|
|
  |
Experiment med vatten och ris.... |
|
|
|
17-06-2012, 12:07
|
Medlem
Antal inlägg: 9 297
Medlem nr: 6 292

|
Idag 17.6.2012 har jag startat en experiment med vatten ris och sagda ord:) Iden fick jag från videoklippen här nedan: http://www.youtube.com/watch?v=GlWboI_0obk...feature=relatedI alla fall så hällde jag kranvatten i tre likadana glas och hällde i en deciliter ris inuti varje glas. Sedan sa jag till vatten inuti den vänstra glaset:jag älskar dig! Till vatten inuti det mittersta glaset sa jag:jag hatar dig! Till vatten inuti det tredje glaset sa jag ingenting! Och denna procedur skall jag göra en gång om dagen under en månad och se vad händer alltså tala till vatten i två av glasen.. Det skall bli sååå spännande hurudan resultat det blir! Jag har nämligen förstått att all vatten påverkas av våra ord!
|
|
|
|
|
17-06-2012, 14:45
|

Medlem
Antal inlägg: 8 776
Medlem nr: 16 329

|
Det låter jättespännande, Silos! Ska följa experimentet för att få se resultatet.
--------------------
Att alltid vara en smula barn, det är att vara riktigt vuxen.
Jevgenij Jevtusjenko
|
|
|
|
|
17-06-2012, 15:01
|
Medlem

|
CITAT (Red Top @ 17-06-2012, 15:45)  Det låter jättespännande, Silos! Ska följa experimentet för att få se resultatet.  Så glad jag blev att du blev intresserad!
|
|
|
|
|
17-06-2012, 15:57
|

Medlem
Antal inlägg: 20 052
Medlem nr: 30 311

|
Jag har sett ett liknande experiment på Discovery, det var Mythbusters som satte ärtplantor i olika tält, bevattning och liknande var exakt lika. De skulle se om växterna reagerade på oika ljud, en spelade de hårdrock för, en annan klassisk musik, en tredje svor de och domderade till och ytterligare en talade de vänligt och kärleksfullt till. De kom inte fram till något entydigt resultat utaom ett möjligtvis att den som fick "höra" hårdrock växte bäst. Det var dock så marginella skilnader så det gick inte att dra några slutsatser av det.
|
|
|
|
Ugglemormor
|
17-06-2012, 16:01
|
Gäster

|
Det finns ett par böcker skrivna av en Japan som har gjort många experiment om hur man kan verka på en vattenmolekul med sin energi på olika sätt...... Tänk att det funkar faktiskt hur tveksam man än är för det hela. Jag har båda hans böcker, för det hörde jag om hm andra som försökt sig på det....... Samma sak gäller det med växter...... De tar emot energin och beroende om den är positiv eller negativ så kan man påverka dem...... Intressant och spännande det hela......våra tankar som är ett slags energi kan påverka mycket......
|
|
|
|
|
17-06-2012, 16:09
|
Medlem

|
CITAT (malcolm @ 17-06-2012, 16:57)  Jag har sett ett liknande experiment på Discovery, det var Mythbusters som satte ärtplantor i olika tält, bevattning och liknande var exakt lika. De skulle se om växterna reagerade på oika ljud, en spelade de hårdrock för, en annan klassisk musik, en tredje svor de och domderade till och ytterligare en talade de vänligt och kärleksfullt till. De kom inte fram till något entydigt resultat utaom ett möjligtvis att den som fick "höra" hårdrock växte bäst. Det var dock så marginella skilnader så det gick inte att dra några slutsatser av det. Sonen berättade just om detta häromdagen alltså om att nån planta som had fått höra hårdrock hade vuxit bäst!
|
|
|
|
|
17-06-2012, 16:25
|
Medlem

|
CITAT (Ugglemormor @ 17-06-2012, 17:01)  Det finns ett par böcker skrivna av en Japan som har gjort många experiment om hur man kan verka på en vattenmolekul med sin energi på olika sätt...... Tänk att det funkar faktiskt hur tveksam man än är för det hela. Jag har båda hans böcker, för det hörde jag om hm andra som försökt sig på det....... Samma sak gäller det med växter...... De tar emot energin och beroende om den är positiv eller negativ så kan man påverka dem...... Intressant och spännande det hela......våra tankar som är ett slags energi kan påverka mycket......  Denna bok vill jag ha...... Detta med våra tankars påverkan på vatten är såå intressant och spännande!!! Negativa människor förgiftar faktiskt all vatten i sin egen kropp och då kan man tänka sig vad detta gör för våran hälsa? Och jag undrar vad gör allt krigande i våran värld för all vatten och vad gör detta vatten som har blivit förgiftad av all den hemska hatet som pågår i krigande länder, inuti oss och djuren och alla som behöver vatten för att växa?Bra kan det inte vara för någon av oss!!! http://lifeinthesecondhalf.blogspot.se/201...rous-water.htmlhttp://nanocanmy.blogspot.se/2010/04/water...phenomenon.html
|
|
|
|
Ugglemormor
|
17-06-2012, 16:33
|
Gäster

|
Silos, Dom böckerna finns även översatta till svenska. Jag har 2, men jag tror att det har kommit ut någon mer sedan. Sök på adliibris, om du hittar dem där. Mycket bra skrivet och han beskriver om sina olika testmetoder samt att hur vi ska vara rädda med dessa resurser.........
|
|
|
|
|
17-06-2012, 16:45
|
Medlem

|
CITAT (Ugglemormor @ 17-06-2012, 17:33)  Silos, Dom böckerna finns även översatta till svenska. Jag har 2, men jag tror att det har kommit ut någon mer sedan. Sök på adliibris, om du hittar dem där. Mycket bra skrivet och han beskriver om sina olika testmetoder samt att hur vi ska vara rädda med dessa resurser......... Tack vännen,jag skall genast söka! Förresten så häller jag varje dag tre glas fulla av vatten på fönsterbredan och så säger jag till vatten i glasen:TACK SÅ MYCKET och verkligen känner tacksamhet och kärlek för detta livgivande vatten som jag dagligen får dricka! När jag går i regnet tackar jag regnet och känner en kärleksfull energi inom mig!Det är bra så fantastiskt!
|
|
|
|
Ugglemormor
|
17-06-2012, 17:11
|
Gäster

|
Ja, så fungerar det i det hela. Hoppas du hittar böckerna, de är ännu högaktuella.....
|
|
|
|
|
18-06-2012, 08:17
|

Medlem
Antal inlägg: 4 044
Medlem nr: 28 369

|
All materia, levande och död består ju av energi och allt påverkas av varandra. De energier/vibrationer eller vad man ska kalla det påverkar vår omgivning och tvärtom så det ska bli spännande att följa ditt experiment Silos  . Frågan är bara om du verkligen "sänder ut" känslorna till vattnet mer än som ord eller om det räcker att bara säga jag älskar dig eller jag hatar dig för att påverka vattnets energi Ugglemormor, artikeln om vattnet är väldigt intressant  !
|
|
|
|
|
18-06-2012, 08:49
|
Medlem

|
CITAT (merlin68 @ 18-06-2012, 09:17)  All materia, levande och död består ju av energi och allt påverkas av varandra. De energier/vibrationer eller vad man ska kalla det påverkar vår omgivning och tvärtom så det ska bli spännande att följa ditt experiment Silos  . Frågan är bara om du verkligen "sänder ut" känslorna till vattnet mer än som ord eller om det räcker att bara säga jag älskar dig eller jag hatar dig för att påverka vattnets energi Ugglemormor, artikeln om vattnet är väldigt intressant  ! Det är just det som är så spännande om jag verkligen lyckas sända mina känslor till vatten i glasen! Vad jag har sett nu är att glaset som fick kärleksbudskapet har massor av luftbubblor, glaset med hatbudskapet hade bara några luftbubblor och glaset som jag ignorerade hade endast 3 pyttesmå luftbubblor i vatten. Alla hade dock en massa luftbubblor precis på riset. Jag behöver en förstoringsglas för att kunna se processen bättre. Och en bra mikrosskop vill jag köpa endera dag,efterom det finns så mycket som jag vill studera. Fortsättning följer även med bilder.....
|
|
|
|
Ugglemormor
|
18-06-2012, 11:39
|
Gäster

|
Melin, Det är verkligen intressant hur man kan påverka energien på olika sätt, beroende hur känslig man är själv. Den författaren, japanen, har fått fram häpnadsväckande resultat och tagit bilder innan o efter energipåverkan av vattenkristaller. Han klassas inte med hum hum, utan är i grunden en känd vetenskapsman som har bevisat sina experiment mycket detaljerad och förståeligt. Därför finns hans böcker lite överallt o är aktuella. Det finns också en bokhandel i Stkm som heter "Vattumannen" och dom har mest av det "psykodeliska" litteratur och även en nätförsäljning, men skulle tro att Adlibris är billigast. Allt är inte hum hum, det man inte kan förstå ännu. Dock måste man ha ögonen, sinnet öppet, det finns många som "tror sig kunna" och lurar alltför blåögda sökare. Jag avskyr det att man har ens mage att lura en som befinner sig i en kris? De är psykopater, mer eller mindre.
Jag själv känner energiens gm händerna, känner dem så väl när jag är född med det. Ger jag betalning så jobbar jag i personens aurafält, där finns all info. Andevärlden består ju av energi....all den energin finns var o ens "hårddisk" där lagras allt man varit med om. Och på den sidan är vi likt små ljusbollar av egen energi. Medier kan höja sin energi så att möten kan ske, beroende vad mediet är kapabel till. Det finns mycket som vi inte vet om och det jag fått lära mig att erkänna och stå upp det jag kan, men inte försöka få andra tro på det jag vet. Beviset är när en avliden gm mediet talar om sådana saker som endast personen o anhörig känner till. Jag är av mig själv en nyfiken, men kritisk tills jag blir överbevisad.......
Redigerat av Ugglemormor: 18-06-2012, 11:47
|
|
|
|
|
18-06-2012, 14:07
|
Medlem

|
CITAT (Ugglemormor @ 17-06-2012, 18:11)  Ja, så fungerar det i det hela. Hoppas du hittar böckerna, de är ännu högaktuella..... Nu är två böcker bestälda,den ena på finska och den andra på svenska!
|
|
|
|
Ugglemormor
|
18-06-2012, 14:40
|
Gäster

|
Ok, då får du mycket mer kött på bena och massor att experitera ....... det finns beskrivet hur han gjorde själv, och olika andra alternativ. Har man läst dem så undrar man verkligen hur vi inte har mer förstånd att handskas med jordens reserver och det den ger oss.....
|
|
|
|
|
19-06-2012, 09:32
|
Medlem

|
CITAT (Ugglemormor @ 18-06-2012, 15:40)  Ok, då får du mycket mer kött på bena och massor att experitera ....... det finns beskrivet hur han gjorde själv, och olika andra alternativ. Har man läst dem så undrar man verkligen hur vi inte har mer förstånd att handskas med jordens reserver och det den ger oss.....  Jag önskar innerligt att flera av oss undersökte detta med vatten,eftersom utan vatten inget liv! Och det börjar bli bråttom..... Idag är det DAG 3 av mitt experiment med vatten och ris och nu har vatten i de tre glasen blivit något grumligt och inga luftbubblor flyter runt i någon enda av tre glasen!
|
|
|
|
|
19-06-2012, 09:45
|
Medlem

|
|
|
|
|
|
19-06-2012, 10:29
|
Medlem
Antal inlägg: 10 260
Medlem nr: 5 642

|
Har du pratat med dem mer eller bara första dagen?
|
|
|
|
|
19-06-2012, 10:48
|
Medlem

|
CITAT (Anma @ 19-06-2012, 11:29)  Har du pratat med dem mer eller bara första dagen? Javist pratar jag med dem sedan dag 1,men jag har nu världens problem med att hållar tankarna i styr när jag diskar precis framför skåpet där glasen är  Och tankarna är ju så svåra ta makten över....jag försöker endast koncentera mig på diskandet,känna det varma vattnet,diska med min vänstra hand,kolla på bubblorna som uppstår i etc.....
|
|
|
|
Ugglemormor
|
19-06-2012, 15:32
|
Gäster

|
Det hela blir mycket enklare efter du läst böckerna, där fin olika experiment. Skriv gärna om det hela när du gör hans experiment. Då blir det inte så svårt med koncentrationen heller.
Det hela blir mycket enklare efter du läst böckerna, där fin olika experiment. Skriv gärna om det hela när du gör hans experiment. Då blir det inte så svårt med koncentrationen heller.
|
|
|
|
|
  |
1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
0 medlem(mar):
|
|
 |
|