Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

4 sidor V   1 2 3 > »   
          Skriv svarNytt inlägg
          > Vad är det för fel på folk?, varför är andras olycka så intressant...
          Helen i Skåne
          Inlägg 15-01-2003, 09:15
          Länk hit: #1

Medlem
          Antal inlägg: 817
          Medlem nr: 33

Såg på nätet att man numera ska sälja en videofilm som visar hur påverkad Diana Ross var när polisen stoppade henne utanför ett köpcenter. Tydligen var hon asberusad och kunde knappt stå på benen. Varför skulle NÅGON vilja ha en videofilm som visar en trasig människa, känd eller inte? KÖPER folk verkligen sådant och varför? Sitter man hemma i stugan och ser filmen om och om igen och liksom "njuter" av att DR har kraschat? Varför skulle man tycka att det var spännande eller intressant? De flesta av känner henne inte och kan därför inte tycka att "där fick hon minsann" eller vad man nu tänker. Är det någon sorts skadeglädje över att se en beundrad stjärna falla typ "ha, hon är minsann inte bättre än jag"?! Jag blir upprörd och illa berörd av sådant här. Samma sak med Nicole Smith som man visar på TV och där alla tidningar förfasar sig över vad som händer i varje avsnitt och liksom speedar upp publiken så att ALLA måste kolla för att se om det VERKLIGEN är så att hon dricker/kysser kvinnor/juckar mot kuddar osv osv. Varför skulle det vara intressant vad hon gör? Hon är en stackars tjej från ingenstans som har halkat in på fel väg och där blir grovt utnyttjad av allt och alla. Vad är det för spännande eller kul med det?! Hur är vi skapta som tycker att det är "kul"? Är vi tacksamma att det inte är vi... eller händer det så lite intressanta saker i våra egna liv att vi måste ta till sådana TV-program?
          USCH vad jag blir upprörd och arg!!! mad.gif Vilka dåliga medmänniskor vi kan vara! sad.gif
          Tja detta var ju inte trädgård men jag blev ledsen över vad jag läste...

--------------------

Vänliga hälsningar Helen i Skåne

Citera
          Mariann
          Inlägg 15-01-2003, 09:40
          Länk hit: #2

Medlem
          Antal inlägg: 733
          Medlem nr: 64

Håller med dig fullständigt. Men hade människor inte köpt div tidningar, videos med skit, så hade det heller inte funnits behov av skiten. Se bara på t.ex. porren av olika slag och de prostistuerade, hade inte behovet funnits hade det dött ut. ALLA som läser de sorters tidn, saiter och utnyttjar andra människor är ANSVARIGA för hur det ser ut på den fronten. Man kan också säga att till viss del är alla som läser skvallerpress ansvariga för Prinsessan Dianas död!

--------------------
          Hälsningar Mariann, zon 3-4

En enda solstråle är nog för att driva bort många skuggor -St. Francis of Assisi

Citera
          yla
          Inlägg 15-01-2003, 10:07
          Länk hit: #3

Medlem
          Antal inlägg: 5 649
          Medlem nr: 208

ja de e för sorgligt sad.gif att de överhuvudtaget finns ett sådant behov
          man fattar det inte

när jag körde taxi så körde jag hem en tidningsgubbe en natt o han frågade om jag ville ha lite tidningar o jag sa ja förstås,det blir ju en del tid som ska slås ihjäl när man väntar på kunder
          han jobbade på en skvallerblaska o jag fick en hög me tidningar av den skvallerblaskan o döm om min för våning då jag kollade

o såg att alla tio nummren jag fick va framåt i tiden ingen tidning va gammal så dom visste alltså vad som hänt redan innan det hänt

där ser man nog har journalisterna del i hyenamentaliteten allt
          mad.gif
          o alla som köper dom, sad.gif
          kuligare med dator än me skvallertidningar biggrin.gif
          där kan man välja att inte gå in på allt skit ops
          stackars alla kändisar
          jag tror inte at dom riktigt fattar baksidan av att vara kändis förrän dom är där

wub.gif

--------------------
          lev idag imorrn kan de vara försent
          min hemsida
          yla oldwolfie

Citera
          *Felix matte*
          Inlägg 15-01-2003, 10:15
          Länk hit: #4

Medlem
          Antal inlägg: 14 005
          Medlem nr: 429

Håller med om att det är förskräckligt att det finns folk som betalar för att se andras elände.
          Köper aldrig en skvallertidning men får erkänna att jag såg delar av program om Anna Nicole Smith. (stackars utnyttjade människa)
          Kanske behöver vi ibland se lite elände för att förstå
          och värdesätta det vi har. Bara en tanke.

Citera
          ulfven
          Inlägg 15-01-2003, 14:21
          Länk hit: #5

Medlem
          Antal inlägg: 58
          Medlem nr: 257

Jag har svårt att tycka synd om A-N Smith även om domaren i domstolen som slutligen (?) avgjorde att hon fick behålla ca en miljard (!) av arvet efter maken konstaterade att hon väl är på gränsen till förståndshandikappad.

