Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

3 sidor V   1 2 3 >  
          LåstNytt inlägg
          > Nu har jag fått nog!
          Gita
          Inlägg 02-06-2013, 19:29
          Länk hit: #1

Medlem
          Antal inlägg: 5 162
          Medlem nr: 8 833

Efter tillsägelse från er moderator och från forumvärden som båda tycks sila mygg och svälja kameler lämnar jag nu forumet.
          Taket har blivit alldeles för lågt för mig och några givande diskussioner är inte möjliga längre, gissar att forumet inte kommer att finnas kvar särskilt länge.
          Tro nu för f-n inte detta är något tyck synd om mig , be mig stanna kvar inlägg som ju är ganska vanliga.
          Gita

Citera
          Huggorm
          Inlägg 02-06-2013, 19:40
          Länk hit: #2

Moderator
          Antal inlägg: 18 405
          Medlem nr: 9 009

När man blundar för Forumvärdens och även moderators inlägg och fortsätter skriva offtopic får man räkna med en tillsägelse, det är inget konstigt med det.

Citera
          gunsta
          Inlägg 02-06-2013, 20:48
          Länk hit: #3

Medlem
          Antal inlägg: 5 616
          Medlem nr: 48 334

Jag respekterar ditt beslut Gita - MEN jag tycker det är jättetrist att du lämnar forumet. Du är vass och rapp - sånt behövs. Jag har gillat att läsa dina inlägg oavsett om jag sympatiserat med dig eller ej.

Allt gott till dig - ha det bra smile.gif

Redigerat av gunsta: 02-06-2013, 20:48

--------------------
          Ibland, när jag säger vad jag tänker, märker jag att så tycker jag inte. Kanin (Nalle Puh)

Citera
          Anma
          Inlägg 02-06-2013, 21:52
          Länk hit: #4

Medlem
          Antal inlägg: 10 260
          Medlem nr: 5 642

Hej då!
          Väl mött.

Citera
          *Stintan*
          Inlägg 03-06-2013, 05:34
          Länk hit: #5

Medlem
          Antal inlägg: 22 484
          Medlem nr: 6 301

CITAT (Gita @ 02-06-2013, 20:29) *
          Efter tillsägelse från er moderator och från forumvärden som båda tycks sila mygg och svälja kameler lämnar jag nu forumet.
          Taket har blivit alldeles för lågt för mig och några givande diskussioner är inte möjliga längre, gissar att forumet inte kommer att finnas kvar särskilt länge.
          Tro nu för f-n inte detta är något tyck synd om mig , be mig stanna kvar inlägg som ju är ganska vanliga.
          Gita

Jasså du Gita, nu kan man plötsligt starta en "lämna Odla tråd" med annan avsikt än "tyck synd om mig, be mig stanna kvar"! Fan tro´t med tanke på dina tidigare kommentarer i dylika trådar.

--------------------
          Rotar runt i Sörmlands inland zon 2-3
          Det är ingen konst att vara modig om man inte är rädd/Tove Jansson

Citera
          malarmaster
          Inlägg 03-06-2013, 06:10
          Länk hit: #6

Medlem
          Antal inlägg: 2 446
          Medlem nr: 28 186

visserligen aldrig haft kontakt med moderator men jag upplever också att taket sänkts rejält.
          politikertrådar är ju numera sällsynta trots att det har o finns mycket som skulle vara kul att debattera.
          men som jag upplever det har många tidigare tongivande tystnat i debatten,om de har lämnat eller som i mitt fall hittat bättre sajter att besöka.
          odla har blivit riktigt tråkigt. ulf

PS. tack för dina inlägg,gita,du har som tidigare skrivits varit en vass debattör. DS

Citera
          Monaxe
          Inlägg 03-06-2013, 06:26
          Länk hit: #7

Medlem
          Antal inlägg: 3 326
          Medlem nr: 12 962

CITAT (*Stintan* @ 03-06-2013, 06:34) *
          Jasså du Gita, nu kan man plötsligt starta en "lämna Odla tråd" med annan avsikt än "tyck synd om mig, be mig stanna kvar"! Fan tro´t med tanke på dina tidigare kommentarer i dylika trådar.

Det är väl så att alla andra trådar angående samma sak inte har varit seriöst menade eller menade som information, utan mestadels varit "tyck synd om" trådar. Detta är ju skillnad. (Obs, IRONI)

--------------------
          Monaxe zon 2 på västkusten

Citera
          Cacki
          Inlägg 03-06-2013, 07:27
          Länk hit: #8

Medlem
          Antal inlägg: 6 240
          Medlem nr: 6 755

Gillar man inte forumet längre, inte accepterar regelverket och inte kan ta en tillsägelse så gör man självklart helt rätt i att lämna det. Dessutom är det ju självvalt och då kan det väl knappast vara synd om en?? g.gif

--------------------
          **Cacki z 3**

Citera
          *Stintan*
          Inlägg 03-06-2013, 07:28
          Länk hit: #9

Medlem
          Antal inlägg: 22 484
          Medlem nr: 6 301

CITAT (Monaxe @ 03-06-2013, 07:26) *
          Det är väl så att alla andra trådar angående samma sak inte har varit seriöst menade eller menade som information, utan mestadels varit "tyck synd om" trådar. Detta är ju skillnad. (Obs, IRONI)

000.gif

--------------------
          Rotar runt i Sörmlands inland zon 2-3
          Det är ingen konst att vara modig om man inte är rädd/Tove Jansson

Citera
          silos
          Inlägg 03-06-2013, 08:36
          Länk hit: #10

Medlem
          Antal inlägg: 9 297
          Medlem nr: 6 292

Mycket tråkigt att du lämna forumet!
          Jag önskar dig all lycka på din vandring genom livet! smiley_small_hug.gif

Citera
          pejori
          Inlägg 03-06-2013, 09:33
          Länk hit: #11

Medlem
          Antal inlägg: 19 528
          Medlem nr: 2 682

Ha det gott i fortsättningen.
          Ångrar du dig, är forumet bara en knapptryckning bort.

--------------------
          Den grövsta form av mobbning är, att kalla sina meningsmotståndare mobbare.
          Bor i zon 2

Citera
          Anma
          Inlägg 03-06-2013, 13:45
          Länk hit: #12

Medlem

CITAT (malarmaster @ 03-06-2013, 07:10) *
          visserligen aldrig haft kontakt med moderator men jag upplever också att taket sänkts rejält.
          politikertrådar är ju numera sällsynta trots att det har o finns mycket som skulle vara kul att debattera.
          men som jag upplever det har många tidigare tongivande tystnat i debatten,om de har lämnat eller som i mitt fall hittat bättre sajter att besöka.
          odla har blivit riktigt tråkigt. ulf

PS. tack för dina inlägg,gita,du har som tidigare skrivits varit en vass debattör. DS

Att politikertrådar är sällsynta beror nog inte alls på att taket skulle ha sänkts. Själv slutade jag att starta nya politktrådar på odla efter att jag tröttnade på alla kommentarer om "de där jobbiga politkertrådarna som tar över hela småprat". Har inget att göra med moderatorer eller lågt tak.

Det är sällan det blivit tillsägelser i de få trådar som finns, så det "låga taket" är nog inte orsaken. Folk är nog bara trött på politik just nu, laddar för valet. wink.gif

Starta en intressant politiktråd själv förresten.

Citera
          mamamaggan
          Inlägg 03-06-2013, 15:57
          Länk hit: #13

Medlem
          Antal inlägg: 15 810
          Medlem nr: 2 558

Håller med om det inte går att ha intressanta trådar , t ex politiska , nu för tiden på Odla.

Dels är de som kunde diskutera sådana saker utan att gå till personangrepp inte kvar längre ( undrar varför ?) dels blir det i stort sett alltid något / några " troll " som förstör tråden .

Tråkigt nog så går det inte att föra några vettiga dsikussioner här längre .

Saknar det " gamla " Odla med diskussionsglada människor som kunde uppföra sig.

--------------------
          Mälardalen zon 2 - 3

Att känna skuld är att vara human

Citera
          malarmaster
          Inlägg 03-06-2013, 17:03
          Länk hit: #14

Medlem
          Antal inlägg: 2 446
          Medlem nr: 28 186

CITAT (Anma @ 03-06-2013, 14:45) *
          Att politikertrådar är sällsynta beror nog inte alls på att taket skulle ha sänkts. Själv slutade jag att starta nya politktrådar på odla efter att jag tröttnade på alla kommentarer om "de där jobbiga politkertrådarna som tar över hela småprat". Har inget att göra med moderatorer eller lågt tak.

Det är sällan det blivit tillsägelser i de få trådar som finns, så det "låga taket" är nog inte orsaken. Folk är nog bara trött på politik just nu, laddar för valet. wink.gif

Starta en intressant politiktråd själv förresten.

jag tror snarare att politikertrådarna blev färre pga att många inte längre är kvar o debatterar.
          gita är väl en av de gamla debattörerna o nu tycks även hon försvinna.
          själv är jag numera ute i verkligheten o har lite tid för odla.får min portion av politisk debatt i kommunfullmäktige o på partiet.
          vart tog rudas politikertråd vägen förresten? ingen som skrivit där på evighet.
          annars finns det ju debattämnen men tyvärr tas ju trådar bort när det börjar hetta till.
          jag kallar det censur ,men så är ju odla en kommersiell sajt o det gäller att hålla reklamintäkterna intakta.
          inget dåligt rykte får ha någon chans att börja spira.
          men tack o lov finns det andra fria sajter där det går att debattera vilt. ulf

Citera
          ninnisky
          Inlägg 03-06-2013, 17:41
          Länk hit: #15

Medlem
          Antal inlägg: 5 047
          Medlem nr: 3 958

CITAT (gunsta @ 02-06-2013, 19:48) *
          Jag respekterar ditt beslut Gita - MEN jag tycker det är jättetrist att du lämnar forumet. Du är vass och rapp - sånt behövs. Jag har gillat att läsa dina inlägg oavsett om jag sympatiserat med dig eller ej.

Allt gott till dig - ha det bra smile.gif

tummenupp.gif kan bara hålla med,

--------------------
          Det är dumt att slänga bort en hel cykel för att det kommit in ett gruskorn i kedjan...

Citera
          Huggorm
          Inlägg 03-06-2013, 18:06
          Länk hit: #16

Moderator
          Antal inlägg: 18 405
          Medlem nr: 9 009

Nu var det inte i någon politiktråd det hela utspelade sig, utan i argtråden

Citera
          Gossen Ruda
          Inlägg 03-06-2013, 18:24
          Länk hit: #17

Medlem
          Antal inlägg: 23 957
          Medlem nr: 296

Berg av mullvadshögar, bråk ur intet.

--------------------
          Mera Japan-pop åt svenska folket AKB48と日本を発見するには、長い時間に起こった最高のことです

Straight for ever. Cogito, ergo sum.

Citera
          Anma
          Inlägg 03-06-2013, 19:20
          Länk hit: #18

Medlem

CITAT (mamamaggan @ 03-06-2013, 16:57) *
          Håller med om det inte går att ha intressanta trådar , t ex politiska , nu för tiden på Odla.

Dels är de som kunde diskutera sådana saker utan att gå till personangrepp inte kvar längre ( undrar varför ?) dels blir det i stort sett alltid något / några " troll " som förstör tråden .

Tråkigt nog så går det inte att föra några vettiga dsikussioner här längre .

Saknar det " gamla " Odla med diskussionsglada människor som kunde uppföra sig.

De flesta försvann väl långt innan moderatorerna tillkom så inte kan det bero på det i varje fall. Snarare på att man tillät vilka påhopp som helst och trådkaparna fick härja fritt.

Citera
          Cacki
          Inlägg 03-06-2013, 20:23
          Länk hit: #19

Medlem
          Antal inlägg: 6 240
          Medlem nr: 6 755

CITAT (malarmaster @ 03-06-2013, 18:03) *
          jag tror snarare att politikertrådarna blev färre pga att många inte längre är kvar o debatterar.
          gita är väl en av de gamla debattörerna o nu tycks även hon försvinna.
          själv är jag numera ute i verkligheten o har lite tid för odla.får min portion av politisk debatt i kommunfullmäktige o på partiet.
          vart tog rudas politikertråd vägen förresten? ingen som skrivit där på evighet.
          annars finns det ju debattämnen men tyvärr tas ju trådar bort när det börjar hetta till.
          jag kallar det censur ,men så är ju odla en kommersiell sajt o det gäller att hålla reklamintäkterna intakta.
          inget dåligt rykte får ha någon chans att börja spira.men tack o lov finns det andra fria sajter där det går att debattera vilt. ulf

Nej dåligt rykte har väl knappast något egenvärde eller? Försöker inte du också mota bort det så gott det går med ditt eget företag?

--------------------
          **Cacki z 3**

Citera
          mamamaggan
          Inlägg 03-06-2013, 21:00
          Länk hit: #20

Medlem
          Antal inlägg: 15 810
          Medlem nr: 2 558

CITAT (Anma @ 03-06-2013, 20:20) *
          De flesta försvann väl långt innan moderatorerna tillkom så inte kan det bero på det i varje fall. Snarare på att man tillät vilka påhopp som helst och trådkaparna fick härja fritt.

Tänk att jag kan inte påminna mig att jag sett de där påhoppen som gjorde att en klick skrek efter moderatorer. Ibland undrar jag t o m vilket syftet är från deras sida. Många vill ju ha bort Småprat , även Odla tycker jag att jag känner det som , kan det vara syftet ?

Trådkaparna , eller som jag väljer att kalla dem " trollen " , rensades inte ut utan i stället lämnade många vettiga Odla just p g a det tror jag. Det gick inte längre att föra en bra diskussion p g a av dessa " troll " .

Har varit med sedan 2003 och upplevde Odla som glatt och trevligt , fick bra hjälp om man frågade om växter såväl som annat.

Det gick att diskutera UTAN personliga påhopp , det förekom kanske tjuvnyp men ändå på något sätt så kunde vi samsas. Är det inte så det är i verkliga livet , man får göra upp sinsemellan ( utan " föräldrar " som ska försöka få barnen i sandlådan att samsas )?

I diskussioner , vilka som helst , måste det förekomma olika åsikter men när några inte kan förstå det utan kallar olika åsikter för " mobbing " o d så går det helt enkelt inte att diskutera. Allt som går emot deras åsikt är ren och skär " mobbing" anser en del , men då måste de leva i en mycket begränsad värld för att kalla sådant för " mobbing ".

De svarar " goddag yxskaft " , hänger upp sig på exempel som skrivs osv osv . Där har vi " bråket " som gör det så tråkigt/omöjligt att diskutera på Odla nu för tiden .

Redigerat av mamamaggan: 03-06-2013, 21:08

--------------------
          Mälardalen zon 2 - 3

Att känna skuld är att vara human

Citera

3 sidor V   1 2 3 >
          LåstNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 01-09-2025, 15:26

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon