|
Vågkatastrofen.. Seriöst initiativ...! |
|
|
|
04-01-2005, 12:08
|

Medlem
Antal inlägg: 3 245
Medlem nr: 43

|
Trevligt att se människor som har mycket pengar, och förstår att använda dem väl... ExpressenCaprice
--------------------
Caprice Stockholm zon 2-3 Vita non est vivere sed valere vita est
|
|
|
|
|
04-01-2005, 20:28
|

Medlem
Antal inlägg: 2 836
Medlem nr: 4 113

|
Ja det är verkligen hedervärt!
Ciczi
--------------------
Egenföretagande Trädgårdsingenjör. Besök www.tradgardsservice.com
"Mest klorofyll vinner!!!"
|
|
|
|
|
04-01-2005, 20:40
|

Medlem
Antal inlägg: 3 234
Medlem nr: 4 038

|
Bra!
--------------------
Allt är relativt. För en mask är det en större avkoppling att gräva i den hårda jorden än att vara med och fiska.
|
|
|
|
|
04-01-2005, 22:01
|

Medlem
Antal inlägg: 3 539
Medlem nr: 36

|
Johan Staël von Holstein är en man som skickligt har utnyttjat media tidigare och lurat massor med folk att investera i hans olika affärsprojekt. När han var VD för Icon Medilab ringde han pressen så ofta att dom till slut tackade nej till att skriva det han ville. Mannen är så duktigt på att duperar sin omgivning så att han tror sig själv. Så nu är han o delar ut pengar i Asien. Vem tipsade pressen om detta? Klart att han själv gjorde det!!! Han gör det nog i de fattigas syfte men de är ungefär lika behjärtansvärt som att åka till Tensta eller Rosengård o dela ut pengar till fattiga. Hur vet han vilka som är behövande? Är dom hjälpta av en liten snutt pengar? Knappast! Dessa invånare behöver åter igen långsiktiga inkomster som dom fick av sina hotell. Det måste till någon form av statlig lön för röjningsarbete. Det behövs någon form av ersättning/räntefria lån för att bygga upp landet igen (och samtidigt får det ej konkurrera med befintliga hotell....) Att stå o dela ut pengar är enbart patetiskt Det behövs ca 400.000 doser koleravaccin inom några dagar... Larv att dela ut stålar på gatan då. Det hela är som att ge konstgjord andning i några minuter åt ett fåtal. Den som vill läsa mera om denna man kan klicka här.
--------------------
Enbart pengar gör ingen lycklig. Man måste också ha aktier, guld och fastigheter. Danny Kaye (1913-1987) Mitt andra liv.
|
|
|
|
|
05-01-2005, 16:32
|

Medlem
Antal inlägg: 3 234
Medlem nr: 4 038

|
CITAT (Boxer @ 04-01-2005, 20:40) Bra! :) Inte bra!
--------------------
Allt är relativt. För en mask är det en större avkoppling att gräva i den hårda jorden än att vara med och fiska.
|
|
|
|
|
05-01-2005, 18:22
|

Medlem
Antal inlägg: 3 245
Medlem nr: 43

|
Ralf, tanken slog mej med när jag läste artikeln... Sambon är IT-konsult och vet mkt väl vem han är.. Och HUR han är... Däremot tycker jag inte det är helt förkastligt att göra som han gör... // Är dom hjälpta av en liten snutt pengar? Knappast! // JODÅ..! Det som är "en snutt" pengar här är en hel förmögenhet där.. Och pengar som skänks världen över kommer såklart bla att användas till vaccin och annat livsviktigt.. Däremot är det inte säkert att tanter som tex blivit av med mopeder får nya av dessa skänkta pengar.. Tror att dessa skänkta pengar kommer gå till större projekt som återuppbyggnad, vaccin akut behov av mat mm... I första hand iaf... Om han är villig att betala 150.000:- för att nämnas i Expressen, så är det helt OK för mig... Han ger akut hjälp, och all hjälp är välkommen... Caprice
--------------------
Caprice Stockholm zon 2-3 Vita non est vivere sed valere vita est
|
|
|
|
|
05-01-2005, 20:16
|
Medlem
Antal inlägg: 19 528
Medlem nr: 2 682

|
men... hans fru sitter ju hemma och samlar in pengar som dom ska dela ut  :blink:då är det ju inte hans egna pengar han delar ut utan givarnas pengar då kan jag också vara givmild, om jag inte behöver ta mina egna pengar...eller?
--------------------
Den grövsta form av mobbning är, att kalla sina meningsmotståndare mobbare. Bor i zon 2
|
|
|
|
|
05-01-2005, 20:21
|
Medlem
Antal inlägg: 411
Medlem nr: 3 020

|
Sen måste man ju undra om den mannen ens törs sätta sin fot på de ställen där pengarna behövs mest... Och hur vet den som ger att pengarna verkligen delas ut? Nä, låt dem som verkligen kan det här och som är seriösa sköta det här.
/Åsa
|
|
|
|
|
05-01-2005, 20:37
|
Gäster
Antal inlägg: 391
Medlem nr: 3 998

|
Det må så va att det är en riktig skitstövel, Ralf. Men det han gör skadar inte nån, tvärtom, det gynnar dom som inte skulle fått ett öre annars. Pengarna som vi skänker går som sagt var, till återuppbyggnad av landet o mediciner o mycket annat. Men du ska inte tro att en vanlig familj i Thailand får ett öre av det, nu får dom vad vi tycker är en spottstyver (o dom tycker är en smärre förmögenhet) direkt skänkta i handen. OK, det blir inte rättvist fördelat, men det skulle det inte blitt ändå. Nu får ett antal familjer lite lättare att klara sig ett tag, klart att nån ska missunna dom det. Eller är det all publicitet som "skitstöveln"får som du stör dig på? Det står klart o tydligt att det inte är hans egna pengar han delar ut, han kör inte med falsk marknadsföring i alla fall. Det hade inte vart nån som sagt nåt negativt om "Herr Svensson" åkt ner o gjort samma sak. Bra initiativ (kanske fel person) Mvh. Laika
|
|
|
|
|
05-01-2005, 21:40
|

Medlem
Antal inlägg: 6 847
Medlem nr: 3 723

|
CITAT Det må så va att det är en riktig skitstövel, Ralf. Men det han gör skadar inte nån, tvärtom, det gynnar dom som inte skulle fått ett öre annars. Pengarna som vi skänker går som sagt var, till återuppbyggnad av landet o mediciner o mycket annat. Men du ska inte tro att en vanlig familj i Thailand får ett öre av det, nu får dom vad vi tycker är en spottstyver (o dom tycker är en smärre förmögenhet) direkt skänkta i handen. OK, det blir inte rättvist fördelat, men det skulle det inte blitt ändå. Nu får ett antal familjer lite lättare att klara sig ett tag, klart att nån ska missunna dom det. Eller är det all publicitet som "skitstöveln"får som du stör dig på? Det står klart o tydligt att det inte är hans egna pengar han delar ut, han kör inte med falsk marknadsföring i alla fall. Det hade inte vart nån som sagt nåt negativt om "Herr Svensson" åkt ner o gjort samma sak. Bra initiativ (kanske fel person) Mvh. Laika Håller med dig! Anki
--------------------
Hundar och pelargoner....... sen är man sysselsatt året om :) Huserar på södra Öland mitt album
|
|
|
|
|
05-01-2005, 22:10
|

Medlem
Antal inlägg: 4 131
Medlem nr: 51

|
CITAT (Anki på Öland @ 05-01-2005, 21:40) CITAT Det må så va att det är en riktig skitstövel, Ralf. Men det han gör skadar inte nån, tvärtom, det gynnar dom som inte skulle fått ett öre annars. Pengarna som vi skänker går som sagt var, till återuppbyggnad av landet o mediciner o mycket annat. Men du ska inte tro att en vanlig familj i Thailand får ett öre av det, nu får dom vad vi tycker är en spottstyver (o dom tycker är en smärre förmögenhet) direkt skänkta i handen. OK, det blir inte rättvist fördelat, men det skulle det inte blitt ändå. Nu får ett antal familjer lite lättare att klara sig ett tag, klart att nån ska missunna dom det. Eller är det all publicitet som "skitstöveln"får som du stör dig på? Det står klart o tydligt att det inte är hans egna pengar han delar ut, han kör inte med falsk marknadsföring i alla fall. Det hade inte vart nån som sagt nåt negativt om "Herr Svensson" åkt ner o gjort samma sak. Bra initiativ (kanske fel person) Mvh. Laika Håller med dig! Anki Det gör inte jag. Tycker det är hemskt att göra pr på en sådan händelse som det är när ca 150 tusen människor har döt.
--------------------
Problemet är inte de onda människorna utan de goda människornas tystnad. Martin Luther King. Oerhörda summor har lämnat välfärdssystemen genom de skattelättnader som nu genomförs och inte många opponerar sig. Gunilla T. Att inte cykla är att gå för långt.
Redigerat av andersen: Idag, 45929 gånger.
|
|
|
|
|
05-01-2005, 22:15
|

Medlem
Antal inlägg: 3 022
Medlem nr: 2 566

|
CITAT Det är inte bara svenskar som får ekonomiska bidrag, häromdagen köpte han två mopeder till två thailändska kvinnor som blivit av med allt de ägde. Låter inte som om så många Thailändare får ta del av pengarna tycker jag.....
--------------------
”Gå inte på Den Smala Vägen den är alldeles för bred. Balansera isället på de öppnaste fälten..” - Sun Axelsson 
|
|
|
|
|
05-01-2005, 22:20
|

Medlem
Antal inlägg: 4 131
Medlem nr: 51

|
Vill åxå säja att jag tycker att det var hemskt med dom svenska telefonbolagen som tävlade i pr om att erbjuda gratis telefoni till områderna, det är inget annat en att skaffa reklam dom dödas bekostnad.
--------------------
Problemet är inte de onda människorna utan de goda människornas tystnad. Martin Luther King. Oerhörda summor har lämnat välfärdssystemen genom de skattelättnader som nu genomförs och inte många opponerar sig. Gunilla T. Att inte cykla är att gå för långt.
Redigerat av andersen: Idag, 45929 gånger.
|
|
|
|
|
06-01-2005, 17:58
|

Medlem
Antal inlägg: 3 539
Medlem nr: 36

|
Jag kan bemöta signaturen Laika på alla punkter i hennes inlägg i denna tråd. Men jag finner det inte meningsfullt med tanke på det ordval och den ton som skribenten använder.
--------------------
Enbart pengar gör ingen lycklig. Man måste också ha aktier, guld och fastigheter. Danny Kaye (1913-1987) Mitt andra liv.
|
|
|
|
Copycat
|
06-01-2005, 21:27
|
Gäster

|
Hejsan Ralf ! Jag hittar ETT inlägg av Laika här i den här tråden, men det måste uppenbarligen saknas minst ett. Har det möjligen blivit raderat (redigerat), eller är det detta enda inlägg som fått dig upprörd? I så fall så förstår inte jag var du får det här med ordval och ton ifrån. Om det skulle vara så upprörande att läsa "skitstövel", så måste jag ju medge att jag sett betydligt värre ordval här på forumet. Dessutom verkar det inte ens vara dig hon anspelar på, utan en person som du själv har fällt betydligt värre ord om. Vad det gäller tonen, så uppfattar inte jag det som någon ton alls, inte en endaste smilies som skulle stärka tonfallet. Är det inte som man själv VILL läsa det i så fall, om man hittar ett tonfall i det inlägget. Nu börjar jag förstå vad dom andra menar med frasen "att läsa som fan läser bibeln" jag läser ALLA rader, inte bara mellan raderna. Prova du också Ralf, det kanske ser annorlunda ut då, om du läste alla ord istället för några utvalda.
|
|
|
|
|
07-01-2005, 08:56
|
Medlem
Antal inlägg: 613
Medlem nr: 3 728

|
CITAT (Laika @ 05-01-2005, 20:37) Det må så va att det är en riktig skitstövel, Ralf. Men det han gör skadar inte nån, tvärtom, det gynnar dom som inte skulle fått ett öre annars. Pengarna som vi skänker går som sagt var, till återuppbyggnad av landet o mediciner o mycket annat. Men du ska inte tro att en vanlig familj i Thailand får ett öre av det, nu får dom vad vi tycker är en spottstyver (o dom tycker är en smärre förmögenhet) direkt skänkta i handen. OK, det blir inte rättvist fördelat, men det skulle det inte blitt ändå. Nu får ett antal familjer lite lättare att klara sig ett tag, klart att nån ska missunna dom det. Eller är det all publicitet som "skitstöveln"får som du stör dig på? Det står klart o tydligt att det inte är hans egna pengar han delar ut, han kör inte med falsk marknadsföring i alla fall. Det hade inte vart nån som sagt nåt negativt om "Herr Svensson" åkt ner o gjort samma sak. Bra initiativ (kanske fel person) Mvh. Laika Hur är det möjligt att skicka något sådant? för det första så är det ett personangrepp, och för det andra var är ansvarig för sidan som inte går in och tar bort det som Laika har skrivit. Mvh tomas
--------------------
Vi är många som blivit drabbade på olika sätt av kränkande behandling. Idag hörs ordet mobbning ( kränkande särbehandling) allt oftare i radio/TV och i övrig media och på arbetsplatser. Men vi måste lära känna ordet och vad det betyder.
|
|
|
|
|
07-01-2005, 09:19
|
Medlem
Antal inlägg: 727
Medlem nr: 3 230

|
Personangrepp på vem ???? Du får nog läsa stycket en gång till Tomas99.
|
|
|
|
1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
0 medlem(mar):
|
|
 |
|