Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

Skriv svarNytt inlägg
          > Trädgårdsmässa i Hågelby, Tumba, Någon som varit där?
          Annki
          Inlägg 22-05-2004, 18:21
          Länk hit: #1

Medlem
          Antal inlägg: 978
          Medlem nr: 40

Hade ledigt igår, stack ned till Hågelby för att kolla. Hade ju 20 kr rabatt på inträdet (70 kr) som funnits i alla trädgårdstidningar,och en timme över. Men blev skitsur när jag kom dit och "ockrarna" ville ha 20 kr i parkeringsavgift, trots att man skulle kliva ur bilen på en lerig åker. Inte ens Bergianska tar betalt för parkeringen när man tvingas parkera på åkern under höstens skördefest e dyl. Och Bergianska ligger 5 min från Sthlm. Hågelby ligger 20 min syd, vid Alby- Hallunda. Jag vände och åkte till IKEA. dit jag från början ändå hade varit på väg. Så bensinpengar räknas icke i detta fall. Sen insåg jag också att det handlade om vatten och konst i trädgården, och i min kolonilott består det av "dike och flätad pil" smile.gif

Missade jag något?? Någon som varit där?

--------------------
          Det är ingen konst att vara modig om man inte är rädd

Citera
          Caprice
          Inlägg 22-05-2004, 21:52
          Länk hit: #2

Medlem
          Antal inlägg: 3 245
          Medlem nr: 43

Hej Annki,
          neej, du missade ingenting alls...!
          Jag var där idag, glest med utställare... Däremot var det en intressant blandning av utställare, alltifrån sticklingar/plantor till... KLÄDER..!!
          (sidenkläder ifrån Thailand)
          Det vackraste var en utställare ifrån Tyskland, tror jag iaf, som hade gjort typ påfåglar i sten + typ koppar.. De var väldigt vackra, men priset var därefter.. sad.gif
          Lite lökar blev det självklart tongue.gif , japansk underblomma (vita) samt BLOMMANDE ormbunkar (vita) samt en brudslöjeknöl...

Ser istället ifram emot Ulriksdal Flower Show, DEN verkar spännande..!!

Caprice

--------------------
          Caprice
          Stockholm zon 2-3
          user posted image
          Vita non est vivere sed valere vita est

Citera
          Cilla
          Inlägg 23-05-2004, 00:35
          Länk hit: #3

Medlem
          Antal inlägg: 9 115
          Medlem nr: 126

Jag var också där. Mysig plats, roligt att parkera på det blomstrande maskrosfältet. I övrigt lite av en loppmarknad för allsköns grejor där de flesta kan ha något med trädgård att göra. Man ska nog sticka dit mer för att ha en skön stund i gräset bland de små stånden, än för att hitta underplantorna. Närapå allt plantmaterial finns i närmaste butik. Stämningen här var skön. Dessutom blommar äppelträden på platsen.

Mannen i hatt som säljer pelargoner var en av de mycket initierade i sin sak. Han säljer sticklingar av en en tulipanpelargon från Ohio som inte gick att motstå.

--------------------

Citera

Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 02-09-2025, 01:34

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon