Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

4 sidor V   1 2 3 > »   
          Skriv svarNytt inlägg
          > julhelgens tv-program, ris och ros enligt din smak
          Eva i Skåne
          Inlägg 26-12-2012, 22:52
          Länk hit: #1

Medlem
          Antal inlägg: 24 744
          Medlem nr: 110

Jag har precis sett Fjällbackamorden som det gjorts en del reklam för. Det var den sämsta svenska deckare jag sett på länge thumbdown.gif
          Jag planerar i alla fall inte att se fler delar

Citera
          Huggorm
          Inlägg 26-12-2012, 23:32
          Länk hit: #2

Moderator
          Antal inlägg: 18 405
          Medlem nr: 9 009

Över huvud taget väldigt lite som varit sevärt. Men det är ju inte för att se på TV som man firar jul...

Citera
          gunsta
          Inlägg 26-12-2012, 23:32
          Länk hit: #3

Medlem
          Antal inlägg: 5 616
          Medlem nr: 48 334

Så bra att du tycker det, apropå Evas reflexion - vi var lite i valet och kvalet om Mordserien - men vi sa att det trevligare att prata medan vi äter vår sena mat än att titta på något som man inte vet ett dyft om - f ö har vi nog inte tittat på något minnesvärt förutom tidiga nyheterna.

Redigerat av gunsta: 26-12-2012, 23:35

--------------------
          Ibland, när jag säger vad jag tänker, märker jag att så tycker jag inte. Kanin (Nalle Puh)

Citera
          skånepåg
          Inlägg 27-12-2012, 00:54
          Länk hit: #4

Medlem
          Antal inlägg: 5 158
          Medlem nr: 21 199

Förutom Julkalendern som var väldigt bra så har de visat en hel del tråkigt denna julhelgen thumbdown.gif
          Man kunde oftast slå på tv'n innan och se nån julinspirerad film/serie men dåligt utbud nu med allt nytt sad.gif

--------------------
          Pjater-Zon 1-2

Citera
          Eva i Skåne
          Inlägg 27-12-2012, 10:19
          Länk hit: #5

Medlem

Jag hade velat se Änglagård 3 och filmen Lady och Lufsen som gick igår em, men det kommer säkert fler tillfällen.
          Hellre umgås än se på tv. Du har helt rätt Gunsta.

Citera
          tomas99
          Inlägg 27-12-2012, 11:33
          Länk hit: #6

Medlem
          Antal inlägg: 613
          Medlem nr: 3 728

minnernas television som visades igår, var det bästa tvprogram under julhelgen.

--------------------
          Vi är många som blivit drabbade på olika sätt av kränkande behandling. Idag hörs ordet mobbning ( kränkande särbehandling) allt oftare i radio/TV och i övrig media och på arbetsplatser. Men vi måste lära känna ordet och vad det betyder.

Citera
          Natur liv
          Inlägg 27-12-2012, 13:58
          Länk hit: #7

Medlem
          Antal inlägg: 8 739
          Medlem nr: 43 937

Jag hoppas att "Landet som inte längre är" i eftermiddag blir minnesvärt. Jag hoppas också att antennsladden sitter kvar så länge att jag hinner se programmet. Annars står stegen på plats för en akututryckning.

--------------------
          Livet är härligt när man kan njuta av frukostkaffet till fågelkvitter och dofterna från kryddodlingen.

Citera
          skånepåg
          Inlägg 27-12-2012, 14:09
          Länk hit: #8

Medlem
          Antal inlägg: 5 158
          Medlem nr: 21 199

CITAT (Natur liv @ 27-12-2012, 13:58) *
          "Landet som inte längre är"

Den ska jag definitivt se! Tack för tipset smiley_small_hug.gif

--------------------
          Pjater-Zon 1-2

Citera
          Natur liv
          Inlägg 27-12-2012, 17:52
          Länk hit: #9

Medlem
          Antal inlägg: 8 739
          Medlem nr: 43 937

"Landet som inte längre är" var definitivt värt att se. Fågelkvitter, vattenporlande, hästar och hagar är kulturhistoriskt intressant och för mig också ett minne av barndomen. I alla fall somrarna. Hö, plogande och kor i hagarna. Ett slitgöra som dessvärre inte tas över av nästa generation. Man får sig en tankeställare när man ser ett sådant här program.

