Håller med om att de är betydligt bättre än Plantagen, Plantagen har jag varit på två gånger och är inte speciellt sugen på att åka dit igen.
Håller INTE med om att Blomsterlandet är dåliga! Här i Jönköping är de superbra i alla fall. Köpte massor med fina växter, rosor m.m. där förra året och är supernöjd både med kvalitén och priset.
Ett exempel:
Åkte till Skåne bara för att köpa klematis, var tydligen någon expert där. Dessa klematis var ok i kvalité, kostade 129:-/st. De hade vissa billigare med de var väldigt kraltiga med möglig jord m.m.
Några veckor senare åkte jag till Blomsterlandet och vad hittade jag där om inte utförsäljning på klematis...JÄTTEFINA plantor, kraftiga och friska för endast 34.50/st. Det var halva priset och då är ju till och med ordinarie pris billigare än i Skåne.
Har även köpt min ros Ingrid Bergman på Blomsterlandet som blommade med underbara stora blommor förra året jämfört med Landora jag köpte på Coop som inte blommade alls.
Så jag tycker de har väldigt bra kvalité på sina växter här i Jönköping i alla fall och man ser verkligen skillnad på t.ex. Blomsterlandet och Plantagen när det gäller kvalité och skötsel av växterna.
Blomsterlandet får min röst och jag kommer absolut åka dit så fort sortimentet kommer in i vår.
Och nej, jag jobbar INTE på Blomsterlandet

P.S. Det går självklart inte att jämföra några av dessa med en riktig plantskola/handelsträdgård D.S.