Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

Skriv svarNytt inlägg
          > Bo på mars utan returbiljett?!
          merlin68
          Inlägg 05-06-2012, 19:01
          Länk hit: #1

Medlem
          Antal inlägg: 4 044
          Medlem nr: 28 369

Nu planeras ett slags forskning/dokusåpa fear.gif där utvalda personer tränas i tio år för att sedan skickas till mars dör de ska bo tills de dör, ingen returbiljett alltså. Läs själva:

http://www.expressen.se/nyheter/ska-resa-t...n-returbiljett/

Låter hemsk tycker jag...undrar var de får mat, vatten, syre osv ifrån? Kan de röra sig "normalt" i de små "hus" där de ska bo - de kan ju knappast ha på sig rymddräkter hela tiden? Hur är det med tyngdlagen på mars?

Citera
          Huggorm
          Inlägg 05-06-2012, 19:13
          Länk hit: #2

Moderator
          Antal inlägg: 18 405
          Medlem nr: 9 009

Aldrig i livet att jag skulle ge mig ut på något sådant. Rymden är totalt ointressant för mig, allt jag värdesätter finns här på jordytan

Citera
          batski
          Inlägg 05-06-2012, 20:24
          Länk hit: #3

Medlem
          Antal inlägg: 1 427
          Medlem nr: 33 889

Jag älskar att resa och se nya ställen och att åka till Mars låter rätt spännande, men aldrig att jag skulle göra det utan möjligheten kunna att åka hem igen. Det låter ju helt sjukt! Tänk om man vantrivs där eller ångrar sig av nån anan anledning. Och att ALDRIG mer kunna se jorden, träden, ljuset, de andra arterna.. Det skulle vara som att dö lite i förväg.. Får ångest bara jag tänker på det sad.gif

Citera
          skånepåg
          Inlägg 05-06-2012, 20:54
          Länk hit: #4

Medlem
          Antal inlägg: 5 158
          Medlem nr: 21 199

Är det den resan som de tränat på Nasa sen 10 år tillbaks? Ser inte ut så och lämna människor även ute i rymden där lagar inte gäller, räknas inte det som folkmord även om de är frivilliga? biggrin.gif
          Jag hade gärnat flytt härifrån bara wifin hade funkat biggrin.gif
          Vatten utvinner man lätt genom koldioxiden man själv andas ut eller renar sitt kiss, maten däremot, mycket går att framställa för liten mängd mat för fylla dagsbehoven, men att förbehålla sig massa år där ute, det är frågan? ohmy.gif

--------------------
          Pjater-Zon 1-2

Citera
          Bee
          Inlägg 05-06-2012, 21:49
          Länk hit: #5

Medlem
          Antal inlägg: 2 496
          Medlem nr: 7 002

Vore nog något för självmordsbenägna med mycket pengar. Dom vill ju ändå inte leva i det vanliga livet - eller? - Kanske de kommer på (förhoppningsvis under träningen!) att livet är kärt trots allt och att dom ger upp försöket.

--------------------
          Rensar ogräs i sydligaste Bohuslän, ett blåshål i zon 2-3

Citera
          Ugglemormor
          Inlägg 07-06-2012, 13:11
          Länk hit: #6

Gäster

För mig räcker det gott med våran planet....hinner ändå inte undersöka detta helt under denna livstid.... smiley_small_hug.gif

Citera
          Azur
          Inlägg 07-06-2012, 21:04
          Länk hit: #7

Gäster

Låter spännande, en stor uppoffring för de som åker men definitivt till mänsklighetens gagn.

Om jag inte minns fel var tanken att skicka friska pensionärer som skulle spendera nåt årtionde med att bygga upp en koloni med växthus, bostäder etc åt senare kolonister.

Tanken med att skicka pensionärer var dels att minska risken för cancer pga strålningen, och dels att det skulle vara folk som redan levt fulla liv på jorden och var redo för en enkelbiljett till en ny utmaning.

Personligen skulle jag nog kunna tänka mig att åka efter att jag gått i pension - alla ska vi dö och jag omkommer hellre i ett försök att sprida mänskligheten till stjärnorna än tynar bort i alzheimer på huddinge sjukhus.

Citera
          Rosrup
          Inlägg 07-06-2012, 21:14
          Länk hit: #8

Medlem
          Antal inlägg: 277
          Medlem nr: 75 127

Jag tycker att det låter som den ultimata flyktingförläggningen.
          Så länge det klart och tydligt meddelas innan man söker ekonomisk asyl här i landet.

Citera
          merlin68
          Inlägg 07-06-2012, 21:56
          Länk hit: #9

Medlem
          Antal inlägg: 4 044
          Medlem nr: 28 369

CITAT (Azur @ 07-06-2012, 22:04) *
          Låter spännande, en stor uppoffring för de som åker men definitivt till mänsklighetens gagn.

Om jag inte minns fel var tanken att skicka friska pensionärer som skulle spendera nåt årtionde med att bygga upp en koloni med växthus, bostäder etc åt senare kolonister.

Tanken med att skicka pensionärer var dels att minska risken för cancer pga strålningen, och dels att det skulle vara folk som redan levt fulla liv på jorden och var redo för en enkelbiljett till en ny utmaning.

Personligen skulle jag nog kunna tänka mig att åka efter att jag gått i pension - alla ska vi dö och jag omkommer hellre i ett försök att sprida mänskligheten till stjärnorna än tynar bort i alzheimer på huddinge sjukhus.

Fast pensionärerna behöver nog också sjukvård, undrar om det skickas med medicinsk utrustning och sjukvårdspersonal confused.gif

Citera
          Azur
          Inlägg 07-06-2012, 22:29
          Länk hit: #10

Gäster

CITAT (merlin68 @ 07-06-2012, 22:56) *
          Fast pensionärerna behöver nog också sjukvård, undrar om det skickas med medicinsk utrustning och sjukvårdspersonal confused.gif

Ja, de får säkert med sig ett par (pensionerade) läkare och ett enkelt fältsjukhus, men det är nog ingen tvekan om att de inte kommer att leva lika länge som de gjort på jorden med tillgång till ett modernt sjukhus.

Citera
          Rosrup
          Inlägg 07-06-2012, 23:01
          Länk hit: #11

Medlem
          Antal inlägg: 277
          Medlem nr: 75 127

CITAT (Azur @ 07-06-2012, 23:29) *
          Ja, de får säkert med sig ett par (pensionerade) läkare och ett enkelt fältsjukhus, men det är nog ingen tvekan om att de inte kommer att leva lika länge som de gjort på jorden med tillgång till ett modernt sjukhus.

Varför är det ingen tvekan?
          Det här kan bli den ultimata friskhetscentralen.
          Inget knark, ingen spreet, inga cig inget nåt annat namn.
          Bara grönsaker och titta ut på himlen på menyn smile.gif
          Det enda jag kan tänka mig är att stackarna dör av leda.
          Knappast av några av våra kära folksjukdomar vi har här nere på den härliga jorden.
          Blyförgiftning och äta mer än du behöver och röra dig för lite sjukdomar.Eller helt enkelt svälta ihjäl.

Citera

Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 27-07-2025, 02:56

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon