CITAT (mekare @ 02-12-2004, 09:32)
Hej Kermita!
Min erfarenhet är att att det är lika bra att släppa ihop dem båda på en gång. De brukar fräsa lite en stund men lugnar ner sig ganska fort, speciellt som ni har ett stort hus och de inte behöver trängas. Se bara till att den äldre katten får vila lite emellan varven, då den yngre säkert orkar mycket mer. Endel "äldre" katter kan leva upp väldigt och nästan bli kattungar igen när de träffar en yngre kattkompis. ett tips är att ställa undan ömtåliga saker innan då de kanske är lite hoppiga i början och inte ser sig för. De har ju fullt upp att kolla på den andra katten

Lycka till med katterna.
Precis så gjorde jag när jag en gång i tiden fick en kattunge som kompis till min då 7-åriga katt.
De första dagarna uppfostrade den gamla katten den nya, och när det var klart hade de så kul ihop så att mattorna låg i drivor längst bort i korridoren.
Vänta en ett underhållande skådespel som med största sannolikhet kommer att gå jättebra.
Eva
Allt är relativt. För en mask är det en större avkoppling att gräva i den hårda jorden än att vara med och fiska.