Jo det är sant... tänkte inte på det. Här på min arbetsplats skall varje minut rapporteras till projekt... bara tanken på att sitta overksam i 10 minuter är helt uppåt väggarna, för att inte tala om att sitta en hel dag

Därför högg jag till när jag läste om en som hann med så mycket

Tänkte inte på att det fortfarande fanns såna jobb.
Innan jag började som systemutvecklare så jobbade jag som dataoperatör. Då jobbade vi treskift och på nattskiftet hände ju inte så mycket (kanske två larm på 8 timmar)... men för att vi inte skulle sitta och se på tv eller sova eller nåt så tilldelades vi andra arbetsuppgifter förutom den primära uppgiften att övervaka datorerna (som pep till om nåt gick fel). Kanske är det bara min arbetsgivare som är extra hård men jag är lite förvånad över att i dessa tider med nerskärningar att man tillåter folk sitta helt overksamma? Nog måste det ju finnas andra arbetsuppgifter man kan göra även om huvudansvaret är att övervaka en datorskärm, process, telefon etc?
Jovisst alla som jobbar med datorer tar ju surfpauser, inklusive undertecknad (som tycker att www.techtales.com är rolig)
MVH
Henrik