Medlem
Antal inlägg: 1 182
Medlem nr: 3 210
Jag försöker lära mig själv och min dotter på 4 år lite namn på växter. I morse berättade jag att -den där växten heter hosta. nu när pappa kom hem berättade hon stolt - pappa den där blomman heter Atjoo. jag skulle hjälpa henne lite på traven så jag hostar till lite och säger att nej så var det inte.....det var ju host host... . Hon skiner upp och säger - Just ja Prosit .
Medlem
Antal inlägg: 411
Medlem nr: 3 020
Skriv upp det så du minns. Min dotter är 13 nu och älskar att höra allt tokigt hon gjort. Jag önskar verkligen att jag skrivit upp, man tror man ska minnas men...
Medlem
Antal inlägg: 3 731
Medlem nr: 49
CITAT (råse-marie @ 25-05-2004, 18:45)
Jag försöker lära mig själv och min dotter på 4 år lite namn på växter. I morse berättade jag att -den där växten heter hosta. nu när pappa kom hem berättade hon stolt - pappa den där blomman heter Atjoo. jag skulle hjälpa henne lite på traven så jag hostar till lite och säger att nej så var det inte.....det var ju host host... . Hon skiner upp och säger - Just ja Prosit .
Va gulligt!!!!
Då blommar min Atjooo nu då...för jag är dunderförkyld
Medlem
Antal inlägg: 5 649
Medlem nr: 208
hima prositar har också kommit upp o kommer att bli större än förra året jippie kanske denna växt kommer att få nytt namn i folkmun mina ungar hade två ord som jag minns
de ena va trångligt
det andra va genomgångare
behövs väl ingen översättning
--------------------
lev idag imorrn kan de vara försent min hemsida yla oldwolfie