--------------------
          Livet är härligt när man kan njuta av frukostkaffet till fågelkvitter och dofterna från kryddodlingen.

Citera
          Eva i Skåne
          Inlägg 27-12-2012, 20:09
          Länk hit: #10

Medlem

CITAT (tomas99 @ 27-12-2012, 11:33) *
          minnernas television som visades igår, var det bästa tvprogram under julhelgen.

Lars Molin är alltid underhållande tummenupp.gif Andra delen gick idag och den var bättre än gårdagens, tycker jag. Imorgon kommer sista delen av Zombie.

Citera
          Jordgubbe
          Inlägg 27-12-2012, 22:01
          Länk hit: #11

Medlem
          Antal inlägg: 217
          Medlem nr: 22 241

Såg en del TV veckan innan jul och då tyckte jag att det iaf var rätt ok utbud men under julen har det varit rätt så dåligt.

Allt som inte är långfilmer går ju för det mesta att se via playkanalerna.

Blev också lite besviken på "nya" Fjällbacka då SVT visade några andra filmatiseringar av böckerna en annan jul som både var mörkare och bättre gjorda.

Men det jag saknar allra mest är de engelska deckarna som alltid gick förr mellan jul och nyår.

Citera
          gunsta
          Inlägg 27-12-2012, 22:05
          Länk hit: #12

Medlem
          Antal inlägg: 5 616
          Medlem nr: 48 334

CITAT (Jordgubbe @ 27-12-2012, 22:01) *
          Såg en del TV veckan innan jul och då tyckte jag att det iaf var rätt ok utbud men under julen har det varit rätt så dåligt.
          ....
          Men det jag saknar allra mest är de engelska deckarna som alltid gick förr mellan jul och nyår.

Ja jag är beredd att hålla med dig - var är dom engelska deckarna?

--------------------
          Ibland, när jag säger vad jag tänker, märker jag att så tycker jag inte. Kanin (Nalle Puh)

Citera
          Jordgubbe
          Inlägg 27-12-2012, 22:47
          Länk hit: #13

Medlem
          Antal inlägg: 217
          Medlem nr: 22 241

CITAT (gunsta @ 27-12-2012, 22:05) *
          Ja jag är beredd att hålla med dig - var är dom engelska deckarna?

De visas ofta på Kanal9 numera, men den kanalen har ju inte alla + att det är på tok för många reklamavbrott (vilket förstör spänningen).

De jag minns från mina jular förr var filmatiseriseringara av Minette Walters första böcker och I mördarens spår med Helen Mirren.

Om man har Kanal9 så går Unni Lindells Honungsfällan nu på Lördag klockan 20.00-23.50. Perfekt uppesittardeckare.

Redigerat av Jordgubbe: 27-12-2012, 22:51

Citera
          Motti
          Inlägg 28-12-2012, 00:27
          Länk hit: #14

Medlem
          Antal inlägg: 10 802
          Medlem nr: 16 563

Gammal skåpmat gammla repriser stup i ett , samma filmer visas gång eftergång varje jäkla år angry.gif När man läser vilka vinster TV bolagen gör så förstår man ju det för de köper aldrig in något nytt ju ! Blir samma smörja till Nyår såg jag inget nytt under solen alls .

Citera
          Huggorm
          Inlägg 28-12-2012, 00:42
          Länk hit: #15

Moderator
          Antal inlägg: 18 405
          Medlem nr: 9 009

CITAT (Motti @ 28-12-2012, 00:27) *
          Gammal skåpmat gammla repriser stup i ett , samma filmer visas gång eftergång varje jäkla år angry.gif När man läser vilka vinster TV bolagen gör så förstår man ju det för de köper aldrig in något nytt ju ! Blir samma smörja till Nyår såg jag inget nytt under solen alls .

Vart kan man läsa om de vinsterna? Jag trodde att de flesta TV-bolag nätt och jämnt gick runt, utom SVT då förstås

Citera
          Motti
          Inlägg 28-12-2012, 00:56
          Länk hit: #16

Medlem

Dom vinsterna talade de om i ett TV program för ett halv år sedan vilket minns jag inte ,men ett starkt överskott ha de ,ingen driver väl ett företag som inte går med vinst särskillt inte tv kanalerna ,då hade de väl inte haft råd att starta nya kanaler hela tiden .

Redigerat av Motti: 28-12-2012, 00:57

Citera
          Piccante
          Inlägg 28-12-2012, 01:18
          Länk hit: #17

Medlem
          Antal inlägg: 8 776
          Medlem nr: 6 891

giggle.gif liiiiite roligt är det när personer som ofta vill (M)eddela sin partitillhörighet gnäller på både vinstuttag och fri företagsamhet där luckor i personliga integriteten utnyttjas.

--------------------
          আছে কিছুই গুরুত্বপূর্ণ!

Citera
          Motti
          Inlägg 28-12-2012, 02:16
          Länk hit: #18

Medlem

Har drivit två företag själv ett eget och ett som föreståndare !man driver inte ett företag som inte lönar sig och som inte ger en vinst ,driver man ett företag som går back bör man nog lägga ner verksamheten för man kan inte leva på lånade pengar hela tiden ,man måste ha ett eget kapital för att överleva i dessa tider .Skulle aldrig gå på den "finten"att inte Tv kanalerna går med vinst ,det är ju Bullskit , tydligen har en kanal som tv3 en vinst på 30,0000 mille varje år ,varför ska vi då som betalande kunder behöva sitta och titta på gammla jäkla repriser både på seriers och filmer ?vart går pengarna till ?styrelsen kanske confused.gif

Citera
          Motti
          Inlägg 28-12-2012, 02:22
          Länk hit: #19

Medlem

PS! föresten om de nu får för sig att visa en ny film så går den på natten när alla sover eller vill sova .

Citera
          *Stintan*
          Inlägg 28-12-2012, 11:20
          Länk hit: #20

Medlem
          Antal inlägg: 22 484
          Medlem nr: 6 301

CITAT (Motti @ 28-12-2012, 02:16) *
          Har drivit två företag själv ett eget och ett som föreståndare !man driver inte ett företag som inte lönar sig och som inte ger en vinst ,driver man ett företag som går back bör man nog lägga ner verksamheten för man kan inte leva på lånade pengar hela tiden ,man måste ha ett eget kapital för att överleva i dessa tider .Skulle aldrig gå på den "finten"att inte Tv kanalerna går med vinst ,det är ju Bullskit , tydligen har en kanal som tv3 en vinst på 30,0000 mille varje år ,varför ska vi då som betalande kunder behöva sitta och titta på gammla jäkla repriser både på seriers och filmer ?vart går pengarna till ?styrelsen kanske confused.gif

När betalade du något för att kunna se TV3?

För övrigt drivs självklart de allra flesta företag enkom för att generera vinst till ägarna. Vem har påstått något annat? Varför skulle det vara mer OK att företaget Skruv&Mutter ger vinst till sina ägare än att TV3 gör det?

Själv tycker jag att det varit ganska gott om sevärda TV-program under julhelgen. Fler än jag hunnit med att se direkt iallafall så det är bra att man kan se dem i efterhand på Play.

--------------------
          Rotar runt i Sörmlands inland zon 2-3
          Det är ingen konst att vara modig om man inte är rädd/Tove Jansson

Citera

4 sidor V   1 2 3 > » 
          Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 30-07-2025, 23:42

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon