Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

Skriv svarNytt inlägg
          > Hur beställa från odla, Blir tokig snart:)
          jennybring
          Inlägg 30-05-2013, 07:30
          Länk hit: #1

Medlem
          Antal inlägg: 15
          Medlem nr: 75 665

Kanske helt fel ställe för inlägget men hittade inget som passade.

Saken är den att jag skulle vilja beställa lite plantor från odla men det går inget bra. Mitt problem är att när jag är färdig med en kategori och också vill beställa lite från en annan så vet jag inte hur man kommer tillbaka till shopens start utan måste backa. Då försvinner allt från kundkorgen. Har provat lite olika sätt men det vill sig inte alls.

Hur gör man?!

Mycket förvirrad Jenny

Citera
          Heléne Odla.nu
          Inlägg 30-05-2013, 08:42
          Länk hit: #2

Gäster

Hej Jenny

När det gäller det rent praktiska med de olika kategorierna är det riktigt att det inte går att lägga artiklar från olika erbjudanden i samma kundkorg, utan man får göra en beställning i respektive kategori. Det du däremot kan göra är att skriva i meddelanderutan på respektive beställning att du önskar få alla dina artiklar samlevererade, så brukar det lösa sig på bästa sätt. Meddelanderutan hittar du på samma sida som du fyller i dina namn- och adressuppgifter på när du beställer.

Det är förändringar på gång, vi är medvetna om att detta är lite problematiskt och vi jobbar stenhårt på en lösning som kan fungera väl ur alla aspekter.

Vänd dig gärna till Kundtjänst om du har fler frågor om sortiment, leveranser mm. Du når dem via mail info@odla.nu eller på telefon, måndag-fredag kl.8.00-13.00 telefonnummer 0451-610 30.

Med vänlig hälsning
          Heléne Odla.nu

Citera
          jennybring
          Inlägg 30-05-2013, 09:06
          Länk hit: #3

Medlem
          Antal inlägg: 15
          Medlem nr: 75 665

Tack!
          Var precis det jag ville, att endast behöva betala en frakt. Då var det inte jag som var helt dum dåsmile.gif Beställningar kommer!
          /Jenny

Citera
          Iza
          Inlägg 30-05-2013, 11:55
          Länk hit: #4

Medlem
          Antal inlägg: 418
          Medlem nr: 2 351

Jasså, man kan kringgå att få frakt på varje order! Det har retat mig länge att ni tar så mycket frakt.
          men nu kan man alltså beställa från flera erbjudanden och bara få en frakt. rolleyes.gif

--------------------
          zon3-4

Citera
          Heléne Odla.nu
          Inlägg 30-05-2013, 12:04
          Länk hit: #5

Gäster

Vi tycker inte att vår fraktavgift är så hög, särskilt inte eftersom vi som högst tar 59 kronor per beställning och aldrig lägger på expeditionsavgifter eller andra liknande kostnader. Fröbeställningar kostar endast 15 kronor i frakt.

Det man ska ha i åtanke när man beställer ur mer än ett erbjudande och vill ha dem samlevererade är att man då kan få vänta längre än normalt på sin leverans. Det beror på att vi ibland lägger ut erbjudanden någon eller några veckor innan vi har fått hem de aktuella växterna i lager, detta för att kunna leverera till många direkt när de sedan kommer hem. Man vill kanske kunna beställa hem till exempel lökar på våren ett bra tag innan det ens går att gräva ner dem i marken. En annan aspekt att tänka på är att alla växter inte mår så bra av att trängas ihop för mycket med varann, och då kan samleverans med växter ur olika erbjudanden vara olämpligt av det skälet.

Men som sagt, om man som kund önskar samleverans brukar vi försöka lösa det på bästa sätt!

Med vänlig hälsning
          Heléne, Odla.nu

Citera
          karinc
          Inlägg 20-06-2013, 21:35
          Länk hit: #6

Medlem
          Antal inlägg: 136
          Medlem nr: 41 107

Åh vad bra att få veta detta! Det är MÅNGA gånger som jag låter bli att beställa just pga detta, iaf när man bara vill ha EN växt från flera erbjudanden. Då blir frakten orimligty hög.

Citera

Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 27-07-2025, 03:57

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon