Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

Skriv svarNytt inlägg
          > Ginkgo i kruka på balkong
          Carex
          Inlägg 04-06-2012, 13:30
          Länk hit: #1

Medlem
          Antal inlägg: 1 189
          Medlem nr: 6 174

Jag köpte förra året en liten Ginkgo som säljs som krukväxt och hade ute den under sommaren tills den fällde bladen. Sedan åkte den in i sovrumsfönstret, tyvärr den svalaste placering jag kan erbjuda. Den såg tråkig ut hela vintern men sedan började den spricka ut litegrann och jag ställde ut den när det började vara sisådär runt tio grader dygnet runt.
          Men nu, i början av juni har den bara ett litet pytteblad utsprucket, hela plantan lever och den har knoppar men de vill liksom inte riktigt bli till blad.
          Vi hade en värmebölja för en vecka sedan med runt 20-25 grader men det hjälpte inte. Sedan blev det kyligt igen med 8 grader på natten och upp till 17 på dagen. Är det den låga temperaturen som gör att den inte får fler blad? Då antar jag att det löser sig senare under månaden när vi förhoppningsvis får riktig sommar.
          Den står i en lagom kruka och verkar inte stå för blött.
          Bör jag ta in den tills det blir varmare eller ska jag låta den stå ute? Den är väl avhärdad vid detta laget.
          Trädets kompis, en annan Ginkgo som jag köpte runt mars i full bladskrud har inga problem med att stå ute. Men den köpte jag ju med blad.

--------------------
          Zon II Stockholm. Min blogg om passionen till odlandet Green Thumbs

Citera

Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 20-09-2025, 10:37

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon