Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

Skriv svarNytt inlägg
          > Automatisk bevattning, Bevattning utan el?
          Forte
          Inlägg 07-05-2013, 07:57
          Länk hit: #1

Medlem
          Antal inlägg: 59
          Medlem nr: 3 182

Funderar på att bygga något listigt för att ordna bevattning av mina frilandstomater på landet. Men jag vill inte använda några dyra (el-)prylar som riskerar att bli stulna utan funderar på vattentunna och någon form av droppslang. Ser att Hozelock har något sådant som ska komma/har kommit under våren 2013. Har någon provat detta eller egen konstruktion som kan komma med tips och idéer?

Citera
          Ewa L
          Inlägg 07-05-2013, 18:19
          Länk hit: #2

Medlem
          Antal inlägg: 2 643
          Medlem nr: 579

Jag har en automatisk bevattning utan el till mitt växthus, men kan tyvärr inte säga om det funkar än eller ej. whistling.gif
          Jag har nämligen inte brytt mig om att koppla in den ännu. Däremot har jag flera kompisar som rekommenderat den.

Men det verkar funka bra. Tunnan med vatten måste bara vara högre (~1 m) än själva Hydromaten. Sedan har den typ 50 munstycken (pipar) som skall tryckas ner i jorden.
          Att jag inte kopplat in den beror på att mitt växthus är helt nytt... Har liksom inte hunnit + att behovet är inte så stort ännu.

Visst ja, min kom tillsammans med växthuset från Willab men det finns säkert billigare leverantörer.

--------------------
          Bättre sänt än aldrig!
          Min "nya" kärlek och sambo: Lucas. Och nu har Lucas fått lillebror: Elton!

Lucas Och här är mattes älskling knappt 6 månader.

Elton, 10 veckor

Citera

Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 07-08-2025, 19:49

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon