Här kommer lite bilder. Lite svårt att se men hoppas det duger så du kan ge en liten analys, tack.

Kräftan finns på fler ställen än bilderna visar & de förtäljer inte heller riktigt hur virrvarrigt det faktiskt är i grenverket. Dock är det ngt bättre nu än för ett par vårar sedan tillbaka.
Synd att kräftan är på alla stora grenar/stam, men kanske finns en chans?
Som jag också nämnde & jag inte tror bilderna visar så står en stor björk strax intill. Tror inte heller mängderna med äpplen syns.
Vet inte vad det är för sort men mkt goda. Relativt små, el lagom stora. Röda men ff inslag av grönt.
Vilken ålder är svårt att säga men jag ska tippa. De tidigare ägarna hade noll koll & brydde sig absolut inget om trädgården. Var helt galet igenväxt så jag tror inte heller de brydde sig om att plantera ett äppelträd.
De bodde här i mellan c:a 1996-1997 till 2010. Så förmodligen planterades det innan 1996 men inte säker.
Dock ser det rätt ungt ut ff i mina, förvisso, amatörögon.
Som du ser har jag tagit en större gren. Den växte iof åt andra hållet till viss del men var helt kal i princip & väldigt låg men ändå lång. Utöver det märkliga växtsättet så var den helt i vägen för att kunna gå förbi, så den tog jag bort. Också den skadad av svampen.
Lite långa rankor i toppen på trädet jag funderat på att korta in men har faktiskt inte orkat tidigare då man behöver en större stege. Dock ser det inte ut som vattenskott & fanns där innan jag började beskära så smått.
Beskar senast i mars-april men som sagt inte så mkt. Mest felväxta grenar & dött. Minns ej om det var i år el i fjol jag tog den större grenen.
Det var nog alles. Kommer inte på mer info.
Bifogade fil(er)
2.jpg ( 137.75k )
Antal nedladdningar: 43
5.jpg ( 142.87k )
Antal nedladdningar: 53
6.jpg ( 104.7k )
Antal nedladdningar: 43
8.jpg ( 128.06k )
Antal nedladdningar: 30
9.jpg ( 124.81k )
Antal nedladdningar: 37
91.jpg ( 127.11k )