Medlem
Antal inlägg: 13
Medlem nr: 1 017
Hejsan
jag har tänkt börja odla i pallramar.Nu undrar jag vad jag kan lägga i botten på pallen så att ogräs inte kommer upp i jorden. jag bor i norrbotten och tänkte att det är lättare att förbereda med jord redan nu ,i höst
Medlem
Antal inlägg: 18 595
Medlem nr: 31
Om man vill hindra att det kommer ogräs underifrån kan man lägga svart marktäckväv (mypex) under, eller så kan man lägga ett tjockt lager tidningspapper eller liknande.
--------------------
Mvh Åsa
Människor kan diskutera, men naturen agerar. (Voltaire)
Medlem
Antal inlägg: 1 190
Medlem nr: 2 101
Tidningspapper har en tendens at fylla hela sopbehållaren när man väl skall ta hand om det och inser att man inte vill kompostera smörjan. Duk är nog det allra bästa alternativet. Man kan köpa duk på pånga ställen i både små och stora förpackningar. Bäst är väl att ta en bit gammal och använda den nya till något kreativare senare ...
Medlem
Antal inlägg: 397
Medlem nr: 2 690
Mina pallkragar har fram tills nu fört ett gynnsamt liv i växthuset. Till nästa år så skall jag göra om runt växthuset och vårt kompostområde.
Tyvärr står det en björk där och min fråga är, vad skall jag ha som markunderlägg för att de dj.... björkrötterna inte skall ta sig upp igenom en mattan?
--------------------
"Det gäller att ha mod att vara den man är. Och att inte tappa modet för att man är den man är."