Mvh/Ulfven

--------------------
          Mvh/Ulfven, zon 2, www.kassander.com

Cyniker är vad den naive kallar realisten...

Citera
          Sassa
          Inlägg 15-01-2003, 14:59
          Länk hit: #6

Medlem
          Antal inlägg: 186
          Medlem nr: 117

Men hörni: läser ni inte skvallertidningarna hos tandläkarn eller frissan?
          De brukar ju vara helt utslitna. wink.gif
          Undrar Sassa

Citera
          Mariann
          Inlägg 15-01-2003, 15:01
          Länk hit: #7

Medlem
          Antal inlägg: 733
          Medlem nr: 64

Det är bara att inse, vi är alla har skyldiga sad.gif

--------------------
          Hälsningar Mariann, zon 3-4

En enda solstråle är nog för att driva bort många skuggor -St. Francis of Assisi

Citera
          yla
          Inlägg 15-01-2003, 15:19
          Länk hit: #8

Medlem
          Antal inlägg: 5 649
          Medlem nr: 208

CITAT (Sassa @ 15-01-2003, 14:59)
          De brukar ju vara helt utslitna. wink.gif
          Undrar Sassa

joooråå jag va hos doktorn igår o där satt jag i över en timme o visst läste jag men efter en halvtimme tröttnade jag på dessa eländiga blaskor o satt o bara stillade mej raktupponer utan blaska det va rogivande o fick mitt huvud att tänka på andra saker. wub.gif rolleyes.gif tongue.gif smile.gif
          så jag erkänner wub.gif
          men jag skulle aldrig lägga pengar på att köpa dom
          så man undrar vem som köper dom
          fast de e ju förstås lite flykt från verkligheten antagligen rolleyes.gif

--------------------
          lev idag imorrn kan de vara försent
          min hemsida
          yla oldwolfie

Citera
          *Felix matte*
          Inlägg 15-01-2003, 15:44
          Länk hit: #9

Medlem

CITAT (Sassa @ 15-01-2003, 14:59)

Jag går aldrig till frissan och hos tandläkarn
          har jag aldrig sett skvallerblaskor.
          Där fyller jag korsord i ICA Kuriren (om jag får vänta)
          Men ´som sagt, jag ser skvaller på TV

Citera
          Posse
          Inlägg 15-01-2003, 20:04
          Länk hit: #10

Medlem
          Antal inlägg: 2 137
          Medlem nr: 432

Det har nog i alla tider funnits intresse för andras olycka. En period var det väl t.ex. populärt med tragiska skillingatryck, Elvira Madigan, I en sal på lasarettet, Lejonbruden o.dyl.

Kanske är jag lite pervers men jag har svårt att förstå varför en del älskar att se på TV där andra människor vinner massor med pengar och/eller prylar på löpande band... rolleyes.gif

Citera
          Annika zon 4
          Inlägg 15-01-2003, 23:28
          Länk hit: #11

Medlem
          Antal inlägg: 89
          Medlem nr: 255

detta kan diskuteras och ventileras hur mycket som helst. Vem gör rätt å vem gör fel. Vem har fel/rätt. DEt viktigaste är tycker jag hur vi bemöter varandra. Bara för att vi ser eller läser lite skit så behöver vi väl inte anamma det. Ta det för vad det är. Alla är vi olika. Vissa vill synas andra inte. Det är tur vi är olika, då har vi ju något att diskutera omkring tongue.gif tongue.gif

Citera
          Fialotta
          Inlägg 16-01-2003, 00:48
          Länk hit: #12

Medlem
          Antal inlägg: 3 731
          Medlem nr: 49

Men jisses...då ligger
          jag dåligt till här alltså sad.gif

Jag läser skvallertidningar ALLA...och dessutom så ser
          jag allt vad såpor heter...hmmm unsure.gif

Sån är jag och det står jag för rolleyes.gif rolleyes.gif rolleyes.gif

--------------------
          *maudan*

Citera
          *Felix matte*
          Inlägg 16-01-2003, 08:29
          Länk hit: #13

Medlem

CITAT (maudan @ 16-01-2003, 00:48)
          [color=purple]Men jisses...då ligger

Inte alls Maudan! wub.gif
          Jag läste dem i min ungdom men nu tycker jag
          att det är mycket kuligare med korsord biggrin.gif wink.gif biggrin.gif

Är det du på kortet? wub.gif

Citera
          Berith
          Inlägg 16-01-2003, 08:31
          Länk hit: #14

Medlem
          Antal inlägg: 15 282
          Medlem nr: 18

CITAT (maudan @ 16-01-2003, 00:48)
          Men jisses...då ligger

Jag läser skvallertidningar ALLA...och dessutom så ser
          jag allt vad såpor heter...hmmm unsure.gif

Sån är jag och det står jag för rolleyes.gif  :rolleyes:  :rolleyes:

Huvudsaken är väl att man kan skilja på dikt och verklighet... smile.gif

--------------------
          ----<--<-@ Att dölja ett fel med en lögn är som att dölja en fläck med ett hål. @->-->----

Citera
          Gunvor Nilsson
          Inlägg 16-01-2003, 09:06
          Länk hit: #15

Medlem
          Antal inlägg: 1 439
          Medlem nr: 19

Och varför blir det alltid "tittköer" så fort det hänt en trafikolycka? Med stor risk för nya krockar och jätteköer! Är det blod dom vill se eller vad? Jag har aldrig fattat varför. mad.gif

Jämförelsevis så är det väl ganska oskyldigt att sväva ut någon gång i lite skvallerblaskor och såpor - det vet man ju att det bara är ljug. tongue.gif

--------------------
          user posted image

Citera
          Helen i Skåne
          Inlägg 16-01-2003, 14:51
          Länk hit: #16

Medlem

Jag tycker inte heller att en titt i skvallerblaskorna är hela världen, men det är ju å andra sidan det som gör att tidningarna säljer och att det görs fler "reportage" av den sorten... Jag tycker det är värst när man gör program där man går in för att håna, idiotförklara och skada andra människor. Oavsett om den personen är förståndshandikappad eller mindre smart, det är fult och oansvarigt att utnyttja sitt övertag. Jag är i och för sig osäker på om den som gör programmet är så mycket smartare, kan man inte komma på en bättre programidé så är det väl tveksamt? Jag har svårt att förstå spänningen med att frysa ut någon eller vara elak för att vinna pengar eller "ära". Vad är det för ära att man är elakast eller svinigast? Eller att visa att man vågar vara full och ha sex fast man blir filmad hela tiden... Waow, är det modigt? Jag tycker att de som jobbar som volontärer i Afrika med risk för eget liv är modiga men jag är kanske gammaldags. Jag vill också säga direkt att jag är INTE blyg eller en puritan som tycker att sex är fult. Sex och kärlek är vackert men bara för det måste man väl inte visa upp det för hela världen? Vi människor skulle behöva bli snällare mot varandra och lära oss att stödja och stötta våra medmänniskor och INTE lära oss att det finns pengar i att vara dum och göra illa andra. Dessutom har jag en hel del åsikter om de sk pseudokändisarna som egentligen inte är någon utan bara har deltagit i en såpa men trots det figurerar i alla möjliga och omöjliga sammanhang som om de var viktiga personer. Har svårt att respektera dem...
          Nä fy farao vad jag känner mig ilsken idag, och otrevlig har jag kanske också varit i mitt inlägg. Hoppas ingen tagit illa upp av alla mina synpunkter! Jag är rätt snäll...egentligen... unsure.gif

--------------------

Citera
          Sassa
          Inlägg 16-01-2003, 16:23
          Länk hit: #17

Medlem
          Antal inlägg: 186
          Medlem nr: 117

Jag brukar också vara väldigt ilsken ibland, ja vissa dar ni vet.... smile.gif Eller om jag håller på att bli förkyld eller nåt sånt.
          Nuförtiden håller jag mej inne de kritiska dagarna, annars kanske jag klappar till nån tänker jag.
          Det är ok att vara arg ibland! Säjer man nåt dumt får man ta tillbaka det så är det borta.
          tycker Sassa tongue.gif

Citera
          Helen i Skåne
          Inlägg 16-01-2003, 16:32
          Länk hit: #18

Medlem

Det är ju det jaghar gjort, hållit mig inne.... men med internet så! laugh.gif

--------------------

Citera
          Annika zon 4
          Inlägg 16-01-2003, 16:48
          Länk hit: #19

Medlem
          Antal inlägg: 89
          Medlem nr: 255

Helen och ni andra. Inte måste man väl be om ursäkt för att man anser vissa saker. Så länge ordet får gälla är det väl ingen större fara. Jo rent odrägligheter å elaka påhopp till en annan människa är inte OK tycker jag. Tänk på detta å prova: Kanske har ni när ni velat "läxat upp någon och då pekat finger plus lagt till något i stil med "du skulle bara våga". När ni pekar finger, ta å kolla hur många fingrar som pekar på den du "hotar" å hur många som pekar på dej själv. Detta är inga slag på fingrarna utan bara en tankeställare. Inte så tjåpig va´? huh.gif Att det sedan finns människor som ställer upp i program som Robinson, är deras ensak. Se det och ta lärdom. Lägg inte ner så mycke energi på ovesäntligheter. Men för den skull så tycker jag mycket som du. Det är inte vackert att "exploatera" sig eller andra wacko.gif blink.gif blink.gif wink.gif

Citera
          abborrmaster
          Inlägg 16-01-2003, 16:52
          Länk hit: #20

Medlem
          Antal inlägg: 1 594
          Medlem nr: 528

robinson kan man ju delta i... Då skulle jag plocka såna där kokosnötter med "riktigt" skallager och sedan bli utröstad, sticka hem och så dem..

/Simon

--------------------
          user posted image

Citera

4 sidor V   1 2 3 > » 
          Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 27-07-2025, 15:50

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon