Medlem
Antal inlägg: 18
Medlem nr: 277
Av mina fröer som jag fått från STA har jag nu sått dessa som behöver få frysa lite.
Aconitum hemsleyanum Aconitum heterophyllum Aconitum volubile Allium jesdianum ssp. Angustitepalum Arisaema triphyllum Corydalis angustifolia Corydalis solida ssp. Incisa Fritillaria gussichiae Galtonia viridiflora Geranium himalayense Geranium phaeum 'Album' Geranium platyanthum Primula japonica Primula whitei Tulipa tarda Nu har vi det inte bara lite kallt här i Lillpite -10. Måste jag vänta på mildare väder? Eller går det bra att ställa ut dem direkt från +20 till -10?
Medlem
Antal inlägg: 4 431
Medlem nr: 72
Jodå, nog kan du ställa ut dina frösådder nu, som Betty säger, ett dygn inne, sen ut, skotta gärna snö över. / Helen Och jag glömde ju säga VÄLKOMMEN hit till odla! hoppas du kommer att trivas. Kul med fler Pitebor
Medlem
Antal inlägg: 7 705
Medlem nr: 276
Har 28 olika perenner ute vid husväggen, i en låda med galler och där får dom stå till våren, dom har jag inte plats med inne och jag vill inte dom ska gro förän i vår eller sommar, då ska jag sitta i solen på trädgårdsmöblerna och plantera om dom. Vattnar ibland vid mildväder, längst upp har jag ett lager perlit så man slipper mossor.
--------------------
Den som planterar en trädgård planterar lycka Bor i zon 3 - 4