Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

Skriv svarNytt inlägg
          > Odlas sida, Går långsamt
          Inga från Närke
          Inlägg 24-08-2004, 22:33
          Länk hit: #1

Medlem
          Antal inlägg: 3 807
          Medlem nr: 29

Hej Ingemar
          Vi har diskuterat lite om att det är trögt på Forumet. Detta är mitt senaste inlägg. Läst tråden på småprat och svara i småprat vad du anser.
          Tack på förhand.

Jag har lite funderingar men man vågar nästan inte yppa detta.
          Tog upp det i en annan tråd med inlägg och bilder. Varför inte tala om att bilder finns i respektive album eller länka till fotoalbumen om man har det på annat ställe och inte ha så mycket bilder i inläggen utan endast text så kanske den blir lite snabbare. Det tar ju ett tag att ladda in alla bilder som ligger i inläggen och de blir rätt så långa.
          Vet inte om det kan hjälpa är ingen datakunnig person men jag vet att bilder tar mycket plats och många citerar även med bild och man får se dem kanske mer än en gång.
          Vill man citera så ta bara med texten och radera bilden.
          Nu får jag väl många på mig för att jag sticker ut hakan med det är bara en fundering från min sida, vi kan ju kolla med Ingmar.
          Var någon tidigare som skulle skriva och fråga Ingemar detta om plats m.m. på servern såg inte att svaret från Ingemar kom in.
          Läser du detta Ingemar kan du väl skriva ett inlägg om detta med långa svarstider, bilder i inläggen m.m. i småprat. /Inga

--------------------
          skriver Inga från Närke i zon 3-4

Citera
          Ingemar
          Inlägg 25-08-2004, 19:01
          Länk hit: #2

Medlem
          Antal inlägg: 210
          Medlem nr: 7

Visst kan det ta lite lång tid med mycket bilder i inläggen speciellt om man sitter med modemuppkoppling. Själv sitter jag med bredband och då går det i regel ganska snabbt.

Men mest beror det nog på att vi i perioder har mycket besökare på sidorna och i forumet. Tidigare år har vi haft en måttlig ökning av besökare år från år men av någon anledning har i år antalet besökare ökat med ca 100%.

Vi håller på att undersöka möjligheterna att byta server och lina inför nästa säsong.

--------------------

Citera
          Fenja
          Inlägg 25-08-2004, 21:28
          Länk hit: #3

Medlem
          Antal inlägg: 11 272
          Medlem nr: 2 892

Jag skulle till och med kunna tänka mig att betala en liten medlemsavgift för en ny, snabb och effektiv server! Vi är så många som har så roligt här, så det vore det värt. Men stäng inte sidan för allmänheten för det, utan bilda någon sorts "VIP-klubb" i så fall, för oss som vill bidra.
          Mvh
          Fenja

--------------------
          "För länge sen dyrkade Egyptierna katten som en gud.
          Det har katten aldrig glömt."

Citera
          cala98
          Inlägg 26-08-2004, 09:24
          Länk hit: #4

Medlem
          Antal inlägg: 335
          Medlem nr: 2 784

Jag håller med om att det är tungt med bilder i citat. Däremot tycker jag att det är roligt med direktlänkade bilder i inläggen. Det blir mer levande då...tråkigt att klicka på länkar till bilder....

Citera

SnabbsvarSkriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 25-07-2025, 12:24

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon