CITAT (Motti @ 17-07-2013, 01:16)

Ja stackars hund som nu då tydligen ska gå på "prov" hos min dotter och hennes familj ! och om hon inte funkar ska hon tillbaks igen ! Min man och jag har inte lärt vår dotter det betendet !vi har haft jakthundar i många år och aldrig för en dag har vi haft tanken på att de ska vidabefodras till någon annan .
Hörde av vår son i går att svärsonen ska ta med sig hunden på sina jobb ,han är snickare .Men skulle det göra alllt lättare för en tvåårig schäffer som redan har levt i ett problem med en matte som har ledvärk ?
Ja men det är väl toppen att han kan ha hunden med sig på jobbet!
Hur skulle mattes ledvärk påverka hunden, menar du (förutom ev. brist på motion då)?

Jag vet att schäffrar har problem med andra hundar särskillt hanhundar som ofta har problem med andra hanhundar ,vet av erfarenhet då vi ställt upp för kompisar som ägt Shcäferhanar .
Men ååååh, vad trött jag blir!
Din erfarenhet av dessa schäferhanar kan du ju inte drälla ut på alla schäfrar!
Det kanske var dina kompisar som inte var bra hundägare?
Jag kände en smålänning en gång som var en riktig skitstövel.
Är alla smålänningar skitstövlar då?

Som någon skrev här så kan inte min man och jag påverka deras beslut ett dugg utan de får ta koncekvenserna själva ! Men all sin da !tre ungar tre katter och jobba heltid ! På lördag har vi 60 års fest här med 25 personer inte lönt att de tar hit den hunden då vi själva har en valp på 4,5 månader .Festen är min mans och handlar inte om hundar !
Det är väl bra om ni får träffa hunden i fråga, så ser ni kanske att den inte är något monster alls!