Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

Skriv svarNytt inlägg
          > jag ser ut genom väggen !
          kerstin z5-6
          Inlägg 15-05-2004, 15:25
          Länk hit: #1

Medlem
          Antal inlägg: 21 879
          Medlem nr: 559

Idag fick vi hål på den tredje o sista ? väggen ut till växthuset från huset .
          Här inne ser ut som ett bombnedslag med spån spån spån ...
          Tre väggar har forcerats -tydligen har resten av huset byggts utifrån en lillstuga , somvårt matrummet tydligen ingick i.
          Timmer grovt som attan ,tidingar från 1901 -1906 lagda som isolering ...
          men jag ser ut i det gröna .. frågan är hur jag nånsin ska kunna återställa mitt hem i övrigt LOL
          Glasdörrarna har kommit -110 cm styck -dubbeldörrar med nästan bara glas -glålaserade
          Blir nog bra så småningom smile.gif laugh.gif

--------------------
          Kerstin

Ut sementem feceris, ita metes
          (Cicero)

Citera
          fiffigafrun
          Inlägg 15-05-2004, 17:01
          Länk hit: #2

Medlem
          Antal inlägg: 537
          Medlem nr: 697

Men vad trevligt då! Nu kan du ju snart gå ut i ditt gröna rum bara i pyjamasen. Det måste ju vara idealiskt alltså!

Själv har jag börjat gräva för mitt växthus... Men blir nog en minigrävare tror jag.

/Karin Å

Citera
          Ingrid på Västku...
          Inlägg 15-05-2004, 20:51
          Länk hit: #3

Medlem
          Antal inlägg: 5 498
          Medlem nr: 20

Grattis!

Vår trappinklädnad kommer om ca två veckor å vi kan g ut i pyjamasen eller mindre ;-)
          så jag är så lycklig med nya uterummet med all värme i som vi satt å myste idag i -> vi har ju Norrlandväder just nu - klart å kallt.
          Bra? Menjavisst - självklart! Vi med biggrin.gif bara vi får fint väder i möra å snickareländet kommer så vi får takfönstrena isatta så vi snart får nytt sovrum!

Hälsar ingrid ( allt är bara BYGGE just nu!)

Citera
          *Felix matte*
          Inlägg 15-05-2004, 20:59
          Länk hit: #4

Medlem
          Antal inlägg: 14 005
          Medlem nr: 429

Det är alltid lika njutningsfullt att besöka dina album...
          Vinterträdgården är säkert en dröm många har
          men är få förunnad att förverkliga.
          Tack för alla vackra bilder du delar med dig av wub.gif

Citera
          Cilla
          Inlägg 19-05-2004, 18:15
          Länk hit: #5

Medlem
          Antal inlägg: 9 115
          Medlem nr: 126

GRATTIS - vad kul! Den fina flaggan till vinterträdgården gör verkligen skäl för sin skönhet. Jag tycker mycket om era lösningar Kerstin! Hela huset vackert också.

Vi ritar på en vinterträdgård här. Nästa sommar kan vi börja bygga det. Idag fungerar stugans sommarveranda som liten vinterträdgård. Där är det kallt på vintern, ibland tyvärr till och med frysgrader, och alldeles för hett på sommaren när solen ligger på.

Nya vinterträdgården eller "uterummet" som jag kallar det kommer att ligga i öst och syd, va 20 kvm stort och omgärdat av allehanda körsbärsträd. I detta rum kommer jag att plantera ett träd med stammen nära en vägg så att rötterna sträcker sig under huset och ut. Här ska också finnas ett litet enkelt kök med öppen eldstad. Och mängder av växter.

--------------------

Citera
          kerstin z5-6
          Inlägg 19-05-2004, 21:54
          Länk hit: #6

Medlem

Låter underbart Cilla ! Du må fota så man får se .. särskilt när körsbären blommar !!
          smile.gif

Nu är hela väggen borta o matrummet fick ett lyft , men mycket jobb är kvar ...Ett fönster -igenspikat 1905 ? fanns i väggen o rummet blev mera ljust o luftigt när ljuset fick komma tillbaka in från väster smile.gif
          Nu grubblar jag på trapp ... tror ni att tegelsten vore snyggt -en murad rundel ..att även ha krukor på ??

--------------------
          Kerstin

(Cicero)

Citera
          Cilla
          Inlägg 19-05-2004, 22:29
          Länk hit: #7

Medlem
          Antal inlägg: 9 115
          Medlem nr: 126

Är det trappen ute du menar eller mellan matrummet och vinterträdgården?

Om du går barfota skulle jag valt en lenare, mer slipad sten än tegel. Det finns flera tegelliknande som är mindre röda, mer åt beige, större och lite rundade i kanterna så att de blir mjuka i fogarna också. Härliga att gå på och tar upp och lagrar rumsvärme bättre än tegel så att det känns varmt när man går barfota.

Hittar inte stenen jag söker på nätet, det är en keramisk sten och antagligen finns den i mängder av varianter. den är iallafall mindre "fligis än teglet".

Nytt tegel kan vara lite vasst att gå barfota på tycker jag

De här rundade stenarna är inte helt lätta att få tag i, och de kan vara dyra också

--------------------

Citera
          kerstin z5-6
          Inlägg 20-05-2004, 10:34
          Länk hit: #8

Medlem

Wow -jag hör redan makens suckar .. jo det är mellan rum o uterum ..så barfota lär man väl vara -jag har beställt "en ramp bara till -ut från växthus till trädgården så jag kan rulla ut mina stora växter på sommaren -
          Det sista teglet var marvilloso -det vill jag ha ..!!!! laugh.gif laugh.gif laugh.gif laugh.gif laugh.gif

--------------------
          Kerstin

(Cicero)

Citera
          Kristina i Skåne
          Inlägg 21-05-2004, 08:22
          Länk hit: #9

Medlem
          Antal inlägg: 97
          Medlem nr: 1 987

Så härligt att få ha en sån oas... Det var jättefina bilder och man riktigt känner atmosfären...Lycka till i fortsättningen

--------------------
          Kristina

Citera

Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 26-07-2025, 17:09

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon