Medlem
Antal inlägg: 1 664
Medlem nr: 1 962
jag har ungefär lika mycket kanske lite mer, men snart flyttar jag kanske (mycket troligt) till en med en perfekt trädgård på 1300 kvadrat med en underbar rockgarden.
Medlem
Antal inlägg: 2 487
Medlem nr: 2 776
tycker att hon var lire snål med köksträdgården, annars var det fint.
--------------------
Mvh Claes Björn Rosenström-fantast __________________________________________________________ Philips Super 80 MASTER TL-D 840 - Bästa lysröret för växter - uträknat och med egna erfarenheter Photosyntes Photon Flux Density: 72 µmol m^-2 x s^-1 / 58W
Medlem
Antal inlägg: 1 156
Medlem nr: 3 494
Skulle för en gångs skull titta på Gröna Rum missade halva programmet, (ungar!!!!!). Men det går väl i repris hoppas jag, så att jag får göra ett nytt försök då. ~~Marie~~
--------------------
~ Marie zon IV ~
" Man lär av sina misstag genom att upprepa dem tillräckligt många gånger "
Medlem
Antal inlägg: 5 656
Medlem nr: 834
Bra gröna rum i kväll,Gunnel har en mysig trädgård,inget märkvärdigt precis som vi vanliga,min köksträdgård är ännu mindre,två pallkrager,det räcker till mig.Jag ska nog också plantera några av mina tomatplantor ute på friland.
Medlem
Antal inlägg: 1 156
Medlem nr: 3 494
Har en trädgård på ca 5000 kvm som är ganska misskött, köpte huset av ett äldre par som inte orkat med trädgården så mycket dom senaste åren. Har lite att göra kan man säga ~~Marie~~
--------------------
~ Marie zon IV ~
" Man lär av sina misstag genom att upprepa dem tillräckligt många gånger "
Medlem
Antal inlägg: 1 664
Medlem nr: 1 962
mina grannar(som för några veckor sedan flyttade) har haft tomater på friland i åratal och de tomaterna ska vara utsökta. Själv är jag inte särskilt förtjust i tomat, men jag gillar att odla dem.
Medlem
Antal inlägg: 52
Medlem nr: 84
Verkar som om det bara är jag som inte tyckte att det var ett bra program.
Det började lite virrigt tyckte jag. Hon klippte lite hit o dit i buxbomhäcken och sa sedan att man borde ha ett snöre när man klipper häck. Hon kan inte få speciellt mycket tomater på dom plantorna som måste stå och trängas sådär mycket.
Jag tycker inte om trädgårdar som är sådär igenvuxna men smaken är som baken - delad.
Medlem
Antal inlägg: 3 397
Medlem nr: 2 483
Näe...du är inte ensam Humlan..jag tyckte faktiskt att det var ett ovanligt trögt program...dom kunde ju klippa lite även i filmsekvenserna...hur kul är det att se Gunnel stressösa jord i en plåtbalja??? T.o.m min dotter reagerade och undrade hur mycket Gunnel kunde njuta av att plantera tomater på det sättet.... Men hennes trädgård var helt OK..hoppas bara att hon inte stressöser jord för jämnan utan tar sig tid att njuta..och leva som hon lärde i programmet...