT (Robbanp @ 14-01-2012, 15:13) *
          Det stämmer ungefär lika mycket som att alla kvinnor blir omöjliga att tala med veckan innan mensen.
          Jag har i alla fall aldrig missat arbete eller något annat på grund av förkylning. Det är bara fjollor som tycker att det är en sjukdom. För riktiga män är det bara ett irritationsmoment som ska jobbas bort.

tummenupp.gif

--------------------
          jävla bladlöss!

Citera
          sqrulan
          Inlägg 14-01-2012, 16:09
          Länk hit: #9

Medlem
          Antal inlägg: 3 211
          Medlem nr: 9 264

Man flu! Den var bra ha ha ha...

Minns då vi fick magsjuka min fd. man och jag samtidigt. Jag var gravid och vi hadde en liten dotter, vi var väldigt dåliga båda två men jag var den som tog hand om dottern medans han låg och gnällde i sängen.
          Jag satt på toa, spydde i handfatet, var gravid i 6 månaden och höll dottern i knäet!!!! Kanske det finns orsaker till att man lever ensam idag!?

Något år senare fick vi influensa samtidigt, min fd. man åkte in på sjukan och fick pencillin samma dag. Dagen efter åkte jag in och den (satans) läkaren säger: söker du medlidande? Det enda jag ville var att få pencillin men jag klädde på mej snabbt som en vårvind sprang ut till taxin och åkte hem. Under tiden grät jag floder för jag var så slut på och taxi chaffisen (stackarn) undra vad som hänt!! Ta mej bara hem! Hulkade jag fram, för jag får "gråthicka" då jag blir såååå arg eller blir djupt kränkt och lessen!

Dagen efter åkte jag in med min lilla dotter som hadde över 40 graders feber. Då fick jag veta att dom hadde hört talas om mej och mitt sätt att stänga en dörr mitt framför näsan på en läkare. Då var jag ca: 23 år och jag blir sällan arg, en gång om året kanske men då jag blir det så "kommer alla känslorna på en å samma gång" Ha ha ha..
          Dom bad om ursäkt och sa att läkaren var en personalläkare eller nåt sånt??? Jag minns hans namn, glömmer nog aldrig det! Harald Hardell!!

Allt detta hände medans min sjuka fd låg och klagade???

Det är inget fel på min fd. han har ett bra liv och jag tycker bra om honom. Han har nytt förhållande och har alltid varit en arbetsam o duktig person med lite sjukdagar faktiskt! Fick ju lite dåligt samvete av det jag skrev!

Kvinnor och mens borde väl få en egen del här på Odla! ha ha .......vi kan ju verkligen vara skitjobbiga!

Redigerat av sqrulan: 14-01-2012, 16:15

--------------------

Citera
          malcolm
          Inlägg 14-01-2012, 16:43
          Länk hit: #10

Medlem
          Antal inlägg: 20 052
          Medlem nr: 30 311

Inte så konstigt att vi män ynkar oss lite extra vid förkylningar och sjukdom, det är kanske enda gången vi kan få lite extra omsorg och uppmärksamhet mellan alla däckbyten och altanbyggen. flirting.gif

Citera
          Eva i Skåne
          Inlägg 14-01-2012, 16:47
          Länk hit: #11

Medlem
          Antal inlägg: 24 744
          Medlem nr: 110

Bifogad bild

Citera
          *Stintan*
          Inlägg 14-01-2012, 16:52
          Länk hit: #12

Medlem
          Antal inlägg: 22 484
          Medlem nr: 6 301

CITAT (malcolm @ 14-01-2012, 16:43) *
          Inte så konstigt att vi män ynkar oss lite extra vid förkylningar och sjukdom, det är kanske enda gången vi kan få lite extra omsorg och uppmärksamhet mellan alla däckbyten och altanbyggen. flirting.gif

Ni kunde ju föregå med gott exempel. whist.gif

Jösses så skönt det är att vara singel!

--------------------
          Rotar runt i Sörmlands inland zon 2-3
          Det är ingen konst att vara modig om man inte är rädd/Tove Jansson

Citera
          gnon49
          Inlägg 14-01-2012, 16:56
          Länk hit: #13

Medlem
          Antal inlägg: 4 721
          Medlem nr: 17 660

Flunsa har jag nog inte haft dom senaste 30 åren. Tur är väl det eftersom jag tillhör gnällkategorin vid minsta ohälsa. -cry-.gif

--------------------
          Odlar i zon 2-3 utanför Uddevalla

Den bästa huvudkudden har ett positivt innehåll.

Citera
          Eva-Helene
          Inlägg 14-01-2012, 17:10
          Länk hit: #14

Medlem
          Antal inlägg: 6 295
          Medlem nr: 11 365

Det är en jäddrans skilnad på män och män!!! Min ex-make var däckad så fort han var ens snuvig. När han fick influensa var han nära döden, när sedan jag insjuknade och hade 39 graders feber så hade han det efterföljande halsontet - då hade han (naturligtvis) strupcancer! Han var verkligen ledsen över att jag och hans mor inte begrep det... blink.gif
          Min nuvarande man går ut och skottar snö än om han skulle ha 38 graders feber...eller brutet revben! Med honom så är det jag som måste säga stopp och bädda ner honom! slap.gif wub.gif

--------------------
          Ju mer du vet, ju mindre förstår du (Zhuang Zi)

cancer.gif

Citera
          Carl
          Inlägg 14-01-2012, 17:19
          Länk hit: #15

Medlem
          Antal inlägg: 1 222
          Medlem nr: 9 850

Flu skit kul! Just nu har jag influensan har haft den sen juldagen. Tog febern idag 37.3 men känns som 40. Mår skit

Citera
          sqrulan
          Inlägg 14-01-2012, 17:59
          Länk hit: #16

Medlem

CITAT (*Stintan* @ 14-01-2012, 16:52) *
          Ni kunde ju föregå med gott exempel. whist.gif

Jösses så skönt det är att vara singel!

Nu blev jag...... ranting.gif Jag har bytt däck på alla mina bilar sen 80-talet. Jag har kapat,klyvt och kärrat ved i otroliga mängder. Sista året hadde jag/vi min gamla mamma 3 lastbilslass med björkved som vi klöv med vedkkyv och transportband. Staplade upp dom utomhus för torkning sen skulle hela skiten ner i vekällarn och vi fixade det i kanske 20 år tillsamman!
          Världens bästa mamma och en tjurig dotter 164 meter över havet bevisade att allt går om man bara vill!
          En jobbig men underbar tid, nu har jag jordvärme och min bästa mamma ligger på ett hem! -cry-.gif

Stintan! Det var inte du som jag menade, blev fel där? confused.gif

Redigerat av sqrulan: 14-01-2012, 18:01

--------------------

Citera
          sqrulan
          Inlägg 14-01-2012, 18:10
          Länk hit: #17

Medlem

CITAT (malcolm @ 14-01-2012, 16:43) *

Det var du som jag egentligen skulle citera! Jag tycker inte synd om dej! Jag tycker inte synd om mej själv heller! Man har ett val i livet om hur man vill leva!
          Varför blev du som du blev?
          Jag har svårt för att ömka personer som i ren dumhet vräker i sig mat så att dom blir så smällfeta att dom snart dör!
          Man kan se det som en sjukdom om man inte vill se sanningen eller om man vill bli sjukskriven!!!

Gå till en psykiater för det är psykiskt! Då livet blir så djäkla värdelöst så att man har tid att glupa i sig så mycket mat så man nästan dör då.....

--------------------

Citera
          Gunilla T
          Inlägg 14-01-2012, 18:12
          Länk hit: #18

Gäster

Varför är det så svårt att faktiskt be om det man vill ha istället för att manipulera sig till det genom att nysa och hosta så mycket man orkar whist.gif

Citera
          *Stintan*
          Inlägg 14-01-2012, 18:13
          Länk hit: #19

Medlem
          Antal inlägg: 22 484
          Medlem nr: 6 301

CITAT (sqrulan @ 14-01-2012, 17:59) *
          Nu blev jag...... ranting.gif Jag har bytt däck på alla mina bilar sen 80-talet. Jag har kapat,klyvt och kärrat ved i otroliga mängder. Sista året hadde jag/vi min gamla mamma 3 lastbilslass med björkved som vi klöv med vedkkyv och transportband. Staplade upp dom utomhus för torkning sen skulle hela skiten ner i vekällarn och vi fixade det i kanske 20 år tillsamman!
          Världens bästa mamma och en tjurig dotter 164 meter över havet bevisade att allt går om man bara vill!
          En jobbig men underbar tid, nu har jag jordvärme och min bästa mamma ligger på ett hem! -cry-.gif

Stintan! Det var inte du som jag menade, blev fel där? confused.gif

trostar.gif

Hehe tänkte väl och jag tycker det du skriver känns väldigt bekant. Både vad gäller ved och däcksbyte och en massa annat som karlar tycker är så märkvärdigt att dom gör. Numera får exet sköta sånt själv devil.gif

CITAT (Gunilla T @ 14-01-2012, 18:12) *
          Varför är det så svårt att faktiskt be om det man vill ha istället för att manipulera sig till det genom att nysa och hosta så mycket man orkar whist.gif

Bra fråga tummenupp.gif

--------------------
          Rotar runt i Sörmlands inland zon 2-3
          Det är ingen konst att vara modig om man inte är rädd/Tove Jansson

Citera
          Huggorm
          Inlägg 14-01-2012, 18:20
          Länk hit: #20

Moderator
          Antal inlägg: 18 405
          Medlem nr: 9 009

CITAT (Gunilla T @ 14-01-2012, 18:12) *

För att man inte vill bli skyldig en gentjänst? Den som är satt i skuld är inte fri.

Citera

5 sidor V   1 2 3 > » 
          Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 18-10-2025, 10:11

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon