Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

2 sidor V   1 2 >  
          Skriv svarNytt inlägg
          > Lägga in semesterbilder i ”molnet”?
          Tapio
          Inlägg 17-08-2012, 19:15
          Länk hit: #1

Medlem
          Antal inlägg: 1 400
          Medlem nr: 2 402

Halaj!

Som rubriken. Jag har varit på hojsemester i Polen, Slovakien och Tjeckien.
          Det skulle vara kul att kunna lägga upp bilderna på nätet så att släkt och vänner kunde titta på dem. Jag undrar om någon kan tipsa om en bra site till detta?
          De enda jag känner till är Picasa och flickr. Instagram är väl en mobilapp, så den är jag inte intresserad av. ICloud är en Appleprodukt och eftersom jag skyr Apple som pesten gå den bort.
          Mina kriterier:
          Det skall vara gratis, helst.
          Man skall kunna gå in och kolla på bilder utan att behöva regga sig.
          Jag vill kunna skriva en liten snutt till bilderna så att man förstår sammanhanget.

Tips, påpekanden, omdömen?

//T

Citera
          gnon49
          Inlägg 17-08-2012, 19:18
          Länk hit: #2

Medlem
          Antal inlägg: 4 721
          Medlem nr: 17 660

Har inte Google något sådant. Tror jag i alla fall.

--------------------
          Odlar i zon 2-3 utanför Uddevalla

Den bästa huvudkudden har ett positivt innehåll.

Citera
          Tapio
          Inlägg 17-08-2012, 19:31
          Länk hit: #3

Medlem

Halaj!

Picasa ägs numera av Google.

//T

P.S lägger in några bilder. Första: hittade en liten gräsplätt där jag tände upp Trangian för att laga middag vid färjeläget i Swinousjie, i väntan på båten hem. Någon som känner igen buskarna till höger? Javisst! Vilt växande havtorn! kul!
          Dock var bären tyvärr inte mogna nog till efterrätt.
          andra: här kör man inte gärna för fort genom staden...

Redigerat av Tapio: 17-08-2012, 19:51

Citera
          Bengalow
          Inlägg 17-08-2012, 19:40
          Länk hit: #4

Medlem
          Antal inlägg: 3 185
          Medlem nr: 24 333

Photobucket är precis det du vill ha, men såklart måste du registrera dig. Nån koll vill du väl ha på bilderna? Sedan delar du ut adressen till din fil till dina bekanta, så kan dom gå in och titta. 5 Gb gratis, har jag för mig. Jag har haft den i en massa år, och är helt nöjd.

Citera
          kerstin z5-6
          Inlägg 17-08-2012, 19:46
          Länk hit: #5

Medlem
          Antal inlägg: 21 879
          Medlem nr: 559

Alternativt fixar du en blogg på blogger.se och börjar skriva där du "kom hem" så blir ordningen rätt:)
          Gratis det med.kan vara helt sluten -bara för vänner

--------------------
          Kerstin

Ut sementem feceris, ita metes
          (Cicero)

Citera
          Tapio
          Inlägg 17-08-2012, 19:53
          Länk hit: #6

Medlem

Halaj!

bilderna

//T
          Bifogade miniatyrbild(er)
          Bifogad bild

Bifogad bild

Citera
          Tapio
          Inlägg 17-08-2012, 20:11
          Länk hit: #7

Medlem

CITAT (Bengalow @ 17-08-2012, 20:40) *
          Photobucket är precis det du vill ha, men såklart måste du registrera dig. Nån koll vill du väl ha på bilderna? Sedan delar du ut adressen till din fil till dina bekanta, så kan dom gå in och titta. 5 Gb gratis, har jag för mig. Jag har haft den i en massa år, och är helt nöjd.

Halaj!

Jo, att jag måste regga mig tar jag för givet. Bara inte besökare behöver göra det. Det skall vara lätt att gå in och kolla, det är viktigt. Äldre delar av släkten är inte precis datorvana.
          Jag känner igen namnet photobucket, skall kolla.

Tack för ditt tips!

//T

Citera
          Kryddan03
          Inlägg 17-08-2012, 20:29
          Länk hit: #8

Medlem
          Antal inlägg: 1 257
          Medlem nr: 3 013

Photbucket är ofta segt och har en massa reklam. De har tre alterntiv för sina album: Publikt (alla användare kan se), privat (ingen kan se) eller lösenordskyddat (bara du och inbjudna kan logga in och se de album du valt detta alternativ för).

Du har inte Facebook? Då kan du bara maila länken längst ner på sidan för det album du vill dela. De du vill skall kunna se bilderna i albumet behöver inte vara medlemmar i Facebook.

Har inte din internetleverantör lagring för filer och bilder i abonnemanget som man sedan kan dela med andra? Jag har själv Comhem och har utnyttjat det vid ett tillfälle då de som skulle se bilderna i stort sett kan öppna mail och svara. wink.gif Funkade som Facebook ovan - bara att maila länken och för dem att sedan klicka på länken. smile.gif

--------------------
          Odlar på taket i zon II

Citera
          Bengalow
          Inlägg 17-08-2012, 21:07
          Länk hit: #9

Medlem

Reklam i Photobucket? Har aldrig hört på maken! Eller du menar kanske den där rutan om att du är den 10000:e besökaren...Klicka på kryss, så blir du "reklamfri"!. Nä, dom har varit helt sjyssta. Hur kan du få det till att Photobucket är segt? Vad har du för blixtrande krav, kryddan03?
          Nu vet jag ingenting om facebook - skulle aldrig gå med där, så det kan jag inte säga mer om än vad andra sagt. Min uppfattning om Facebook är - "aldrig i livet...!"

Citera
          Tapio
          Inlägg 17-08-2012, 21:13
          Länk hit: #10

Medlem

CITAT (kerstin z5-6 @ 17-08-2012, 20:46) *
          Alternativt fixar du en blogg på blogger.se och börjar skriva där du "kom hem" så blir ordningen rätt:)
          Gratis det med.kan vara helt sluten -bara för vänner

Halaj!

Jo, jag har funderat på bloggalternativet också. Men, nej. Dels känns det så pretetiöst (jag har nåt jag behöver basunera ut för hela min omvärld), och också inte så lite narcissistiskt.
          Det passar inte mig alls. OK, en blogg blir vad man gör den till, men ändå…nej…

Tack ändå.

//T

Citera
          hattstugan
          Inlägg 17-08-2012, 21:18
          Länk hit: #11

Moderator
          Antal inlägg: 21 592
          Medlem nr: 27 097

Varför ta upp FB?

De gör ju som dom vill med ALLT du har för dig där! Bilderna du lägger upp är deras! INTE dina!

Citera
          Kryddan03
          Inlägg 17-08-2012, 21:20
          Länk hit: #12

Medlem

CITAT (Bengalow @ 17-08-2012, 22:07) *
          Reklam i Photobucket? Har aldrig hört på maken! Eller du menar kanske den där rutan om att du är den 10000:e besökaren...Klicka på kryss, så blir du "reklamfri"!. Nä, dom har varit helt sjyssta. Hur kan du få det till att Photobucket är segt? Vad har du för blixtrande krav, kryddan03?
          Nu vet jag ingenting om facebook - skulle aldrig gå med där, så det kan jag inte säga mer om än vad andra sagt. Min uppfattning om Facebook är - "aldrig i livet...!"

Använde själv photobucket en del förut men slutade p g a all blinkande reklam och popup-fönster. Har kvar kontot dock och kollade precis. Fortfarande lika mycket reklam... Segt var det också fortfarande och då har jag ändå en hyfsad dator med bra uppkoppling. Tänk då någon som inte brukar använda dator eller har en gammal dator. Har inga "blixtrande krav" men vill ju helst inte dö av tristess eller få ett epilepsianfall innan man ens får se bilderna.
          Jag är dessutom med på ett forum där man måste länka bilder för att de skall synas i inläggen och det är konstigt nog alltid bilder som är länkade från photobucketalbum som hänger sig och står och stampar.

Om du läste igenom mitt inlägg ordentligt så var Facebook ett förslag om man ändå är medlem där och läste du ännu lite noggrannare så kunde du också sett att de som skall se bilderna i det album man väljer att dela inte behöver vara medlemmar överhuvud... Helt reklamfritt för dem dessutom...

Redigerat av Kryddan03: 17-08-2012, 21:22

--------------------
          Odlar på taket i zon II

Citera
          Bengalow
          Inlägg 17-08-2012, 21:29
          Länk hit: #13

Medlem

Kryddan03! Vi har totalt olika erfarenhet av Photobucket..det kan jag förstå av ditt svar. Jag har minst 1500 bilder där som jag utan problem lägger ut till bekanta. Ett klick på länken och bilderna kommer upp direkt.
          Läs sedan vad hattstugan skrev om FB...NEJ TACK...

Citera
          Kryddan03
          Inlägg 17-08-2012, 21:37
          Länk hit: #14

Medlem

CITAT (Bengalow @ 17-08-2012, 22:29) *
          Kryddan03! Vi har totalt olika erfarenhet av Photobucket..det kan jag förstå av ditt svar. Jag har minst 1500 bilder där som jag utan problem lägger ut till bekanta. Ett klick på länken och bilderna kommer upp direkt.
          Läs sedan vad hattstugan skrev om FB...NEJ TACK...

Var någonstans har jag skrivit att jag tvingar dig att bli medlem i Facebook?
          Du får gärna använda photobucket om du vill, det rör mig inte i ryggen. Men, det är väl bra om Tapio får reda på andras erfarenheter av den tjänsten. Min erfarenhet är att det blinkar och poppar upp reklam överallt och att det ofta är segt. En tjänst jag en gång i tiden använde för att dela bilder men inte längre då jag anser att det finns bättre sätt att dela bilder. Får jag inte tycka det för dig? g.gif

Redigerat av Kryddan03: 17-08-2012, 21:56

--------------------
          Odlar på taket i zon II

Citera
          Tapio
          Inlägg 17-08-2012, 21:49
          Länk hit: #15

Medlem

Halaj!

NEJ! Inte bråka nu här i min tråd.

För att ljuta olja på vågorna kommer några bilder. Mitt uppe i bergen i karpaterna på den slovenska sidan stannar jag till vid en vägficka för att pusta ut och kolla kartan.
          Där finns…äähh, kolla bilderna. Nån slags gårdsförsäljning av trädgårdmöbler? Vet inte. Inga skyltar. Ingen hänvisning till nåt öht.
          Men visst är det fräckt? Någon har lagt ett jättejobb på att skala dessa rötter och göra nåt fint av det.

//

Bifogad bild

Bifogad bild

Bifogad bild

Citera
          Kryddan03
          Inlägg 17-08-2012, 21:58
          Länk hit: #16

Medlem

CITAT (Tapio @ 17-08-2012, 22:49) *
          Halaj!

NEJ! Inte bråka nu här i min tråd.

För att ljuta olja på vågorna kommer några bilder. Mitt uppe i bergen i karpaterna på den slovenska sidan stannar jag till vid en vägficka för att pusta ut och kolla kartan.
          Där finns…äähh, kolla bilderna. Nån slags gårdsförsäljning av trädgårdmöbler? Vet inte. Inga skyltar. Ingen hänvisning till nåt öht.
          Men visst är det fräckt? Någon har lagt ett jättejobb på att skala dessa rötter och göra nåt fint av det.

//

Sorry. angel_not.gif

Minst sagt intressanta trädgårdsmöbler! Som du säger måste det ligga en massa arbete bakom. Snyggt? Inte riktigt min smak men imponerande. smile.gif

Redigerat av Kryddan03: 17-08-2012, 22:16

--------------------
          Odlar på taket i zon II

Citera
          hattstugan
          Inlägg 17-08-2012, 22:02
          Länk hit: #17

Moderator
          Antal inlägg: 21 592
          Medlem nr: 27 097

Tycker de är häftiga!

Mja kanske inte här då men ändå! Vilket jobb den som gjort dem har haft!

Citera
          Klint
          Inlägg 18-08-2012, 17:43
          Länk hit: #18

Medlem
          Antal inlägg: 4 467
          Medlem nr: 18 069

Men jag forstod inte riktigt vad du har emot Piccasa,gratis och du kan bestämma vem som får se skicka bara länken funkar jättebra för tex mamma (77) skriva till bilderna funkar också!

--------------------
          Blåklint

Titta gärna in på bygg,

http://forum.odla.nu/index.php?showtopic=104592&st=60

Citera
          Tapio
          Inlägg 18-08-2012, 19:24
          Länk hit: #19

Medlem

Halaj!

Nädå, jag har inget emot picasa alls. Möjligtvis för att det tillhör Google, och är därför lite skrämmande. De vet snart mer om mig än vad jag själv vet.

Jag är bara ute efter att hitta nåt smidigt och lätt, och det var därför jag ställde frågan.

Kryddan tyckte att photobucket var seg, så där backar jag.

För att lägga bilder på flickr. Måste man skaffa ett konto på yahoo!, vilket var bökigt enligt någon blogg jag hittade.

En annan fotosite (minns inte vilken) ägdes av Fox Inc.
          Vill man stödja en konservativ, republikansk, fundamentalt kristen, abortmotståndarsite?
          Jag vet inte. Skall man bry sig? Jag vet inte.

Efter tips i kryddans inlägg #8 gjorde jag ett försök att regga ett konto hos Telia (min internetleverantör) där jag kunde lägga mina bilder. Jag bockade för att de skulle skicka en verifieringskod till mig via SMS, men det har de inte gjort. Suck.

//T

Redigerat av Tapio: 18-08-2012, 19:26

Citera
          Tapio
          Inlägg 18-08-2012, 20:25
          Länk hit: #20

Medlem

Halaj!

Med risk för att flytta fokus från min fråga har jag en annan fråga som hör ihop med min resa. Jag stannade i Krakow några dagar och passade på att besöka Auschwitz.
          Första bilden: här arkebuserades fångar, mellan block 10, till V och block 11 till H: http://sv.wikipedia.org/wiki/Block_11
          Andra bilden: där står en uniformerad israelisk soldat och tar en makrobild på nåt.
          Tredje bilden: det gjorde jag också. Det ligger småsten intryckt där. En sten där har text på sig, på det israeliska/judiska (vet inte vilket) alfabetet.

Så nu kommer min fråga: det finns någon grej med judendomen och döden och sten.
          Vari ligger det?
          I filmen Schindler's List ser man i slutminutrarna en jättekö med människor som alla lägger en sten på något monument (Schindlers gravsten? Minns inte) i filmen förklaras också symboliken med sten/döden. Är det nån som minns filmen och kan förklara?

När jag googlar på sten och israel får jag mest upp artiklar om stenkastande palestinier och liknande.

//T

Bifogad bild

Bifogad bild

Bifogad bild

Citera

2 sidor V   1 2 >
          Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 05-08-2025, 09:38

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon