Medlem
Antal inlägg: 411
Medlem nr: 3 020
Kunde inte låta bli att köpa lite frön på rea och naturligtvis kom det med en jag inte har en aning om vad det är Men jag kan heller inte hitta någon bild, är det någon som kan visa vad jag köpt? Det är en cornus turkestanica, Halda collection.
Medlem
Antal inlägg: 195
Medlem nr: 4 290
Finner den inte i någon litteratur, inte heller när jag söker på google! Däremot finner jag information om att Cornus sanguienea, dvs skogskornell, finns naturligt i Turkestan. Här kommer jag med en vild gissning: Det kanske är en skogskornell med ursprung i Turkestan!
Medlem
Har inte kommit någon fröpåse ännu, den är bara beställd. Jag visste att det var en kornell och det står att den ska vara 40-60 cm hög, så din gissning är nog inte så dum. Har också letat på nätet men kan inte finna den, varken på eget namn eller på halda collection. Nåja, jag får väl vänta och se vad det blir, kan vara spännande det också.
Medlem
Mutter och putter... Har pillat lite på den svenska etiketten och på engelska står det minsann Cortusa turkestanica. Inte riktigt rätt då... Nu hittar jag åtminstone en bild.
Medlem
Antal inlägg: 21 879
Medlem nr: 559
Den är fin .. men ingen kornell precis Den Cortusa jag har har vackra blad hela sommarhalvåret och blommar maj juni -sätt tre ihop för det är ingen ´Hallå här är jag !växt precis .. men mycket söt