Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

Skriv svarNytt inlägg
          > ALDRIG MER PLANTAGEN i Staffanstorp, Grrr
          Eva i Skåne
          Inlägg 23-03-2012, 14:25
          Länk hit: #1

Medlem
          Antal inlägg: 24 744
          Medlem nr: 110

I måndags handlade jag lite penséer på Plantagen och såg då också att dom sålde Lyckliga Lotta för 19,90. Okej pris tänkte jag och köpte två. När jag kom hem och kollade kvittot såg jag att dom gått in för 39,90/st istället. Jag funderade på att ringa dit, men tänkte att jag kör in nån dag i veckan när jag passerar. Nu blev detta inte förrän idag.
          Jag pratade med en ung rar flicka i kassan som gick och pratade med ansvarig för krukväxterna och kom tillbaka med svaret att i måndags kostade dom 39. Jag protesterade och sa att hon fick kalla på den ansvariga som också kom. Människan envisades med att dom kostade 39 i måndags och det var hon själv som bytt skylten till 19,90 som där stod nu (OCH i måndags). Jag blev ilsk kan jag säga ranting.gif Jag vet att jag har rätt, men hon var lika envis. Till slut kom det en man som också jobbade där och sa att hon skulle göra en återbetalning av mellanskillnaden och det var väl det minsta.
          Jag tycker det hade varit på sin plats med en ursäkt också. Nu känns det som jag fick pengarna tillbaka för att tiga, men inte blev trodd.

DÄR ska jag inte handla fler gånger. Vi har ju som tur är gott om plantbutiker i Malmö/Lund-området. Synd bara att fler och fler köps upp av Plantagen thumbdown.gif

Citera
          Peztis
          Inlägg 23-03-2012, 15:50
          Länk hit: #2

Medlem
          Antal inlägg: 8 521
          Medlem nr: 20 608

Plantagen har verkligen inte så bra rykte...

Jag köpte några pelargoner i kruka men den ena la av. När jag köpte sticklingar hos dem en kort tid senare så sa jag det och då sa hon i kassan att hon får eg inte göra så men gå och hämta en ny! Jag blev verkligen jätteglad!
          Så ibland kan de minsann!

--------------------

* ~~~ * Besök gärna min blogg bladsomblad.blogspot.com * ~~~ *

Citera
          Gunilla T
          Inlägg 23-03-2012, 16:31
          Länk hit: #3

Gäster

Dåligt uppträdande av Plantagen nono.gif jag har för länge sedan slutat handla där, dels för deras enahanda utbud och det sätt de lurar folk att köpa blommande Rhododendron/azaleor tidigt på våren.Växterna är drivna i växthus i varmare länder och fungerar inte här utan fryser ihjäl när de planteras ute för tidigt. Det är så utstuderat att spela på människors önskan om vacker blomning denhär tiden på året.

Citera
          RibesRubusVitis
          Inlägg 23-03-2012, 17:21
          Länk hit: #4

Medlem
          Antal inlägg: 2 132
          Medlem nr: 6 842

Så länge butiken hette Skåne-Plantor i Staffanstorp var den jättebra. Kör till Flyinge eller Öspab i stället.

Citera
          Eva i Skåne
          Inlägg 23-03-2012, 17:38
          Länk hit: #5

Medlem
          Antal inlägg: 24 744
          Medlem nr: 110

CITAT (RibesRubusVitis @ 23-03-2012, 17:21) *
          Så länge butiken hette Skåne-Plantor i Staffanstorp var den jättebra. Kör till Flyinge eller Öspab i stället.

Håller med dig. Skåne-plantor var bra.
          Jag kör ofta till Öspab. Dom har oftast vad jag vill ha, dom är trevliga och har bra priser.

Citera
          jaj-51
          Inlägg 23-03-2012, 17:52
          Länk hit: #6

Gäster

Här i Göteborg köpte plantagen upp alla (?) blomsterhandlare och och införde sin egen standard högre priser och sämre urval.

Ok Blomsterlande säljer lite också ...

Tyvärr saknas det mycket av kunskap och kundkänsla.
          Själv brukar jag inte fråga något eftersom det inte är någon ide.

Citera
          Huggorm
          Inlägg 23-03-2012, 18:28
          Länk hit: #7

Moderator
          Antal inlägg: 18 405
          Medlem nr: 9 009

I såna lägen är det alltid bäst att slåss om saken. Den som vinner har rätt.

Citera
          katah
          Inlägg 23-03-2012, 18:41
          Länk hit: #8

Medlem
          Antal inlägg: 1 834
          Medlem nr: 4 107

Jag försöker undvika plantagen så gått det går.
          Aldrig att det finns det jag letar efter där!
          Inga droppbevattningsdelar till Gardena växthusbevattning.
          Inte ekologiskt jord i februari, inte i början av mars heller.
          Inga billiga etiketter till krukorna när jag ska omskola flera hundra plantor,
          inte köper jag då dekorativa etiketter för 1 kr/ st angry.gif

När man tänker vara vänlig och berätta att man saknar dessa varor,
          blir man oftast bemött väldigt konstigt sätt " nej, vi kan inte tillfräställa alla önskemål!"
          "nej, jag vet inte och han som vet är inte här idag...."

Citera
          Anna-Karin Lundb...
          Inlägg 23-03-2012, 18:48
          Länk hit: #9

Medlem
          Antal inlägg: 756
          Medlem nr: 14 406

Jag är inte förvånad. Bra att du sa till, det var de som hade fel och du som hade rätt. Varför skulle du reagera på priset när du kom hem ifall du inte sett skylten med det lägre priset? Och om man var där för att luras, så skulle man väl göra det för att få lite mer pengar i retur än så där? Jag är lika dan, kan inte släppa om jag fått betala för mycket eller fått fel, ibland blir jag så trött på mig själv för att jag är så där.

Köpte krukor på annan butik, såg inte priset så jag frågade. De var billiga, så jag köpte fyra. I bilen på väg hem var jag så glad över mina fynd och letade fram kvittot medans jag körde hemåt, tänka vad fina krukor till ett så bra pris. Såg att jag inte alls betalat det pris jag fått lovat utan mycket mer! Hur jag än skulle göra skulle det bli fel! Skulle jag åka hem så skulle jag vara ledsen för att jag köpt för dyra krukor och gräma mig över det. Att vända och lämna tillbaks dem skulle kosta både tid och bensin, men jag gjorde det. Gick in och fick efter en del diskussioner förstås mina slantar i retur. Jag kände mig som boven men det var de som gjort fel. Jag åkte naturligtvis aldrig tillbaks dit mer. Inte andra heller tror jag, för nu är stället borta!

--------------------
          Anna-Karin Lundberg
          Min trädgård är mitt rike!

Citera
          Tikka
          Inlägg 23-03-2012, 20:21
          Länk hit: #10

Medlem
          Antal inlägg: 1 988
          Medlem nr: 497

CITAT (jaj-51 @ 23-03-2012, 17:52) *
          Här i Göteborg köpte plantagen upp alla (?) blomsterhandlare och och införde sin egen standard högre priser och sämre urval.

Ok Blomsterlande säljer lite också ...

Tyvärr saknas det mycket av kunskap och kundkänsla.
          Själv brukar jag inte fråga något eftersom det inte är någon ide.

Instämmer !
          Ja det där var en stor sorg för mig när BP plantor blev plantagen i Askim bla sad.gif
          Men jag har hittat till Mölnlycke Garden Center, Östen Isacsons Handelsträdgård i Mölndal, o ibland åker jag till en handelsträdgård i Kullavik som jag inte vet vad den heter fast det är ju utanför Gbg allihopa men bra smile.gif

--------------------
          Det bästa är att veta vad man letar efter innan man början leta efter det.
          Källa: Nalle Puh - A.A. Milne.

Citera
          niggle
          Inlägg 23-03-2012, 20:58
          Länk hit: #11

Medlem
          Antal inlägg: 459
          Medlem nr: 26 668

Jag bor själv i Lund och förstår precis vad du menar.
          Öspab och Flyinge gäller för mig. Dessutom gynnar jag gärna Lilla Fiskaregatan.

Det är oss kunder det hänger på om allting ska bli helt urarmat.

Citera
          Natrix
          Inlägg 23-03-2012, 21:10
          Länk hit: #12

Medlem
          Antal inlägg: 109
          Medlem nr: 8 670

CITAT (Eva i Skåne @ 23-03-2012, 14:25) *
          DÄR ska jag inte handla fler gånger. Vi har ju som tur är gott om plantbutiker i Malmö/Lund-området. Synd bara att fler och fler köps upp av Plantagen thumbdown.gif

Håller med om att det är synd. Jag har också slutat handla där sedan de köptes upp av plantagen.

--------------------
          Jakob i Zon 1

Citera
          EKLO
          Inlägg 24-03-2012, 00:54
          Länk hit: #13

Medlem
          Antal inlägg: 2 398
          Medlem nr: 11 952

I Göteborg är det flera stora Plantagen, några av dem uppköpta -tidigare trevliga brokigare ställen.Plantagen är ingen hit för en trädgårdsintresserad, men: döm om min förvåning när jag förra året av en slump upptäckte att just denna förkättrade kedja hade ett exceptionellt utbud av sättpotatis! Säkert över 25 sorter (detta var i Bäckebol i Göteborg), för en grönsaksodlare som jag var det en rejäl strimma ljus i det övriga Plantagen-mörkret...

Redigerat av EKLO: 24-03-2012, 00:54

Citera
          jaj-51
          Inlägg 24-03-2012, 06:10
          Länk hit: #14

Gäster

CITAT (Tikka @ 23-03-2012, 20:21) *
          Instämmer !
          Ja det där var en stor sorg för mig när BP plantor blev plantagen i Askim bla sad.gif
          Men jag har hittat till Mölnlycke Garden Center, Östen Isacsons Handelsträdgård i Mölndal, o ibland åker jag till en handelsträdgård i Kullavik som jag inte vet vad den heter fast det är ju utanför Gbg allihopa men bra smile.gif

Ja vist, man blir lite drömmande om Tagene handelsträdgård massor av växter och blommor,.
          BrödernaPetterson två stora handelsträdgårdar i Götet och en i Kållered.
          Råd och kunskap i överflöd.
          Uppköpt och nedlagt av Plantagen, anlägningarna rivna och ersatta med Plantagen bygge.

Citera
          dorislina
          Inlägg 24-03-2012, 10:07
          Länk hit: #15

Medlem
          Antal inlägg: 37
          Medlem nr: 14 965

Jag har aldrig handlat på Plantagen (någonstans alls. Gillar inte stora växtmarknader och har inte så goda erfarenheter av Öspab heller) så jag har ingen åsikt om dom men ett tips har jag. kolla alltid kvittot innan ni lämnar en affär. På det sättet slipper det bli irritationer från båda håll. Det kan ju faktiskt vara så att den där skylten precis kommit upp när du tog dina exemplar och det är inte alltid kassan hinner med att uppdateras direkt. Hade du kollat kvittot hade du kunnat upplysa kassantjejen om det och hon hade kunnat uppdatera direkt. Och du hade fått betala rätt pris utan tjafs flera dagar senare. Det är mänskligt att fela men du fick ju rätt, eller hur.

--------------------
          Not a monster, not a bogeyman.
          Understand that it's just a person -
          not worth devoting any nightmares to.

Citera
          medlem 11/7
          Inlägg 11-07-2012, 08:41
          Länk hit: #16

Medlem
          Antal inlägg: 1
          Medlem nr: 76 581

CITAT (Eva i Skåne @ 23-03-2012, 18:38) *
          Håller med dig. Skåne-plantor var bra.
          Jag kör ofta till Öspab. Dom har oftast vad jag vill ha, dom är trevliga och har bra priser.

Hej, tack för alla dessa inlägg. jag är verkligen ledsen och frustrerad att Skåne Plantor inte finns mer.
          Jag har försökt 3 gånger att ge plantagen i Staffanstorp en chans, olika säsonger.
          Jag har gått ut med tom korg 3 gånger. Dyrt, dåligt sortiment med uteväxter.
          Vem köper 4 för 100:- jag vill själv blanda, inte ha 4 stora pelargonier i en kruka.
          Det var lite folk på Plantagen alla gångerna, de håller nog inte så länge.
          Tack för tips på blomsterbutiker.
          // J

Citera
          Huggorm
          Inlägg 11-07-2012, 10:14
          Länk hit: #17

Moderator
          Antal inlägg: 18 405
          Medlem nr: 9 009

CITAT (EKLO @ 24-03-2012, 01:54) *
          I Göteborg är det flera stora Plantagen, några av dem uppköpta -tidigare trevliga brokigare ställen.Plantagen är ingen hit för en trädgårdsintresserad, men: döm om min förvåning när jag förra året av en slump upptäckte att just denna förkättrade kedja hade ett exceptionellt utbud av sättpotatis! Säkert över 25 sorter (detta var i Bäckebol i Göteborg), för en grönsaksodlare som jag var det en rejäl strimma ljus i det övriga Plantagen-mörkret...

Jag köpte också sättepotatis på plantagen faktiskt, de hade väll inte 25 sorter i min butik men några spännande i alla fall. Växer utmärkt gör plantorna nu i alla fall. Jag köpte även min magnolia kobus på plantagen för några år sedan, och den är fullkomligt frisk och har växt som den skall. Men i övrigt håller jag med om att de har ett ganska tråkigt utbud.

Citera
          Alexander-VG-zon...
          Inlägg 11-07-2012, 11:30
          Länk hit: #18

Medlem
          Antal inlägg: 23 015
          Medlem nr: 6 358

CITAT (Tikka @ 23-03-2012, 21:21) *
          Instämmer !

Heter Nilssons plantskola tummenupp.gif som tillhör kedjan bogrönt.

CITAT (EKLO @ 24-03-2012, 01:54) *

Jag har aldrig varit hos dom som plantagen har köpt upp så vet inte hur dom var om dom var bra med kunnig personal,, men både tagene och den i askim har ett ganska bra växtsortiment (ovanliga växter). Dock lite väl dyra och på sommaren förfallare uteavdelningen och inte alltid man kan lita på personalen.

Redigerat av flaxss: 11-07-2012, 11:31

Citera
          Rebecca
          Inlägg 11-07-2012, 17:26
          Länk hit: #19

Medlem
          Antal inlägg: 785
          Medlem nr: 28 483

CITAT (Huggorm @ 23-03-2012, 19:28) *
          I såna lägen är det alltid bäst att slåss om saken. Den som vinner har rätt.

Haha - detta kan vara det bästa jag läst på Odla. Någonsin.

a0a.gif

--------------------

Citera

Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 27-07-2025, 16:14

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon